Reeel bedrag voor upload service?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:30

BartVB schreef:
Het probleem met die paketten is dat je voornamelijk de hoeveelheid disk hebt om mee te spelen. Wat je dan gaat zien is dat mensen het kleinste pakket pakken en dan foto's weg gaan gooien als dat vol zit. Is natuurlijk gewoon slim, zou ik ook doen, maar dan zit je dus met het 'wat ouder topic zonder fotos' probleem Haha! Niet optimaal dus.. Of we moeten het zo maken dat je met een pakket b.v. 5MB per maand krijgt. Dus de eerste maand kan je 5MB uploaden, na een jaar heb je in totaal 60MB tot je beschikking. Op die manier kan je altijd al je foto's laten staan. Nadeel is wel dat alles dan weer wat ingewikkelder wordt.



Ja dan moet je wel een regel hebben dat de foto's minimaal een jaar (or you name it..) blijven staan en niet verwijderd kunnen worden. Maar pas na een jaar.
Zodat van dat pakket ook écht gebruik gemaakt wordt door mensen die ook écht weinig foto's op bokt zetten.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 23:36

Maar dat zijn allemaal dingen voor later Lachen

het gaat er nu vooral over wat mensen zouden willen betalen voor een upload service (in een bepaalde, nog te definieren vorm) en wat voor een andere extra diensten ze zouden willen zien op Bokt Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:40

Wat vond je van het idee van het 'features-pakket'?

Maar ok, ik draaf door Knipoog

over de diensten ga ik een nachtje slapen en dan hoop ik dat er morgen wat goede ideetjes opkomen Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:41

extra diensten: semicommerciële advertenties op EA, dus dat ik m'n tekeningen er zou mogen verkopen Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 23:42

Features pakket is een erg goed plan maar dat kost allemaal ontwikkelingstijd Scheve mond Tijd die ik op het moment niet heb. Ik wil liever eerst een fatsoenlijke 'eenmaal andermaal' hebben draaien. Daarna gaan we kijken naar extra features. De kans is dus groot dat er eerst een (redelijk basic) upload service komt voor gereduceerd tarief zodat we iig wat inkomsten hebben en de gebruikers een fatsoenlijke upload hebben. Daarna (of tegelijkertijd) komt er een fatsoenlijke EA en als dat klaar is dan gaan we bezig met het implementeren van leuke user features. Maar ideeen daarvoor zijn nu al erg welkom Knipoog

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:43

Als foto's eraf gehaald worden, kun je ook het topic eraf halen.. bespaart weer ruimte en kennelijk ergenis.. (en 'kruisjes' posts)..
Ik vind 60 euro in het jaar (dus 5 euro in de maand) toch redelijk veel.. Terwijl bijvoorbeeld mijn msn ook prima werkt, alleen beperkte capaciteit heeft (en ik dus foto's delete Haha! ). Dit zul je dus sowiso altijd houden door mensen die geen gebruik willen maken van je diensten..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:46

Bart.... Ik kan me vergissen, maar heb jij in die ene enquete ook niet eens gevraagd naar die mogelijkheden? En wat mensen evt. zouden willen betalen? Is daar niets uitgekomen? Lijkt me niet dat we die toen voor niets hebben ingevuld. Toch? Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 23:54

Die enquete is alweer iets van 2 jaar oude Knipoog Is idd het e.e.a. uitgekomen maar ondertussen is er flink wat veranderd (ook wat users op Bokt betreft) en meer input is altijd beter Lachen

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:08

Ik heb er 10 euro voor over!!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:14

Het lijkt mij slimmer om per jaar te rekenen dan per maand, scheelt minder administratie en dan betaal je meteen een jaar vooruit, en je hebt een jaar je foto's online.

Verschillende pakketen lijken me zeker een slim plan, want niet iedereen laadt veel op, en meer keuze is meer mensen Knipoog
En bv pas foto's na een jaar kunnen verwijderen.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:37

Maar een jaar bedrag klinkt gelijk weer zo hoog, dan ben je 60 euro aan Bokt kwijt... En als je 5 euro in de maand uit geeft: ik persoonlijk lig van die 5 euro niet wakker...


Ik vind het een erg goed idee!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:42

Ik vind Sjimmies opmerking over die pakketten een hele goeie... 200MB geweldig... Maar lang niet iedereen gebruikt dat. En om dan idd voor bv 100 foto's het jaar € 5 x 12 = € 60 te betalen voor 100 foto's... Denk dat je weinig mensen zo gek krijgt.

Ik ga ook met haar prijssuggestie mee. Ik vind € 5 per maand voor die 200 MB een mooi bedrag, maar ik ben dan tevens ook geneigd om te zeggen dat je 100Mb aan moet bieden tegen € 2,50 (met dezelfde features!). Ik neem aan dat er dan altijd een mogelijkheid tot upgraden blijft...

Alleen, hoe kun je voorkomen dat mensen foto's gaan verwijderen? Scheve mond Inderdaad, door ze een geweldig grote ruimte te geven...

Is het geen optie om bv pakketten te kopen, dat je je aanmeld voor € 5 of zo, en dan per 10 foto's € 1 betaald... Dat je de space per foto die je upload koopt. *brainstormt lekker verder* Ik denk alleen dat je het dan per geplaatste foto moet gaan tellen, neem niet aan dat je de uploads kunt controleren... Wat dus betekend dat ze alsnog foto's kunnen verwijderen Scheve mond

Ik ga er vannacht nog eens diep over nadenken, wellicht ontdek ik iets Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 02:44

Ik denk niet dat je met pakketten moet werken. Dan koop je een klein pakket. Pleurt alles op bokt en je topic wordt 300 keer bekeken. Kost dus nog steeds veel bandbreedte. De ruimte op de disk maakt niet veel uit.

Dus ik denk dat 60 euro per jaar best netjes is. Of gewoon 50 euro en dan moet je per jaar betalen.

Want kom nou mensen. We gven zoveel geld ook uit aan twee dekjes of een nieuwe jas!

Voordeel is dat de foto's gewoon blijven staan. Ook voor je vrienden en kenissen. Het hoeven niet alleen paardenfoto's te zijn.

Moet er natuurlijk wel een soort van splitsing te maken zijn op je upload site.

verder; wie wil er nu niet zo'n geweldig bokt email adres.

karan@bokt.nl OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 02:50

Heike schreef:
Ik denk niet dat je met pakketten moet werken. Dan koop je een klein pakket. Pleurt alles op bokt en je topic wordt 300 keer bekeken. Kost dus nog steeds veel bandbreedte. De ruimte op de disk maakt niet veel uit.


Even kijken of ik je punt snap...

Omdat het topic zo vaak bekeken kan worden, maakt het in jouw ogen niet uit of je ieder jaar maar 50 foto's plaatst, of 500, ivm de bandbreedte... Er moet dus betaald worden voor het verkeer, en niet voor het aantal foto's oid...

Of sla ik de plank volledig mis nu?

En 50 euro per jaar vind ik zelf erg redelijk OK dan! Met Bokt-adresje natuurlijk Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 06:55

Klopt. (als ik het ook goed heb) De disk heeft genoeg ruimte. Dus het gaat hoe vaak je foto's bekeken worden. Op ITP staan bij topics die over de driehonderd keer bekeken zijn. Kost allemaal verkeer. En daar moet voor betaald worden.

Dus stel je koopt voor 6 foto's in. Die zet je in je profiel. Vervolgens worden die 500 keer bekeken.

Je moet het dus zien dat je dan dus eigenlijk voor 3000 foto's dataverkeer betaald.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:31

hmm... maar ben je niet met me eens dat als je 600 foto's per jaar plaatst, dat het dan gewoon veel meer dataverkeer opleverd?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:04

Sjimmy schreef:
De suggestie van Oscar om mensen te 'verplichten' de foto's via de bokt upload te plaatsen lijkt mij dus ook 10 x niks Knipoog Niet omdat ik bokt niet wil steunen maar omdat ik dan betaal voor een dienst waar ik niks aan heb, dan maak ik liever gewoon wat over.


Bij nader inzien vind ik het eigenlijk ook een domme suggestie *LOL*
Zoals gezegd: ik heb er echt geen verstand van, gebruik incidenteel een keer een uploadsite om een paar foto's te plaatsen.
Het was beter geweest om gewoon m'n mond te houden, in het kader van "niet oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt" Knipoog

Eigenlijk heb ik het bedrag omgerekend naar een "prijs per foto".
Als je dan ca. 15 foto's per jaar plaatst voor een bedrag van 60 euro per jaar, dan is dat best veel, toch 4 euro per foto Scheve mond
Dataverkeer en dat soort dingen heb ik helemaal niet meegewogen, simpelweg omdat ik me er niet van bewust was / ben.

Maar aan de andere kant: ik ben best bereid om een donatie te doen, Bokt moet tenslotte ergens van bestaan.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:22

Ik heb nog even geslapen over de features die je eventueel zou kunnen toevoegen.
Dit is er tot nu toe opgekomen.

- bokt mail adres genoemd door Heike (ook via webmail te bekijken zou handig zijn) Kan Harmen je evt. mee helpen die heeft ook een webmail dingetje ontwikkeld.
- Dat je kan quoten en PB-en vanuit profiel. PB kan al, maar dat je dan een quote van uit een profiel makkelijk kunt PB-en
- PB-s naar meerdere personen tegelijk sturen (en dan moet je dus wel het features pakket gekocht hebben, zodat je de spammers buiten de deur houdt) of eventueel een max van 10 ofzo instellen
- het maken van een groep (net als in outlook) waar je tegelijk naar kan PB-en

Heike.
Het is zo dat als je 5 foto's 300 keer bekijkt dan heb je evenveel data verkeer als bij 300 foto's 5 keer bekijken.

Maar ik denk dat het aantal views per foto niet verschrikkelijk veel uitelkaar ligt dat daar zo'n groot verschil in kan ontstaan.
Maar dat is iets voor Bart om misschien eens uit te zoeken.
Als het gemiddelde en de min en de max (80 of 95 percentiel waarde bijvoorbeeld) redelijk bij elkaar in de buurt liggen dan hoef je je daar denk ik niet zoveel zorgen over te maken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:41

Sjimmy schreef:
- PB-s naar meerdere personen tegelijk sturen (en dan moet je dus wel het features pakket gekocht hebben, zodat je de spammers buiten de deur houdt) of eventueel een max van 10 ofzo instellen
- het maken van een groep (net als in outlook) waar je tegelijk naar kan PB-en


Helemaal voor... Ideaal voor meetings ed, nu moet je ofwel mailen, of je moet iedereen dezelfde pb sturen... Scheve mond

Ik snap dan inderdaad je verhaal Heike, maar, zoals al opgemerkt werd... Als ik 200 foto's online zet, heb ik natuurlijk veel meer bandbreedte nodig dan iemand die 50 foto's online zet... Ik neem niet aan dat er 4x zoveel naar dat andere topic gekeken wordt...

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:06

Ik weet niet of ik zou betalen voor een bokt-upload, ik upload nu gewoon bij mijn provider, maar die haal ik wel een keer in de zoveel tijd leeg omdat die anders vol staat wat dus kruisjes betekend in mijn oude topics...terwijl ik die kruisjes in andere topics zelf ook erg vervelend vind. En bovendien kun je met een bokt-upload wel alle foto's zien. Dus ik moet er nog even over nadenken Tong uitsteken .


Misschien ook een idee (weet niet of dat mogelijk is) om een site bij bokt te kunnen uploaden, dat je dan www.bokt.nl/username of www.username.bokt.nl oid krijgt. Want hoe vaak zie je nu wel niet topics verschijnen van mensen die een site zoeken waar ze hun eigen site kunnen maken Knipoog

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:05

IcePrincess schreef:
Ik weet niet of ik zou betalen voor een bokt-upload, ik upload nu gewoon bij mijn provider, maar die haal ik wel een keer in de zoveel tijd leeg omdat die anders vol staat wat dus kruisjes betekend in mijn oude topics...terwijl ik die kruisjes in andere topics zelf ook erg vervelend vind. En bovendien kun je met een bokt-upload wel alle foto's zien. Dus ik moet er nog even over nadenken Tong uitsteken .


Misschien ook een idee (weet niet of dat mogelijk is) om een site bij bokt te kunnen uploaden, dat je dan www.bokt.nl/username of www.username.bokt.nl oid krijgt. Want hoe vaak zie je nu wel niet topics verschijnen van mensen die een site zoeken waar ze hun eigen site kunnen maken Knipoog



ja dat van webspace zie ik ook wel zitten net zoals al die andere extra dingen.

Ik zou liever betalen per jaar. Dat is veel overzichtelijker dan elke maand. Ben bereid tussen de 30 à 50 euro uit te geven aan voldoende plaats voor het plaatsen van foto's die niet verdwijnen of waarvan de server niet om de zoveel dagen hapert.

Upload plaats via bokt vind ik heel interessant. Hopelijk kan je dit realiseren Bart want het zou voor veel bokkers toch een uitkomst zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:05

IcePrincess, geweldig idee! Zou het (idd) geen optie zijn om die 200 MB aan een complete homepage te koppelen tegen bv € 5 p/m? Waar je lekker op kunt rommelen en zo Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:09

Of dat je eventueel je profiel openbaar kunt maken als je dat wilt. Dus dat ook mensen van buiten bokt erin kunnen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:10

Die pakketten lijken mij juist super! Sommige mensen hoeven niet zo veel foto's te plaatsen, en hebben genoeg aan 20 MB. Anderen willen veel meer plaatsen.
Ik zou zat hebben aan 20 MB, en meer zou ik ook niet gebruiken. Ik zou er ook niet zo intensief gebruik van maken als vele anderen, en heb er wel geld voor over, maar niet te veel.
Anderen zijn er wel heel fanatiek in, en zullen er ook meer geld voor over hebben. Als je pakketten aanbiedt, dan bereik je volgens mij veel meer mensen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:27

Sjimmy schreef:
Of dat je eventueel je profiel openbaar kunt maken als je dat wilt. Dus dat ook mensen van buiten bokt erin kunnen.

Uh dit kan toch al? Zo ben ik op bokt gekomen, ik zocht info over hengst, kwam een afstammeling tegen in een profiel op bokt

Dat van die homepage is ook wel grappig alleen zoiets heb je al met je profiel. Maar een eigen bokt.nl adres is natuurlijk wel gaaf!