Angst voor paardrijden - instructie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 14:16

Ik weet dat er mensen zijn in Nederland die speciale cursussen geven voor mensen met angst tijdens rijden. Weten jullie iemand?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:30


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 15:41

Heeft iemand, of heb jij Mieke, hier ervaringen mee, met de Eenhoorn?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:09

ik heb vorig jaar (in de tijd van horses) gemeild met iemand die daar stage liep....
meer weet ik er echter ook niet van, sorry!

Is het voor jezelf of voor iemand anders?
Anders gewoon eens heen gaan, zomaar, om te kijken!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:11

Ik heb zelf geen ervaringen met de eenhoorn, maar heb Marly eens aan het werk gezien bij een dag voor NH jaren geleden in Ermelo.

Bijzonder aardig vond ik haar en ze is ondertussen ook landelijk bekend om haar aanpak voor mensen met angst voor paarden of paardrijden.

Schijnt echt heel goed te zijn, alhoewel ik niet uit ervaring spreek!

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:09

Hai Eleonoor,
Vorig jaar is er een programma geweest van Lieve Martine.
Daarin was een vrouw die dolgraag met haar dochter mee wilde naar haar paard, maar niet durfde.
Zij is toen bij ons op de manege geweest.
s`Morgens stond zij op 3 meter afstand van de bak, en ze sprong een meter hoog, toen er een paard langs kwam.
Eind van de middag stond zij zelf met een paard te werken in de bak, haar angst was weg.
Mocht je meer willen weten, stuur maar ff een prive-bericht, krijg je naam en adres van de manege.

Groetjes
Ton

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 22:54

Ulrike Thiel in Soerendonk (Limburg) heeft "Hippocampus" instituut voor equitherapie en hippische sportpsychologie. Zij kan jou absoluut helpen Haha! zij geeft instructielessen in oa. Deurne en Ermelo etc. succes!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 23:07

Pardon, sinds wanneer ligt Soerendonk in Limburg? Grenscorrectie of zo? Maar dit terzijde.
Allemaal leuke tips, alleen hoor ik van zowel Marly als van Ulrike Thiel tegenstrijdige berichten. Het is natuurlijk een kwestie of je je thuis voelt bij iemand. Daarnaast nog wel een tip, ja daar komt ie weer: http://www.recreatieruiter.nl, de NVVR dus. Ook binnen de vereniging diverse mensen gehad die in hun broek deden van de schrik, zaten te janken op hun paard, maar na een weekend wel mee een buitenritje gingen stappen. Het was maar een stukje, een km of zo, en het paard werdt in eerste instantie door vriend-lief vast gehouden, maar het eindigde er wel mee dat ze los thuis kwam. Daar kicken wij op, mensen laten ervaren wat ze wel kunnen, dat er mensen zijn die wel grenzeloos betrouwbaar zijn en echt doen wat ze beloven, geduld hebben tot in het oneindige, dat is vooral de NVVR, geduld en respect voor elkaar met als doel samen verder te komen.

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:00

Bestaan er ook zo'n mensen/ cursussen in Belgiƫ?

ZEER WELKOM!!!