Welke paardeboeken lezen jullie graag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 09:05

Hallo,

Ik ben een grote paardenboek-lezer. Nu is mijn vraag welke boeken jullie graag over paarden lezen.
Ik zou dit graag weten want dan kan ik weer een beetje beginnen te lezen.

Groetjes Celine en Pouskintje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:57


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:29

Ik ben nu aan het lezen in paardentaal van Henry Blake. Best lastig af en toe, maar wel interessant. Ook vind ik de man die naar paarden luisterd van monty roberts erg leuk. Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:55

OP het moment ben ik menig men boeken aan het doorspitten Lachen
verder is Nathalie penquitt echt een super gaaf boek!
Maar zoek eens op algemeen, volgensmij zijn hier al een stuk of 10 topic's over geweest Lachen

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:57

ik lees eigenlijk alle boeken van Dick Francis. Gaan over de renwereld in Engeland en zijn altijd heeeel spannend. Heb nu geloof ik al over de 12 boeken zelf... En ik maar afvragen waar al mn geld heen ging...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:45

ja, Dick Francis! Ik heb ze allemaal gelezen, meer dan 30 en ze zijn super spannend. Het Engels is niet moeilijk, dus ook een aanrader voor je lijst.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 17:43

Hallo iedereen,

Bedankt iedereen voor jullie reacties. Ik lees graag haertland, Romana en Ragebol en Jody. Nu zal ik ook eens die andere boeken beginnen te lezen.
Als jullie nog boeken weten schrijf ze hier dan op.

Groetjes celine en Pouskin

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:26

paardenfluisteraar heb ik net gelezen moet je dnek ik wel wat ouder voor zijn, op het moment deadline moet je heel wat ouder voor zijn vind ik zelf nog pittig!!! Haha! en romana en ragebol vroeger en ook die bianca boekjes vond ik leuk of die van manege picadero en stal van goud van stacia kramer! o, ja en het beste paardenboek is Thruimph een paard uit duizenden!! heb ik wel 20x gelezen! vroeger dan!!!!!

Qua informatieve boeken ik lees nu het basisboek van dressuur van Tineke bartels en heb pas Natuurlijk paardrijden Ferdinand Klaus Hemphfling gelezen maar ik heb er nog weet ik hoe veel staan die ik moet lezen!!! Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 19:32

Hallo Sannetje,
Ik heb juist verdwaalt in de sneeuwstorm gekregen.
De Penny ben ik ook een fan van. Als je de website nog niet weet van de penny dan is het: http://www.penny.nl

Groetjes Celine en Pouskin

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:19

Ik vind Bianca ook heel leuk.
En Jody.
Manege Valkenstijen is ook heel gaaf. Gaat over arabieren. Er zijn maar 3 delen van.
En Peggy's paardenpension.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 21:20

Jody vind ik ook leuk Amanda, Ik denk dat ik Bianca ook eens zal proberen. ook Peggy zijn er veel die dit aanraden.

Groetjes celnie en Pouskin Party!!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:14

Dan moet je van Bianca de "nieuwe" serie proberen. Dat zijn niet die gele boekjes, maar beige.
Ik weet niet meer van welke uitgever.
Daar is ianca wat ouder. Zo gaat ze bijvoorbeeld naar Deurne.
Veel leesplezier!! Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:27

ik las vroeger manege picardero, Bianca, de zwarte hengst, Follyfoot, en al die boekjes van die engelse auteurs over paarden.
Nu vind ik die boeken van Jilly Cooper heel leuk, Ruiters en Polo. Die boeken kon ik niet wegleggen, zo spannend en hilarisch ook.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:20

Jaaaaaaaaaaa, ik las ook altijd die bianca boeken. Ik vond ze echt geweldig. En je bent ook nog zomaar niet uitgelezen, want er zijn echt heel veel van.
Ik zou met de eerste (NIET die van uitgever fontein, maar van Kluitman) serie beginnen, want daar zijn ze ong net zo oud als jij, ik denk dat je dat het leukst vind.
De allereerste heette bianca in galop als ik me het goed kan herinneren. Als je achterin een van die eerste boekjes kijkt kan je ook de andere titels vinden.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 21:12

bianca zal ik zeker aan beginnen . Ik hoop dat het mooie boeken zijn.

Groetjes celine en pouskin

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:57

Ik heb ook een hele serie bianca-boekjes... Op de Pabo spraken ze er met afschuw over, maar lezen moet toch leuk zijn? Knipoog Daarnaast natuurlijk de meeste andere al genoemde boekjes en Anna's Paardenboerderij. Nog wel meer, maar die moet ik eerst even opzoeken... Misschien later nog een aanvulling met titels!