Aan een kant supervast!! Ervaring gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Aan een kant supervast!! Ervaring gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:12

Hallo,

Ik zal ten eerste even uitleggen wat de situatie is.
Ik heb 6 weken geleden ofzo een KWPN merrie gekocht en alles ging heel erg lekker, maar de laste tijd pakt ze steeds ergerbit aan de linkerkant (ligt niet aan het rijtechnische gedeelte lijkt mij, want rij haar erg los, rij met erg wienig druk en mn benen naar beneden en heb 2 keer in de week priveles) en ze doet erg haar best maar sommige oefeningen lukken haar linksom gewoon niet meer en ze wil alleen maar rechtdoor met stelling naar rechts. Nou is het zeker geen onwil van het paard, dus ik heb de dierenarts gebeld en die heeft me doorverwezen naar de fysio.
Die dnekt dat het waarschijnlijk in haar rug of nek zit en dat het als er echt iets mis is een duur geintje gaat worden om het op te lossen Verdrietig en te onderzoeken. Er is niks mis met haar gebit dat is al bekeken.

Heeft iemand hier dit ook al meegemaakt of herkent de situatie met rijden en hoe is dit opgelost en wat was het?


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:28

misschien gewoon koppig?
eens ze weten dat ze een oefening kunnen ontlopen, proberen ze altijd verder lijkt mij zo, maar doe eerst maar eens wat de DA zegt naar de fysio gaan enzo... Dan weet je al wat meer Lachen

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:29

Ja, maar ik weet echt zeker dat het geen onwil is, want ze doet echt dr best, want ze doet alles rechtsom keurig en ze probeert alles zo goed mogelijk te doen wat je vraagt, maar weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar het lukt haar gewoon niet mere

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:53

Van VMR naar RT.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:01

Ik denk toch dat het iets rijtechnisch is.
Dit komt echt veel vaker voor.
Ik zal zo proberen wat topics voor je te vinden.

Ze buigt moeilijk om je linkerbeen??
Zorg eerst dat ze écht aan je been is.
Rij veel voltes links én rechtsom en rij dan met je binnen been naar je buitenhand.
Om te checken of ze écht niet op je binnenhand leunt kan je af en toe je binnenteugel een fractie van een seconde een waslijntje laten zijn. Als ze 'm dan 'peert' dan weet je dat je daar nog aan moet werken.

Een mens is ook altijd aan 1 kant handiger dan aan de andere kant.
Een paard heeft dit ook.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:05

Dit is duidelijk wel een rijtechnisch probleem.
Ga goede les halen, die je ook verder helpen met het rechtrichten van je paard.
Doet die persoon dat niet waar je elke week les van krijgt, dan ga maar gerust een ander zoeken, want over een tijdje is het niet alleen maar links zwaar voelen, maar zelfs kreupel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:08

Maak me dr wel zoregn om, vooral nadat mijn instructrice hetzelfde gevoel kreeg als ik. Ze is wel keurig aan het been en wat ik dus het gekke vind is dat ze alles tot een tijdje terug wel deed (al gingen sommige dingen moeizamer dan eerst) Hbe rijtechnisch alles uit de kast getrokken maar krijg echt het gevoel dat er watmis is een ben bang haar hierdoorheen te drukken terwijl ze eigenlijk gewoon pijn heeft ofzo (ze is wel een keer uitgegleden een paar weken terug dus daar kan toch meer mis zijn gegaan dan we dachten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:11

Als de problemen ook precies begonnen zijn na het uitschuiven is een DA bellen natuurlijk helemaal niet gek. En ter extra controle natuurlijk ook niet.
Maar wat je beschrijft is wel een heel typisch probleem wat met rechtrichten te maken heeft.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:18

Ik ben het overigens wel met Kawa eens dat als het gekomen is na het uitglijden zou ik idd eens een fysio oid laten kijken.

Maar verder is het een RT probleem wat wel vaker voorkomt.
Ik heb nog niet eens alle topic gekopierd die over rechtrichten gaan. Daar zou je ook nog naar kunnen zoeken.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:18

Apple!!

Is dit wat voor in de sticky?
Want het is idd een erg vaak gestelde vraag

En Sjimmy jij ook bedankt voor het inleveren van het huiswerk Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:18

Ik wilde het al naar Apple gaan PB en Lachen

:evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:21

En ik heb het al getemd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:38

En jullie zijn altijd de mensen die bij ieder probleem roepen dat je de dierenarts moet laten komen en dat er vast iets mis is enzo...
Snap zoeizo niet waarom dit topic is verplaatst naar rijtechnisch terwijl ik toch heb aangegeven dat ik juist het idee had dat dat NIET het geval was, dus verplaats het dan nog naar Medisch, daar past het beter.
Ik weet hoe mijn paard normaal voelt en het is niet zomaar even een rijtechnisch probleempje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:42

DA laten komen is zeker niet onverstandig, dat heb ik al gezegt.
Maar lees de links hierboven eens door, gaat er dan geen bellte rinkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

Nee niet echt eerlijk gezegd. Heb op nogal wat paarden gereden die gewoon vastzaten, maar dit voelt anders, moeilijk uit te leggen. Bovendien (bedacht ik me) is ze een paar weken terug dus onderuit gegaan en het zou hier misschine iets mee te maken kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:45

Dan laat je toch een DA komen?
Niet moeilijk lijkt me en vandaar uit kijk je verder Lachen

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:46

Ik zal het morgen doornemen en dan in de sticky toevoegen OK dan!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:46

Haha, ja daarom wu ik het dus graag bij vraag maar raak of medisch hebben, zodat ik wist wat daar bij andere mensen uit is gekomen die dit herkenden en hoe dit is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:49

Apple schreef:
Ik zal het morgen doornemen en dan in de sticky toevoegen OK dan!.

Super OK dan! Als mensen het ook lezen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:50

runningkawa schreef:

Als mensen het ook lezen



En anders hebben we ze nu iets om op te wijzen, hoef je niet weer alle topics op te zoeken Knipoog

Sorry dat we dit in je topic doen Fellor Bloos

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:51

Sjimmy schreef:
[quote="runningkawa]
Als mensen het ook lezen


En anders hebben we ze nu iets om op te wijzen, hoef je niet weer alle topics op te zoeken Knipoog
[/quote]
Daar had ik al een gek voor gevonden Tong uitsteken Clown


Ach gut

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:53

runningkawa schreef:
Daar had ik al een gek voor gevonden Tong uitsteken Clown


Ach gut


En bedankt he, ik zoek nog eens wat op

Knipoog

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:54

Haha, maakt niet uit, maar heb al een pb-tje gestuurd of deze naar medisch kan Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:55

laat dan ons OT gelul er maar uithalen Clown

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, Noukie, Stelvio en 27 bezoekers