Paarden verkopen naar Engeland: luceratief !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Paarden verkopen naar Engeland: luceratief !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 21:37

Mijn baas bracht vorig weekend een "Horse and Hound" mee, de advertenties die daar in staan!

Een groot gedeelte vd advertenties was met foto met kreten als "stunning dressage" "high potential" of "Dutch bred"
KWPN-ers doen het schijnbaar goed in Engeland, ik overdrijf niet als 35-40% van de (dure) advertenties over KWPN-ers ging. En dan de prijzen !!! Op de foto's zag je paarden met weinig gebruik van achter of voorbenen (slechte foto Verward voor zo'n dure advertentie) en ze vragen daar zonder blikken of blozen gewoon 10.000pond voor (+ 1/3 in euros dus zeg maar 13.500 euro! voor imo paarden die je hier nog niet voor 5000euro verkocht krijgt !

Als ik jullie (semi) prof fokkers was, zou ik zeker in dit soort bladen adverteren!


Is dit een voor jullie bekend gegeven ? zijn (Nederlandse) paarden daar echt zo duur ?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:43

Nou, ik vind de prijzen voor de `gewone` paarden hier in Nederland ook al flink gestegen en waar ik het echt niet aan zou uitgeven.
Kijk, advertentie´s plaatsen is leuk maar hoeveel worden er daadwerkelijk verkocht Verward
Maar zeker wel iets om in de gaten te houden, heb je toevallig adres gegevens van dat blad en wat kost zo´n advertentie plaatsen eigenlijk daar.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:04


Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:07

Het blad ligt nog steeds op mijn werk (jammer dat ik geen scanner heb !!) maar ik zal morgen even opzoeken of ze ook een website hebben, dat zal wel.

Hoeveel er verkocht wordt weet ik natuurlijk niet, maar het viel me gewoon op. Wat ook opviel is de advertenties voor hengsten-dekkingen. Veel "hengsten-boeren" prezen wederom de Ned. gefokte hengsten aan + dat ze vaak als "extra" een "echte" ned. hengst aanboden via diepvriessperma, o.a. 00-Seven, Jet-Set, Athletico, Damiro, Corleone (even uit mijn hoofd, maar er waren er nog veel meer !)

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:17

Dit geld trouwens niet alleen voor KWPN-ers. Veel dravers die hier al uitgekoersd zijn, worden verkocht naar Engeland, waar ze nog op de grasbanen koersen. Het niveau ligt daar niet zo denderend hoog Haha! Vriendin van mij heeft twee draverjaarlingen met flinke winst daarheen verkocht