Pony's in Friesland zwaar mishandeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Pony's in Friesland zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 16:18

Pony's in Friesland zwaar mishandeld
WESTHEM - Twee drachtige pony's in het Friese Westhem zijn zwaar mishandeld. Dat liet de politie woensdag weten. De eigenaresse vermoedt dat de dieren met een stomp voorwerp zijn gepenetreerd.


Ze ontdekte de mishandeling dinsdagochtend toen ze de dieren wilde voederen. Normaal gesproken komen de pony's direct op het voer af, maar een van de twee reageerde niet. De vrouw zag daarop het bloed uit de staarten van de dieren lopen.



woensdag 03 maart 2004, Haarlems dagblad

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:21

Vreselijk...................... het komt steeds dichterbij..................

Krijg de rillingen over mijn rug..... Boos!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:30

Bizar he, ik wordt hier helemaal ziek van, die onmacht die je erbij voelt. Verschrikkelijk, daar kan ik wel zo boos en verdrietig van worden. Huilen

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:32

Ik word echt zó dood-en doodziek van die gasten die dit op hun geweten hebben . Er is geen straf erg genoeg om die lui aan te pakken Stoom uit je oren . Vroeger vond ik het een gemis dat onze paarden in de Randstad te weinig weidegang krijgen (wegens gebrek aan weilanden), nu ben ik haast blij dat ze veilig in de box staan. Maar ik vind het vreselijk voor die ponies die nu weer het slachtoffer zijn, en voor die mensen. Huilen Huilen Huilen Ik vind dit soort berichten zo erg, ik heb nu gelijk een slechte dag, wat zeg ik een week! Boos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:31

ja en ik wordt er ook ongelovelijk boos en verdrietig van!!! Wanneer stopt die klootzak nou eens? Boos!
Mijn God, wat zal hij zich weer almachtig hebben gevoeld bij het verkrachten van deze 2 pony's.

Huilen Huilen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:35

ik hoorde het in de auto op het nieuws. dennis mij zoon zei: mam waarom doe mensen dat, die pony deed toch niks. Tja wat moet je daar nu voor zinnig antwoord op geven. Verward Diep triest allemaal. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:54

Wat moet je nu op zo iets zeggen Verward stelletje achtelijke debielen Stoom uit je oren
laat ik er nooit ene tegen komen

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:38

Pellie schreef:
ja en ik wordt er ook ongelovelijk boos en verdrietig van!!! Wanneer stopt die klootzak nou eens? Boos!
Mijn God, wat zal hij zich weer almachtig hebben gevoeld bij het verkrachten van deze 2 pony's.

Huilen Huilen


Maar het zijn zelfs meerdere klootzakken. Eerst die gek in de buurt van Hengelo (toch) en nu dan in Friesland, en dan had je die gek in Heiloo die een merrie had verkracht ..... Huilen Huilen Huilen !! Het is ongelooflijk dat er zulke achterlijke lui rondlopen. Mochten die klootzakken nog zoiets uithalen, wat ik niet hoop, dan hoop ik in ieder geval wel, dat dat paard flink uithaalt en hem het leven uit schopt. Stoom uit je oren

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:56

uit de Leeuwarder Courant

Citaat:
Drachtige merries ernstig mishandeld
WESTHEM - Deborah en Winnifred , twee drachtige merries in Westhem, zijn gisterochtend vroeg ernstig mishandeld. De twee pony's zijn in hun schede gestoken, hoogstwaarschijnlijk met een stomp voorwerp. De dieren zijn eigendom van paardenhouders Eile de Jong en Hilleen Wolters en stonden op stal toen een onbekende dierenbeul hen toetakelde. Hevig bloedend zijn zij daar achtergelaten.
Wolters kwam tot die gruwelijke ontdekking toen zij rond kwart over zeven de dieren ging voeren. Het echtpaar heeft zo'n vijftien paarden en pony's. De zeventienjarige Deborah en de vierjarige Winnifred staan in dezelfde box, maar zijn normaal gesproken van elkaar gescheiden door een hekwerk. Nu stond het tweetal bij elkaar.

Toen de oudste niet op het voer afkwam en wat in de hoek van de box bleef hangen, rook Wolters onraad. Zij kwam dichterbij om te kijken wat er aan de hand was en zag bloed in en rond de vulva. Die was bovendien flink opgezet.

De veearts constateerde kort daarna dat de wonden waarschijnlijk door een stok of ander stomp voorwerp veroorzaakt zijn. Winnifred bleek ook te zijn misbruikt, maar door haar jonge leeftijd heeft zij meer weerstand. De dader zal daardoor meer moeite gehad hebben om bij haar binnen te dringen. Deborah was er dan ook het ergst aan toe. Nadat de dierenarts haar bekeken, zei hij niet te kunnen garanderen dat haar veulen nog in orde is. Beide pony's moeten in april of mei bevallen. Het is de vraag of tegen die tijd hun wonden geheeld zijn.

Het is niet de eerste keer dat Deborah het slachtoffer is van zo'n bruut misdrijf. In oktober 1998 is haar hetzelfde overkomen. Vijftien jaar geleden is een andere pony van de familie gemolesteerd. Geen van beide keren is de dader gevonden.



grote kans dat dit de klootzak uit Twente is hoor... er zijn door de jaren heen over het bijna het hele land dit soort mishandelingen aan de gang.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:36

Verplaatst naar Voorpagina Nieuws Lachen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:54

je snapt niet dat mensen dit kunnen doen... Verward
dan heb je toch geen respect :S

ik vind het steeds enger worden>> dat mijn pony op wei staat

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:03

Ik hoorde het op de radio!
Echt te erg....waneer houd dit ign op?! Verdrietig

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:04

wat een ontzettende klootzakken dat do ej etoch niet bi j pony's dan ben je toch ook goed gek ik word er echt heel erg verdrietig van Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen zal het echt niet leuk vinden die mensen zouden eerst maar eens bij hunzelf moetten indenken hoe dat voelt echt vet zielig HET MOET OPHOUDEN!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

Fries_rulezz

Berichten: 36
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:32

als ik de daders in mijn handen krijg dan zijn zij nog niet van mij af Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:51

Ik vraag me wel eens af of alle publiciteit het niet alleen maar erger maakt.
Geilt ie hier soms ook op als ie over al ons gevoel van onmacht leest ?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:57

zekers kickt hij hierop, maar er over zwijgen.....?? Lips are sealed

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:31

Cloverdale schreef:

ik vind het steeds enger worden>> dat mijn pony op wei staat


Deze pony´s stonden op stal, dus zelfs daar zijn ze niet meer veilig

Wat moet je nog zeggen hierop ? Hetzelfde als bij al die andere gevallen : Klojo's!! te triest gewoon

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:45

jeeee, wat erg zeg!!!! k snap niet dat die mensen zonder enig greintje schuldgevoel rond kunnen lopen! Boos!

k hoop dat ze snel achter slot en grendel verdwijnen Verdrietig t moet niet veel erger worden Stoom uit je oren

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:54

wat afschuwelijk zeg. ik hoop dat de pony's het redden met hun veulentjes. het ergste is je kunt alleen maar opletten en hopen dat ze jouw wei overslaan. je kunt je er gewoon niet tegen wapenen.

vreselijk

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:56

Bah, walgelijk

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:25

Ken je dat gevoel, dat je niet eens meer weet wat je moet zeggen, gewoon omdat het je verstokt, verstokt van kwaadheid, verstokt van gruwelijke walging jegens die persoon, verstokt gewoon omdat je er weer niks mee kan?! zo voel ik me nu dus ff he...!!BAH,BAH en nog eens BAH!!!!!
Maar ik zal je zeggen zeer triest, goor, ranzige debiel: eerdaags maak je je fout, zo'n fout en zul jij nooit meer kunnen slapen..nooit meer..

Zo das eruit..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:52

heeej Apple was gister zo aardig geweest om het op Voorpagina Nieuws te zetten!!

Waarom is het nu weer gedegradeerd?? Is niet minder belangrijk nieuws dan een meisje van 6 wat successen met d'r pony behaald? Nee toch??

Pleaaaase terug naar voorpagina nieuws!!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:20

Hoe ziek kun je zijn?

Ik dacht trouwens dat dat stuk stront gepakt was???? Verward Hij is zeker al van zijn "taakstrafje" af?! Boos!
Opknopen die handel!!! Stoom uit je oren

scattie

Berichten: 39
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:27

Echt verschrikkelijk vind ik het. Hoe kan iemand hiertoe in staat zijn.
Dan ben je toch niet normaal. Hopelijk komt het niet deze kant op

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:32

Tjesus!!!!!!!!!!! Deborah is een nakomeling van onze hengst!! Weet het haast 100% zeker Huilen Huilen Huilen