koliek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

koliek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 17:27

Na gisteravond een uur verkleumd, mijn oudste te hebben aangemoedigd bij voetbal training (nieuwe dimensie in het moederschap), waren we net thuis of de telefoon ging.
De staleigenaar, dat Padaula waarschijnlijk koliek had, en dat ik maar beter de veearts kon bellen... Ik moest wachten op de aflossing van de wacht thuis, maar binnen 5 min. was dat geregeld en ik op weg.

Op stal aangekomen, vond ik een zeer zielig 'meisje' ze had heel erg veel pijn en was helemaal opgeblazen.
Na het opvoelen, bleek ze een flinke verstopping te hebben, met veel gasvorming *auw*
Ze is gesedeerd en ze is gespoeld, na de pijnstiller en darmontspanners voelde ze zich al een stuk beter en wilde weer lekker aan het stro gaan knabbelen..
Toen moest het 'spul' z'n werk gaan doen, dus afgesproken dat ik om 23:00 weer zou kijken..

Om die tijd, was ze heel erg aan het zweten, zeer onrustig en ook opgeblazen. Weer veearts erbij, weer een darmontspanner, hartslag nog steeds rustig... dus nog geen paniek.. (lees: trailer regelen en naar Utrecht)
Afgesproken dat ik om 04:00 'snachts nog even zou kijken of ze er rustig bij zou staan, want dan was de stevige pijnstiller uitgewerkt.

Ik de wekker gezet, toen deze afging, slaperig mijn kleding aageschoten een dikke jas aangedaan en een grote muts opgezet en opweg....
Was het dorp nog niet uit, of ik zag in een zijstraat een politie auto staan, die dus leuk achter mij aan kwam rijden.
Ik natuurlijk braaf 60 km per uur langs de AMstel (de toegestane snelheid) en bij het stukje Nes aan de Amstel keurig snelheid verminderd (30 km zone)..
Op een gegeven moment nemen ze meer afstand en op het moment dat ik van de Amsteldijk afsla het polder weggetje in, komen ze achterop rijden en moet ik stoppen....
Sta je dan om vier uur 'snachts... Verward


Met twee man stonden ze naast mijn auto, ik wist dat ik niets verkeerd had gedaan, maar ik zat toch even met de kriebels in mijn buik!

Waar ik naar op weg was... eh.. nou naar mijn paard... die staat met koliek..

Oh... wij vonden het al een vreemde situatie, tijdstip en route.. dus wij wilden het even controleren..
Succes met je paard!

Ik: eh.. nou Dag!


Pffff heb ik dan weer! Ben nog nooit aangehouden!
Ze zagen natuurlijk een vreemd type met een grote wollen muts achter het stuur zitten, die zich uitermáte (verdacht) keurig aan de regels hield... móest natuurlijk even gecontrolleerd worden..


Aangekomen bij Padaula, weer onrustig, toch weer veearts erbij.. pols was nog steeds laag, en op een gegeven moment kwam er toch geluid/beweging uit haar buik, dus na weer een pijnstiller en een darmontspanner, op hoop van zegen naar huisgereden en nog twee uurtjes geslapen.

Vanochtend moest ik werken, tel. contact met iemand op stal gehad, het ging allemaal een stuk beter met haar.
om 11:00 weer geweest en gewandeld, ook is de veearts voor controle geweest, ze vond haar er een stuk beter uitzien.
Ze mocht wat slobber van zemelen en als het allemaal goed blijft gaan morgen het voer wat opbouwen en wat meer gaan bewegen..

Nou, het is een heel verhaal geworden, maar het was ook een heftig nachtje.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:29

Dat was zeker een heftig nachtje, ik hoop dat verdere ellende jullie bespaard wordt hoor. Veel sterkte ermee en knuf aan het meisje.

Vage actie van die politieagenten zeg, duh.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:31

Jeetje wat een verhaal.
Ik hoop echt dat het nu een stuk beter is met je paardje!!
Sterkte ermeee n laat je weten hoe het nu met je paardje gaat?
En wat stom dat je aangehouden werd? Verward

Rona, Linanda en Oackly

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:29

Gelukkig dat het allemaal nog zo goed is afgelopen. Pff, wat een gedoe! En natuurlijk arm paardje!

Ik durf bijna niets meer met je af te spreken, want als we het proberen komt er altijd wat tussen. Alleen wordt het steeds erger Verward
Misschien moet ik maar eens heel overwachts langskomen *LOL*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:59

Hey, ik hoorde het van Antoinette!
Ik vroeg hoe jullie meeting gegaan was vandaag, was benieuwd. Zei ze dat die niet doorgegaan wat omdat je Padaula koliek had! Jeejtje, dat is niet wat.. (en je weet het he, niet meer afspreken nu, komt iedere keer wat tussen Knipoog ).
Hopelijk komt alles snel weer goed met haar.. In ieder geval sterkte en beterschap voor je merrie! Ach gut

En politie had zeker niets beters te doen dan een beetje mensen te vervelen die haast hebben? Verward

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:22

gelukkig is alles goed gekomen met je paardje.
en die politie?? ik heb dat ook een keer gehad, toen stond ik met de auto om 22.00 bij mijn wei. Het was donker en toen kwam de politie ook even kijken wat ik aan het doen was.
Ik vondt het eigenlijk wel kei goed, want dan weet je toch dat er controle is. (Ik was wel geschrokken hoor. Je moet dan verantwoording gaan afleggen wie je bent en waarom dat je daar nog zolaat bent)
als er iemand kwam die er niet thuis hoorde dan was hij/zij zeker opgepakt.

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 10:10

carola1 schreef:
gelukkig is alles goed gekomen met je paardje.
en die politie?? ik heb dat ook een keer gehad, toen stond ik met de auto om 22.00 bij mijn wei. Het was donker en toen kwam de politie ook even kijken wat ik aan het doen was.
Ik vondt het eigenlijk wel kei goed, want dan weet je toch dat er controle is. (Ik was wel geschrokken hoor. Je moet dan verantwoording gaan afleggen wie je bent en waarom dat je daar nog zolaat bent)
als er iemand kwam die er niet thuis hoorde dan was hij/zij zeker opgepakt.



Op zich mischien wel, maar ik had eigenlijk zoiets van... hebben jullie niets beters te doen??

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 10:12

Met Padaula, ging het gisteren een stuk beter, de veearts is nog geweest.
Haar buik had weer normale proporties en ze was weer vrolijk en tierig.
Ik ga haar wel op andere ondergrond zetten, want ze is toch wel een enorme stro eter, en ik wil dit het liefst in de toekomst voorkomen.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:58

Toch een goede aktie van de politie voor hetzelfde geld was er wel wat aan de hand bv inbrekers of kipnappers. Dan had iedereen achter gezegt waarom ze niets doen. We lopen te klagen dat er in nederland te weinig wordt gecontroleerd (te weinig blauw op straat) en dan doen ze het en dan is het niet goed. Wat willen we nu.

Tuurlijk op dat moment schrikken en niet het juiste moment maar toch is het goed.

Blij voor je dat het nu goed gaat hou d'r maar goed in de gaten. Helaas moest die van mij wel geopereerd worden maar heeft het overleefd.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:09

Tuurlijk Prisca, daar heb je helemaal gelijk in, ik vond het ook wel humor.
Echt weer iets voor mij.. nog nooit aangehouden en gebeurd het een keer, is het in the middle of ... en midden in de nacht.. Haha!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:09

Ik kreeg net een telefoontje van stal. Padaula is toch weer wat matter, mischien toch een virusje onder de leden, ga zo naar stal.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:10

[quote="Prisca"]Toch een goede aktie van de politie voor hetzelfde geld was er wel wat aan de hand bv inbrekers of kipnappers. Dan had iedereen achter gezegt waarom ze niets doen. We lopen te klagen dat er in nederland te weinig wordt gecontroleerd (te weinig blauw op straat) en dan doen ze het en dan is het niet goed. Wat willen we nu.

Tuurlijk op dat moment schrikken en niet het juiste moment maar toch is het goed.

jip, daar ben ik het helemaal mee eens

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 15:29

*grom* kom net bij Padaula vandaan.. ze had 40.1 gr. koorts... en pus uit 1 van de neusgaten.
Weer de veearts gebeld, longen waren schoon, idd nog koorts, ze heeft allerlei spuiten gehad.
Vanavond weer temp. opnemen en antibiotica geven en morgenochtend ook.

arm meisje

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:46

Hè bah....
Sterkte met haar, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:17

Dat is weer niet zo mooi!! Scheve mond

Maar dit heeft toch weer niets met de koliek te maken Verward Tenminste ik heb nooit over pus uit de neusgaten gehoort bij paarden die koliek hebben gehad, kan aan mij liggen...

Nou, maar hopen dat ze snel weer opknapt zeg, jeetje!

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:24

Nee, dat heeft er idd niets mee te maken.
Het kan zijn dat ze al een virus onder de leden had,, waardoor de darmwerking iets stil is komen te liggen, waardoor ze koliek heeft opgelopen.
Een oorzaak en gevolg...
En dat het virus er nu uitkomt.
Maar het pus kan ook een reactie zijn op de sonde (van de parrafine spoeling) het is wel het andere neusgat... maar dan is de koorts nog niet verklaard.
We gaan nog van een virus uit.

Ik baal ervan dat ik vanavond moet werken.
ook het feit dat Michel dit weekend een lang weekend naar Oostenrijk gaat om te skieën komt niet echt lekker uit.
Ik zit natuurlijk met twee jonge kinderen.
Maar de oudste gaat tot zondag logeren.
En zoals altijd komt het overwacht, en belde mijn zus, met de vraag of de jongste twee nachtjes komt logeren..
Ben dus oppeens kindloos dit weekend..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Aimee

Berichten: 11803
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:40

He bah, zeg. Ik ontdek dit topic net pas, wat een toestand en wat een verhaal. Arme Padaula... Ach gut Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:52

he, het zit je toch allemaal niet me. sterkte en ik hoop dat je paardje weer snel beter is.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:25

hoop dat ze snel weer beter is
En fijn dat je je kinderen onder de pannen hebt... eigenlijk wel mooi hoe dat samen loopt....ondanks de ellende...

Geniet nu, het is later dan je denkt

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:38

Temp. kroop weer omhoog.. vanavond ga ik weer kijken hoe het er dan voorstaat.
Ik begin een me een beetje af te vragen , of de behandeling niet alleen symptoon bestrijding is.
Natuurlijk is dat het, maar is het wel goed om alle koorts te onderdrukken..
Ik heb het er vanmiddag even over gehad, want ze had het er over dat, dit ze dit weekend toch wel koorts vrij moest zijn..
Ik had, toen zoiets van: het lichaam heeft toch ook tijd nodig om te herstellen (het virus/ontsteking 'de baas' te worden)..
Maar goed, ik zit met een aantal vragen, morgen ga ik weer overleggen, dus dan zal ik mijn vragen/hersenspinsels voorleggen..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:53

Wat vervelend dat er nog steeds niet veel vooruitgang in zit.. Hopelijk gaat het gauw beter met haar..

Dit moet me trouwens wel denken aan een paar paarden op de stal bij m'n bijrijdpaarden, daar hadden ook 2 paarden (die naast elkaar stonden om beurt) opeens hele hoge koorts voor een paar dagen, boven de 40 graden.. verder niet eten etc. geen echte oorzaak te vinden en na een aantal dagen (4 denk ik?) dagen (antibiotica) werd het minder.. Al dachten ze bij eentje dat hij het bijna niet zo overleven.. (is dit jaar 3 geworden)..

En volgens mij moet koorts op gegeven moment wel onderdrukt worden, want niet alleen dat het niet fijn is kan een voortduurende (te) hoge koorts ook schade aanrichten (tenminste bij mensen, dus waarom bij dieren niet).

In ieder geval heel veel sterkte!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:17

Nou, ze eet gelukkig wel... nog steed slobber (laxerend eten)
Na een heel gevecht gisteren, om de antibiotica naar binnen te krijgen oraal..
Door de kou was het net siliconenkit geworden en zat ik en zij en de hele stal onder...
Vandaag maar even in warm water gelegd, maar ze begon al te flippen toen ik het wilde geven.. heb het maar de slobber heen gedaan en dat ging goed..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, amy495, Beeker, boemel, Bytespider, Esther_r20, janneke584, prii_boy, xTammyy en 73 bezoekers