sefin misschien over een jaar van mij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 09:48

hoihoi
nonnie en ik zijn gisteren naar indy gegaan, ze zag er heel mooi uit trouwens.
maar zoals jullie al wel weten volgens mij was het de bedoeling om indy over 1.5 jaar te dekken... maar ja, indy heeft ocd, en dan is erfelijk en kan erg zijn.
toen hebben we na zitten denken... sefin word tussen de 1.50 en 1.55 en is erg rank. ik ben klein en smal en nonnie is wat groter en breder en dus ook wat zwaarder. nonnie kan waarschijnlijk niet een op sefin rijden (als hij dus een rijpony word), nou ja kan wel, maar indy is dan beter geschikt.
toen hadden we dus bedacht dat ik over 1.5 jaar als hij gekeurd is en als daar uitkomt dat hij dus een rijpony kan worden, ik nonnie het weidegeld geef wat ze aan hem kwijt is geweest, en dat ik sefin dan zeg maar overkoop.
dan heeft zij een cool en mooi paardje en ik ben dan ook zeer happy met sefin, want hij is echt mijn lievelingetje, al is indy ook super hoor!

maar ja, ik zou het dus wel superleuk worden als hij van mij zou worden....

kussies liselot

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:10

wat leuk zeg!! Hopen dat alles goed gaat, en dat Sefin niet teveel last krijgt van zn ziekte.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 11:38

erger kan het gelukkig niet worden, en zo vreselijk erg heeft hij het niet.
het enige probleem is dat we nog niet weten waar die zenuwbeklemming zit. als die in de nek zit kan het geen rijpony worden (hoorde ik) maar ergens anders dan maakt het niet zo veel uit.
we gaan gewoon leuke dingen doen tot aan dan. wandelen en balkjes lopen, dat is namelijk goed voor hem.
kussies liselot

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:47

Ik hoop het echt voor je!
Ik gun het je echt wel

veel succes ik zal voor je duimen Haha!

xx

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:40

Seven had toch ataxie en kon niet bereden worden of had ik dat nou mis. Anders zouden die mensen hem toch wel zelf gehouden hebben Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:11

Over ataxie kunnen ze heen groeien. Overigens is het niet zo dat je nie kan fokken vanwege ocd. Er is niet wetenschappelijk bewezen da het vererft. Een arts heeft dat ooit geroepen, als je de hengst zorgvuldig uizoekt hoeft er geen probleem te zijn hoor.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:30

Manda, hij heeft idd attaxie. Die mensen hebben hem weggedaan omdat ze hem niet konden geven wat hij nodig had: namelijk weidegang. HIj stond 23,u uur per dag op stal, en ff een half uurtje los in de binnenbak. Twee van de 4 DA'en zeiden dat ze hem moesten laten inslapen, de andere wouden hem nog een kans geven, maar de enige kans die hij had was de wei. Daarom zochten ze een andere tehuisje. De vraag is idd of hij bereden kan worden, maar in de 2 maand dat ik hem nu heb is hij echt al heel erg opgeknapt. Denk dus niet dat dat een heel erg probleem zal worden, al laat ik hem wel helemaal op de foto zetten, en controlerenm, voordat er ook maar iemand opgaat. Ik denk dat ik foto;s laat maken als hij rond de 3,5 is, en dan laat ik hem nog een jaar staan, zodat ik zeker weet dat hij het aankan...Mocht het niet lukken, waar je natuurlijk altijd rekening mee moet houden, blijft ie gewoon zijn leventje op de wei staan, met de nodige vriendjes Haha! Hij heeft geen pijn namelijk, dus daarom kan het ook.

Sefin gaat trouwens alleen weg bij mij, als ik er echt te groot voor ben, Liselot er goed mee overweg kan, en als ik dat dus niet kan., Anders blijft ie gewoon. Ik heb hem tenslotte ook niet genomen om hem weer weg te doen. Maar datr is dus gewoon afwachten....tot die tijd is er helemaal niets zeker Lovers

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:35

ik hoop het voor je lissy dat die van jou wordt...
je hebt het verdient...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 12:01

aaaaah, dank je wel ingrid!!!

liselot