Blauwe nagels :/

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Blauwe nagels :/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 16:00

Laatste paar dagen zijn mijn nagels meeste tijd van de dag blauw Scheve mond
Heb het verder helemaal niet koud ofzo, het komt gewoon in een keer.
Sommige zeggen gewoon dat ik het koud heb dan maar da's helemaal niet zo
Ik heb wel 2 foto's (zijn wel onduidelijk):
Afbeelding
Afbeelding
Soms worden mijn vingertoppen ook helemaal blauw....

Wat is dit ? Vind het er maar eng uitzien Knipoog

Liefs sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:11

zoals het eruit ziet is je doorbloeding niet goed. Hoe dat precies komt kan verschillende redenen hebben.

-roken, kou, griepje onder de leden, etc etc.

Maar aangezien ik geen dokter ben zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. want normaal is het niet.

succes ermee.Ach gut

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:23

Heb ik ook vaak, meestal komt dat bij mij door kou(zijn mijn hele handen ook blauw). Ik zal wel als je er last van krijgt, of het lang aanhoud langs dokter

:){

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 16:47

Daarnet werd mijn hele hand blauw (had het niet kou, eerder warm)...maar er kwamen rare oranje vlekken doorheen (niet van die plekjes, vakjes die je krijgt als je het koud hebt).

Ik rook niet Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

petraaken

Berichten: 44190
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:53

sunshine schreef:
Daarnet werd mijn hele hand blauw (had het niet kou, eerder warm)...maar er kwamen rare oranje vlekken doorheen (niet van die plekjes, vakjes die je krijgt als je het koud hebt).

Ik rook niet Knipoog



lijkt me niet normaal dan. Even een bezoekje aan de huisarts lijkt me aan te raden.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 16:56

Ja maar ik denk niet dat hij er iets aan zal doen, hij zal waarschijnlijk zeggen dat ik het gewoon koud heb ofzo.

Zoals nu, ik ben mijn dans aan het oefenen (streetdance) dus ik heb het gewoon warm, en toch zijn mijn nagels nu beetje blauw...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:58

gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat het niet door de kou komt... dan moet hij wel verder kijken dan zijn neus lang is

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:19


Nulla tenaci invia est via

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:35

Er staat dat het meestal zonder duim is maar mijn duim word ook gewoon blauw ( soms is die zelfs het ergste ).
Verder zijn mijn handen vaak wel wit en koud. Maar er staan wel moeilijke woorden in Bloos!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:36

Meestal is niet altijd he Haha!

Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden dat wat makkelijker te lezen is, dit klinkt waarschijnlijk veel enger dan dat het is Haha! Momentje!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18323
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:41


Nulla tenaci invia est via

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:11

slechte doorbloeding zorgt ervoor dat je nagels blauw worden

ik heb altijd paars/blauwe handen en ook mn enkels en voeten zien er altijd zo uit

t onderste stukje van mn kuit/onderbeen boven mn enkel zegmaar, dat is altijd n beetje vol met vocht op t eind van de dag en als ikd aar op duw blijft die plek erg lang zichtbaar

was allemaal onschuldig volgens de huisarts, kwam door een slechte doorbloeding.

wat wel kan helpen voor je handen is handschoenen aan als je naar buiten gaat, dan worden ze niet koud en wordt de doorbloeding niet nog slechter

maar omdat je het dus niet koud hebt, kan het zijn dat je hele weerstand wat minder is, bv een griepjeverkoudheidvirus dat wel in je lichaam zit maar niet doorbreekt.

hoelang heb je het al?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:13

Ik heb er ook regelmatig last van, alleen nooit geweten hoe het zou komen dat ik blauw ben. De ene keer is het van de kou (tenminste denk ik) en de andere keer dan heb ik het niet koud maar zijn mijn nagels wel blauw. Heel raar om te zien, maar dat weet je zelf ook al.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:33

Mijn vingers hebben het ook. Bij mij komt het door Astma, heb je dan ook blauwige lippen? Soms komt het idd wel door de kou.
Dokter lijkt me handig.

Raya is my personal best!

CARNAVAL was mooi *LOL*

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:41

Dat heb ik ook altijd Sunshine Haha!

Mijn handen zijn standaard paars/blauwig, oranje vlekken inderdaad ook heel vaak, blauwe/paarse lippen ook.
Die URL van Margreet klinkt wel eng, dat heb ik namelijk ook. Tenminste, heb wel altijd eerst witte vingers, daarna blauw/paars en oranje, daarna warmen me handen op, jeuk het verschrikkelijk, worden mn vingers knalrood en zwellen mn vingers op. Klinkt wel heel eng nu Tong uitsteken Mn moeder zei dat dat gewoon winterhanden waren? Heb dat btw ook bij mn voeten, niet leuk

Een vriendin van mij heeft het ook (wel stuk minder erg), die was naar de huisarts geweest en de huisarts had gezegd dat het niks ergs was. Kwam gewoon door slechte doorbloeding oid. En paar mensen uit mn familie hebben ook bloedarmoede, geen idee of dat erfelijk is ofzo?

[edit]heb nog even verder gekeken op de site die margeet gaf (hartstichting). Dat van mn handen (rood, jeuk, opzwellen) heb ik inderdaad ook symmetrisch, idd zonder duim Scheve mond [edit]
Laatst bijgewerkt door Nintu op 04-03-04 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:43

Ik heb het van de kou ! En toevallig had ik het er een keertje over met mn huisarts , je kan gewoon zelf kijken of je doorbloeding goed is , gewoon een paar seconden met 2 vingers in je topje knijpen , na een paar seconden loslaten en je moet meteen alweer het bloed terug zien stromen , als dit het geval is is er niks aan de hand zei mijn dokter !

Anders moet je toch wel ff langs de huisarts Haha!

    S p o t.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 18:57

SpLaSh_ schreef:
Ik heb het van de kou ! En toevallig had ik het er een keertje over met mn huisarts , je kan gewoon zelf kijken of je doorbloeding goed is , gewoon een paar seconden met 2 vingers in je topje knijpen , na een paar seconden loslaten en je moet meteen alweer het bloed terug zien stromen , als dit het geval is is er niks aan de hand zei mijn dokter !

Anders moet je toch wel ff langs de huisarts Haha!


Dit heb ik gedaan!
Als ik naar mijn nagel kijk duurt het lang voordat het witte helemaal weg is....onder mijn nagel dan....

( zal zo op de rest van de reacties reageren maar heb ff druk nu.....)

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:58

*test het nu nog een keer zelf*

Hmm , bij mij duurt het nog geen 5 seconden...als het niet binnen een weekje wegtrekt zou ik ff langs de dokter gaan , of je hebt gewoon winterhanden ....

    S p o t.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 19:01

Bij mij duurt het zeker 10 tot 15 seconden Bloos!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:03

Woow... wat lang zeg ! Ik las net dat ook je vingertoppen soms blauw worden , denk dat je toch misschien ff op visite moet gaan bij je dokter want ik heb geen medicijnen gestudeerd, jammer , had ik dat nou maar wel gedaan , dan had ik je kunnen helpen Schijnheilig

    S p o t.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 20:41

Ik durf niet naar de dokter Bloos

McLoessie: Nee het zijn eigelijk alleen maar me handen....
Renske20: Uhm....ik denk nu 2 weken zoiets...weet het niet precies. Maar eerst dacht ik dat het door de kou kwam maar omdat het steeds vaker gebeurde
Margreet: Ik heb gekeken en ik zou het echt niet weten....sommige dingen kloppen wel maar soms ook weer niet Scheve mond

Iig bedankt voor de reacties!!!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:43

sunshine schreef:
Ik durf niet naar de dokter Bloos


Dan moet je het 2 weken afwachten , als het dan niet over is dan MOET je echt...

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mo_86, Priscilla27, Rije, Tajmahal, Wopkebrok en 28 bezoekers