lastige vriendin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

lastige vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 16:14

Hallo
Wij hebben een paar haflingers als verzorpaardjes en daar gaan wij altijd met z'n 3e heen.
De laaste tijd is het niet meer zo leuk omdat 1 vriendin denk dat ze alles weet en kan, en dat kan ze dus niet
Ze rijd nog maar een jaar en ze kan nog maar net lichtrijden.
Als we er iets van zeggen word ze boos en zegt ze dat ze het allemaal zelf wel kan.
Dan doet ze dat heel lomp en je mag er niks van zeggen, anders word ze boos.
Zo verpest ze de paarden en zorgt dat ze niet meer naar onze hulpen luisteren.
Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen? Want er iets van zeggen helpt niet. Verdrietig


Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:18

Wat wil je dan, dat ze er helemaal niet meer op rijdt?
t spijt me dat ik het zeg, maar als iemand er steeds commentaar op zou hebben hoe ik zou rijden zou ik ook boos worden. En zo snel verpest je een pony niet hoor

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:34

heey jolinda
ik ken het idee en heb het zelf ook meegemaakt wat ik deed is er niet te veel van zeggen. ik denk alleen wel dat als je een jaar rijervaring hebt dit niet wil zeggen dat je niets van paarden afweet want door veel over paarden te lezen kan je er in de theorie er best wel veel van af weten.
ik denk dat je dat meisje maar even de gang moet laten gaan maar als het echt verkeerd gaat is het mischien een idee om met de eigenaren van de paarden en verzorgsters is om de tafel te gaan zitten.

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:04

Het is niet dat ze niet mag rijden, en ook niet dat wij continu zeggen dat ze dit en dat niet goed doet.
En informatie leest ze volgens mij niet want zelf komt ze nooit ergens mee.
Maar hoe ze rijd vinden wij ook niet erg maar ze wil het niet verbeteren.
En als wij commentaar geven dat gaat dat zo van ja dat weet ik ook wel maar dat wil ik nu even niet.
En niet dat wij nou vinden dat wij zo geweldig zijn en goed kunnen rijden,

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:12

Maar wat wil je dan?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:20

Dat ze ons laat helpen

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:23

Misschien moet je eens goed met haar gaan praten, dat jullie haar graag willen helpen en dat het alleen maar aardig bedoelt is.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:25

Misschien moet iemand haar les geven, dan geeft die gene commentaar, en leert ze er ook nog van!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:41

Ja dat is wel een goed idee en er is ook een keertje iemand bij ons thuis geweest maar dan wil ze er niet op Verward
Ze heeft wel les op de manege elke zaterdag maar daar zeggen ze er eigenlijk bijna niks van, en de pony waar ze op rijd is al zo oud dat je er niks mee hoeft te doen.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:43

ik weet niet wie de eigenaaren zijn van die pony`s maar daar kan je toch ook mee praten?? hum willen lijkt mij toch ook het beste en trouwens als zij zou eigenwijs is leert ze waarschijlik ook niet naar iemand die haar les geeft

It`s an endless fantasy, which will never be real.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:15

Ik zouw ook echt een keer met haar er over praten dat ze niet moet denken dat ze alles weet.
Praat er ook met de iegenaar is over en word boos desnoods op je vriendin.

Ik zouw het egt niet weten een goede oplossing Verward Scheve mond

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:33

Praat er eens met haar en de eigenaar ( ev. samen ) over !

-


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:43

als je vriendin niet wil luisteren moet je misschie2n een keer een videocamera meenemen naar het rijden, of foto's maken, dan ziet je vriendin zelf hoe ze rijd en wil ze er misschien wel iets aan doen! Haha!

SSindy

Berichten: 45
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:50

Ik denk dat het het beste is als je haar opbouwende kritiek geeft, dus dat je zegt dat het zo ook gaat, maar dat het op een andere manier beter zou kunnen gaan. En beter zou zijn voor de pony, ofzo. Is maar een suggestie

Sander en Bobby zijn alles voor mij, ookal zijn ze bejaard!!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:12

jolinda schreef:
Ze heeft wel les op de manege elke zaterdag maar daar zeggen ze er eigenlijk bijna niks van,
en de pony waar ze op rijd is al zo oud dat je er niks mee hoeft te doen.



Ja, sorry, maar dit vind ik echt een hele rare opmerking. Die pony is al zo oud, die loopt zeker automatisch? Die hoef je niet te besturen of aan te drijven??

En ja, misschien zitten ze op de manege niet de hele tijd op haar houding te zeuren, logischt toch? Ze moet toch een beetje plezier in het rijden hebben?

Verder denk ik niet dat iemand zo makkelijk een pony verpest (tenzij het om een hele jonge pony gaat natuurlijk).

Je kan natuurlijk een keertje rustig met haar er over praten (en dan niet terwijl ze aan het rijden is, maar gewoon een keer samen met een kop thee), maar ik denk dat je ook een beetje moet accapteren dat ze (nog) niet zo goed kan rijden.
Laatst bijgewerkt door Ecudes op 04-03-04 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:12

tamaraatjuh schreef:
als je vriendin niet wil luisteren moet je misschie2n een keer een videocamera meenemen naar het rijden, of foto's maken, dan ziet je vriendin zelf hoe ze rijd en wil ze er misschien wel iets aan doen! Haha!


Dit is echt een goed idee, heeft bij ons ook een keer geholpen! Meisje dacht dat ze geweldig op haar paard zat tot dat ze de foto's had gezien. Het is ook leuk om elkaar te filmen (als iemand een camera heeft) en dat jullie dan met elkaar de film gaan kijken ( dan is het ook niet speciaal op haar gericht) en dan ziet ze zelf het verschil.

Maar als ze regelmatig rijdt en ook les heeft zal het langzaam aan toch ook wel wat beter worden?

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 21:50

De pony waar het om gaat is nog maar 5 en we zijn eigelijk nog bezig om hem in te rijden. En ik bedoel niet dat ze niets hoeft te doen maar dat ze daar juist niks mee kan als alleen rondjes stappen.
Aan die videocamera hadden wij ookal gedacht alleen die hebben we niet Boos!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:00

tamaraatjuh schreef:
als je vriendin niet wil luisteren moet je misschie2n een keer een videocamera meenemen naar het rijden, of foto's maken, dan ziet je vriendin zelf hoe ze rijd en wil ze er misschien wel iets aan doen! Haha!



Jaaaa!
Moeten we doen, kim..

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 14:55

Ja dat vond ik ook een goed idee *LOL* Haha!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:44

jolinda schreef:
Hallo
Wij hebben een paar haflingers als verzorpaardjes en daar gaan wij altijd met z'n 3e heen.
De laaste tijd is het niet meer zo leuk omdat 1 vriendin denk dat ze alles weet en kan, en dat kan ze dus niet
Ze rijd nog maar een jaar en ze kan nog maar net lichtrijden.
Als we er iets van zeggen word ze boos en zegt ze dat ze het allemaal zelf wel kan.
Dan doet ze dat heel lomp en je mag er niks van zeggen, anders word ze boos.
Zo verpest ze de paarden en zorgt dat ze niet meer naar onze hulpen luisteren.
Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen? Want er iets van zeggen helpt niet. Verdrietig


Ga naar de eigenaar,en leg uit aan je vriendin dat ze de paarden verziekt,voor jullie en de eigenaar.Het beste is om naar de eigenaar te gaan! Lachen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:46

newforestlover schreef:
Wat wil je dan, dat ze er helemaal niet meer op rijdt?
t spijt me dat ik het zeg, maar als iemand er steeds commentaar op zou hebben hoe ik zou rijden zou ik ook boos worden. En zo snel verpest je een pony niet hoor


nou zo snel wel hoor........niet binnen een week maar als het zo doorgaat krijg je problemen met je eigen hulpen,en reageert de pony niet meer op je benen .Er is ook niet vermeld hoe ze rijd,kan je geen foto's maken Haha!?

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:11

Het zijn toch verzorgpaarden.... nou dan zou ik naar de eigenaar toestappen.. en haar het uitleggen en dan kan zij misschien naar die vriendin van julie toegaan..

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:24

hier een foto
meer heb ik er niet
Afbeelding

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:56

jolinda schreef:
Ze rijd nog maar een jaar en ze kan nog maar net lichtrijden.

Na een jaartje nog maar net kunnen lichtrijden ?
Nam ze wel lessen?
Als ze je paard pijn doet dan vind ik toch dat je eens een keertje streng tegen haar moet zijn.
Trek je niets van haar eigenwijsheid aan, het zijn tenslotte jullie verzorgpony's! En als dat niet werkt kan je best een hartig gesprek met haar voeren. Verwittig de eigenaars, misschien luisterd die meid beter naar hen. Of stel een keertje voor dat wanneer ze 1 keer per week les neemt, ook 1 keertje op de haflingers mag gaan oefenen. Want paarden voelen de negatieve gevoelens van jullie ook, en je brengt ze over, zo blijf je in een cirkel draaien. Als aardig zijn niet meer werkt, dan zou ik toch wat strenger worden, maar doe het liefst niet in de buurt van de pony's.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 19:31

Ze heeft nu les maar ze leert er niks van want ze luistert niet naar de instructeur en ook niet naar ons.
Ze rijd al niet vaak want ze is bang denke wij maar dat wil ze niet toegeven. Ze zegt dat ze geen zin heeft of ergens pijn heeft ofzo...
En als wij er iets van zeggen dan loopt ze weg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, horsiegek, Kaatje81, wendyh, xYaartje en 83 bezoekers