Terugslag in ziekte ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Terugslag in ziekte ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:08

Sinds begin november ben ik al aan het tobben met mijn gezondheid. Na de nodige onderzoeken werd niets gevonden, maar de neuroloog herkende mijn symptomen meteen als overwerktheid in samenwerking met een onbekend viraal virus. Ik had er nog nooit van gehoord en verder ben ik haast nooit ziek geweest, maar goed, om een idee te geven: de ziekte uit zich met name in een draaierigheid/een niet helder gevoel in het hoofd. Lange tijd ging het goed, dat wil zeggen: ik bleef ziek maar er zat enige stijgende lijn richting beterschap in.

Tot afgelopen zaterdag. Ik heb blijkbaar toch teveel hooi op mijn vork genomen door weer te gaan werken, te rijden en meer dingen te doen en ik voelde me zooo ziek....dacht/hoopte dat het vanzelf wel weer over zou gaan, maar nee hoor. Ik ben weer helemaal draaierig en heb me weer ziek moeten melden van mijn werk om weer de hele dag in bed te blijven liggen.

Het is zo frustrerend en ik voel me zo machteloos....aan de buitenkant is niets te zien, wat er al toe leidde dat mensen van mijn werk bewtijfelde of ik wel echt ziek was en de boel niet gewoon voor de gek houd, maar van binnen is het een en al chaos. Verdrietig En ondertussen heb ik al vanaf december school ervoor op moeten geven...dacht dat het van tijdelijke aard was maar de neuroloog lijkt helaas gelijk te gaan hebben: 3/4 tot een heel jaar herstel Huilen En ik zou zo graag weer naar school gaan....

Ik ga hier geestelijk echt kapot van....dit is moeilijk voor te stellen voor mensen die nooit ziek zijn, want ik was voorheen zoals de meeste mensen zo iemand die altijd sceptisch tegenover 'onvindbare' ziekten stond en zo'n instelling had van: 'Niet aanstellen, gewoon even doorbijten'. Maar goed, die instelling kan ik na dit afschuwelijke avontuur voorgoed aan de wilgen hangen...

Ik weet niet eens waarom ik dit verhaal op Bokt plaats....ik denk gewoon om het even van me af te schrijven... Scheve mond


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:28

Ik kan me voorstellen dat je hiermee zit ja.
Lijkt me cht heel moelijk.
Ik zal je een tip geven, op je werk moet je ze lekker laten banketstaaf, als jij je daar druk om maakt duurt het nog langer voor je beter bent.
Nou heel veel sterkte, en als je een keer wilt praten pb je maar.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:48

Doe nou maar lekker rustig aan, op je werk kunnen ze de gevulde koeken ziekte krijgen en je school kan best een jaartje wachten. Wat is nou een jaar op een mensen leven?Eerst moet je nu verwerken dat je ziek bent, dan moet je het accepteren, en daarnaar gaan handelen. Dus de adviezen van je arts opvolgen, rusten, naar je lichaam luisteren, dan zal je geest ook de rust krijgen die nodig is om alles op een rijtje te zetten.
Heel veel sterkte.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:07

Sorry hoor, maar je moet gewoon schijt hebben aan wat andere mensen denken, anders blijf je bezig. En geloof er nou maar aan, en neem je rust, want anders kost het je alleen nog maar meer tijd van je leven.
Wat een onzin dat mensen met onvindbare ziekten aanstellers zijn. Geloof me, er zijn zoveel mensen die niet kunnen werken omdat ze onvindbare ziektes hebben. Dat heeft niets met niet willen te maken. Maar wel met dat iets wat een gedeeltelijke psychische oorzaak net zo heftig of misschien wel heftiger is dan een "echte" ziekte.
Luister nou gewoon naar je lijf, je leven wacht heus wel op je. Inderdaad, over een jaar kun je gewoon verder waar je gebleven was.
Het komt echt wel goed met je, maar niet als je op deze voet door blijft gaan.

Sterkte en succes!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:12

een oud collegatje van mij heeft ook dat soort symptomen gehad, bleek iets te zijn met haar evenwicht waardoor ze dus ook constand draaierig enzo was. (en aan de buitenkant was niets te zien)
Heeft ruim een jaar geduurt voordat ze weer aan het werk kon, ook kwam het weer terug na een tijdje omdat ze te veel te snel weer wou gaan doen.
Hopelijk is het bij jou niet zo erg maar neem je rust en doe alleen ontspannende dingen.
Succes!!!!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:16

He wat rot voor je zeg, en ik weet dat het moeilijk is om al die buitenstaanders te laten kletsen maar toch proberen Ach gut Heel veel beterschap en hopelijk gaat het toch langzaam aan weer beter

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:45

rot voor je joh.............en is goed om het van je af te schrijven hoor!
Ik begrijp precies wat je bedoelt en het is inderdaad moeilijk als mensen reageren alsof ze denken dat je er een potje van maakt.........lastig !
sterkte!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:48

Bedankt voor de lieve reacties Lovers Ik probeer ook wel van me af te zetten wat andere mensen ervan denken, maar ik heb het daar toch moeilijk mee....waarschijnlijk ook omdat ik weet dat ik zelf ook zo dacht voordat ik ziek werd....

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:42

Citaat:
Ik probeer ook wel van me af te zetten wat andere mensen ervan denken, maar ik heb het daar toch moeilijk mee....waarschijnlijk ook omdat ik weet dat ik zelf ook zo dacht voordat ik ziek werd....


Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt.
Ik heb ook 10 maanden thuis gezeten met een hernia. In die maanden eigenlijk niks vernomen van mijn collega's.
Nu weer aan het werk maar het valt de ene keer mee en de andere keer tegen. De ene keer heb ik er schijt aan en de andere keer kan ik niks hebben.

Misschien moet je net als ik gewoon een andere baan gaan zoeken als je je weer wat beter voelt.
Nieuwe start nieuwe kansen.

Sterkte

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:37

He meid toch, koppie op hoor, straks gewoon weer rustig verder!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:38

Dat er aan de buitenkant niks te zien is , dat gedeelte herken ik maar al te goed
Ik heb zelf zware bekkeninstabiliteit maar hoe vaak ik niet te horen kreeg dat ik me aanstelde en dat het tussen mn oren zit.
nee logisch, hun voelen het niet, en aan de buitenkant is ook vrij weinig aan me te zien Boos! Boos!
ja als ik moe ben en ze zien me lopen dan kun je het wel zien ja Scheve mond

Maar probeer gewoon van je werk afstand te nemen en als ze daar twijfelen laat ze dan gewoon contact opnemen met je neuroloog!
Als je namelijk zelf toestemming daarvoor geeft mag de neuroloog aan anderen uitleg geven.Of laat je neuroloog een brief opstellen wat je precies mankeert en hoelang het herstel minimaal zal duren.
Dan ben je in ieder geval van die druk af.
Veel sterkte en beterschap Knipoog

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:02

Thanx...maar een artikel in de krant van vandaag maakt het er niet veel beter op Verdrietig

Vrijdag vertelde mijn baas me dus notabene dat er betwijfeld werd aan mijn ziekte op het werk, zaterdag kreeg ik een enorme terugslag maar ben door blijven lopen tot vandaag, de dag waarop ik wel op bed moet blijven omdat ik weer doodziek ben geworden Huilen Dus ik heb me, na twee weken werk sinds twee maanden ziekte, wéér ziek gemeld. En geloof me, dat had ik liever echt niet gedaan omdat ik van tevoren wist dat ik dan weer gezeik zou krijgen op mijn werk maar ik kan gewoon echt niet

Maar dan het artikel dat het allemaal nog net een tikje erger maakt....Gisteren had ik nog een modellenopdrachtje van twee uur (ik heb maar 1 kwartier 'gewerkt', want modellenwerk stelt lichamelijk belastend gezien niets voor en voelt als een hobby) in Keulen, waar mijn moeder me heen heeft gebracht omdat ik zelf niet in staat was om te rijden en toen belde een gast van de krant me voor een interviewtje. Dus ik zeg: kun je morgen terugbellen want ik ben nu in Keulen (=duur voor mij met bellen) Dus hij zegt OK! En plaatst vervolgens een stukje in de krant van vandaag waarin staat dat ik de Yes modellenwedstrijd gewonnen heb en gisteren in Keulen zat en daardoor niet bereikbaar was voor commentaar.

Nou dat is het dan, mijn collega's zullen het wel helemaal op zijn plaats vinden vallen dat ik gisteren nog in Keulen zat en me vandaag weer ziek heb gemeld....hiermee is het bedrog voor hen natuurlijk bewezen Boos! maar ja, ze zien niet dat ik al 4 maanden in een ziek lichaam opgesloten zit, mijn paard niet meer heb kunnen berijden en verzorgen, heb moeten stoppen met school....kortom: dat ik in een hel leef waarin ik niet ook nog eens gezeik op mijn werk kan gebruiken....

Sjezus wat een poedersuiker zeg, was dit allemaal maar achter de rug..ik voel me zo ellendig nu Verdrietig

Cwessielover
Berichten: 66
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:10

Ik wens je veel sterkte, en ik hoop dat je vrienden hebt die je steunen. en de mensen van het werk die weten niets, dus is het zwaar aso dat ze zo reageren... ze horen je te steunen. Maar ooit komen ze er zelf wel achter. Doe gwoon rustig aan en ziek uit ook al duurt dat lang maar het is het beste. en school dat komt allemaal in de toekomst. Sterkte

("v") Custers Weslie ("v")
Mijn lieve moppie : Devon Briseis.
Mijn mannetje Klaas.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:35

*geeft een dikke knuffel*

Wat vreselijk lastig dat het zo moet zeg. Kan me goed voorstellen dat je er weer even helemaal doorheen zit. Meis, kijk alstjeblieft goed uit voor die terugslagen, je moet heel heel rustigaan doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 14:49

Ja gelukkig heb ik veel steun aan mijn moeder en vriend en....de paarden natuurlijk Lovers In deze staat kan ik nog wel zelf de paarden voeren en ze een lekkere knuffel geven, en daar knap ik toch altijd weer een beetje van op

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:53

jeetje wat erg!
gelukkig dat je iig nog wel naar de paarden ff toe kan voor wat troost!
veel sterkte

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:57

Rustig aan Peek Ach gut dan ben je het snelste weer fit.
Probeer je niks aan te trekken van de mensen die aan je verhaal twijfelen daar wordt het niet beter van. Leuke collega's trouwens Boos! .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:00

Nergens iets van aan trekken hoor! Als je je zorgen maakt over hoe anderen over jou en je ziekte denken kom je er nooit bovenop.

Doe lekker rustig aan dan gaat het het snelste

Beterschap

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:45

Vriendjes zijn? hele veel beterschap!

en wat betreft je collega's -->

ik snap dat je er erg mee zit hoor!
maar je moet gewoon aan je eigen lichaam denken, en niet denken aan wat anderen over jou denken, dan ga je je alleen maar nog drukker maken!!!

en maar goed dat je je berichtje op bokt hebt gezet anders had je nu niet zo veel steun gehad! bokt is altijd heel lief voor je als je ergens mee zit! Ach gut
echt tof is dat!

Vriendjes zijn? nou meis! sterkte ermee, en wanneer je je weer Kl*te voelt, gewoon op dit topic kijken en hier kracht uit halen! Vriendjes zijn?

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:05

Zulke collega's ben je beter kwijt dan rijk. Zijn zij belangrijk voor jou? Vind jij hun mening en alles een belangrijke waarde hebben? Nee? Ze kunnen de pot op. Jij weet hoe het zit, en vergeet de rest, niet belangrijk, jouw lijf en gezondheid, da's belangrijk.

Een hele dikke knuf, en sterkte gewenst... kom op!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:10

Ach gut

Zulke gezondheids problemen die je dag en nacht lastig vallen zijn inderdaad moeilijk van je af te zetten... Moeilijk om te vergeten en moeilijk om om heen te leven. Ach gut

Rust nemen meid... Hoe graag je ook wilt ondernemen, naar school gaan, paardrijden en werken.. rust is toch echt het beste.

Kom op meid, doorzetten!
Sterkte Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:59

Doe maar gewoon rustig aan... Gelukkig kan je moeder voor de paarden zorgen, en wat je collega's betreft; lekker naast je neer leggen... Zij kunnen niet in jouw hoofd of lichaam kijken, wat jij voelt is belangrijk, niet dat wat zij denken...

Heel veel sterkte in ieder geval weer....

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:56

peeky schreef:
Ik probeer ook wel van me af te zetten wat andere mensen ervan denken, maar ik heb het daar toch moeilijk mee....waarschijnlijk ook omdat ik weet dat ik zelf ook zo dacht voordat ik ziek werd....


Nou, je ziet nu toch zelf ook wel in dat je daarmee fout zat. En dat zitten zij nu ook. Maar dat is hun pech, dat ze niet verder kunnen denken.

Tja, dat verhaal over een sessie in Keulen. Dat past natuurlijk precies in het straatje van je collega's die zo negatief denken. Als ik jou was zou ik dat baantje gewoon opzeggen. Hoef je je niet meer druk te maken of je te verantwoorden. Bovendien kun je misschien beter de energie die je af en toe hebt aan echt leuke dingen besteden.

Je klinkt echt precies zoals mijn moeder die heel veel moeite heeft met het accepteren van een ziekte waarbij andere mensen niets aan je kunnen zien. Zij heeft best wel wat baat gehad bij het hebben van gesprekken met maatschappelijk werk. Misschien is dat ook wat voor jou, want het klinkt heel erg alsof je nog steeds in ontkenning leeft van de ernst van je ziekte en de noodzaak tot rust.

Ach gut Sterkte en succes!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:27

Ach gut Hou je haaks meid. Ik weet hoe het voelt om VERoordeeld te worden terwijl een ze niet eens weten wat er gaande is (je dit zelf zelfs nog niet echt weet) Ik sukkel al een tijd met futloosheid en nu is het dus uitgekomen aan wat het ligt ... ontken het dus niet, maar luister naar je lijf!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Hevonen

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:09

Ik weet dat je heel somber kunt worden als je je niet goed voelt en het steeds maar niet over lijkt te gaan. Je wordt er moedeloos en depri van. Geloof me, het gaat ooit beter en doe tot die tijd waar je zin in hebt. Voel je niet schuldig en trek je niets van anderen aan. Het is niet jouw keus tenslotte! Wacht af, maak er wat van voor jezelf. Ongetwijfeld kan heel veel niet, maar kijk naar wat wel kan. Misschien is er wel iets wat je graag deed of doet waar je nooit tijd voor had en wat je nu in stukjes en beetjes kunt gaan doen. En wil je niets, doe dan niets.

Ik weet hoe ongelooflijk frustrerend het is om van alles te willen en dat allemaal niet te kunnen. Maar jouw tijd komt wel weer. Trek je tot zolang niets van andermans commentaar aan, zij zitten er niet mee en jij wel.

Beterschap!!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Lanoca, Milow2018, tienus63, Titsia en 138 bezoekers