merrie (8 mnd drachtig) eet en mest niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

merrie (8 mnd drachtig) eet en mest niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 11:23

Een van onze kwpn-merries, 8 mnd drachtig, heeft ongeveer 2 dagen vrijwel niet gegeten en ook niet gemest. Geen gedragsverandering verder, onder het zadel ook niks vreemds gemerkt. Ik maakte me toch wat zorgen, ergens iets in de verdrukking? Koliek? Zo langzamerhand herstelt de merrie, mest ze weer een beetje en eet ze ook weer wat. Toch blijf ik het vreemd vinden. De DA meldde dat dit wel vaker voorkwam bij drachtige merries en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Herkennen jullie hier iets van?


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:17

Ik herken dit op zich niet.
Misschien kun je uit voorzorg elke dag wat lijnmeel/zemelen/zonnebloemolie geven?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:32

Jolynn ging wel vaker kleine beetjes eten maar het mesten ging altijd goed door, ik zou als ik jou was gewoon even de DA bellen en het aan hem vragen!

Succes OK dan!

XANTHA

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:27

Misschien toch een beetje een dipje dan?
Als ze haast niet eet, dan mest ze ook wel wat minder.
Heb ik bij die van mij nog niet gehad, die eet en mest goed (beetje te goed Boos! Haha! )
Maar als de DA zegt dat het wel vaker voorkomt zou ik me niet al te veel zorgen maken Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 19:26

Mmm m'n andere paarden krijgen nu een voor een (min of meer) hetzelfde - even een dag van slag en dan is 't weer over. Het lijkt dus geen specifiek 'kraamstal-probleem'.


Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:46

hoi! dit probleem heb ik ook gehad, stella wilde niet zo goed eten en stond treurig in haar stal. DA erbij gehad allerlei onderzoekjes (weer 120 euro) en wat komt er uit? Nix noppes nada. Het enige wat wel geholpen heeft is het volgende: Ik voerde haar 2 kilo graan per dag (en brok). Dit kon ze blijkbaar niet meer goed verteren, doordat het veulen te veel ruimte inneemt. Dus ik weet niet of je granen of muesli voert? Zou ik niet meer doen. En vaker kleinere porties geven. En anders voer je gewoon wortels ofzo? Succes ermee!!

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:29

misschien zijn ze niet zo lekker? niet ziek maar gewoon wat minder dan normaal?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mars, Jintexx, YvonneV en 10 bezoekers