hengst groeit in breedte, ruin in hoogte, toch??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

hengst groeit in breedte, ruin in hoogte, toch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 17:08

tenminste, dat heb ik mij altijd laten wijsmaken. maar de staleigenaar zegt dat het dus precies andersom is(wat mij onwaarschijnlijk lijkt..) daarom wil ze haar jaarling lang hengst laten, zodat hij lekker groot wordt. dus wie heeft er nu gelijk(ik ben heilig overtuigd dat ik het goed heb, maar goed)


Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:28

het lijkt mij onzin...Scheve mond elka paard groeid in de hoogte en breedte Scheve mond misschien dat een hengt iets breder word ofso maar verder klinkt het mij niet echt logisch Scheve mond

Your stairway lies on the whispering wind

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 17:32

tuurlijk groeien ze allebei, maar wat ik me weis heb laten maken is dat als je een hengst vroeg castereerd hij dan heel hoog word, en als je hem hengst laat minder, maar wel breder(hengstennek bv.)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:33

ja die hengstennek oke maar het lijkt mij niet dat een ruin hoger word dan alsje hem hengst laat

Your stairway lies on the whispering wind

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:38

een ruim wordt over het algemeen wat groter omdat die in de tijd van groeien niet alle energie ed nodig heeft om de stoere hengst te spelen Haha! iig, dit dacht ik! Sjuimpie??? heeft haar paard toch langer hengst gelaten omdat ie al zo'n reus was???

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:46

Ik heb altijd geleerd dat door vroeg castreren een paard iets groter word en door lang hengst laten juist iets breder. Omdat die hormoontjes er voor zorgen dat je een breed stoer paard krijg gaat daar meer energie in zitten dan de groei in de hoogte(klinkt vind ik wel logisch).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:59

volgens mij is dit zelfde topic verleden week ook al geweest! gebruik ff de zoekfunctie


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:14

Ik heb de mijne inderdaad zo lang mogelijk hengst gelaten,
ruinen groeien over het algemeen toch wat heftiger dan hengsten, ze worden vaak wat langer en ook breder.

Is niet erg als je er eentje van 1.64 hebt, maar de mijne was met anderhalf al bijna 1.70 Haha!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:00

Vroeger 1920 had je ook gecastreerde mannen die opera zongen en die waren ook 2 meter ofzo. Voor die tijd natuurlijk erg lang. Haha! Volgens mij is het inderdaad zo dat ruinen groter worden dan hengsten.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:07

ik heb wel gehoord dat als je een paard hengst laat dan stopt hij uiteindelijk met groeien in de hoogte en gebruikt de rest om echt hengst te worden zeg maar. dus in de breedte, stevige nek enz... en als je hem vroeger laten ruinen dan gebeurt dat niet en gebruikt hij het om door te groeien in de hoogte in plaats van de breedte.. naja of het waar is geen idee maar heb het weleens gelezen.!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:46

Ik denk dat die van mij in de zomer na zijn castratie ook zeker een stuk de hoogte in is gegaan. Alleen weet ik dat niet 100% zeker, heb namelijk geen meetstok om het na te meten..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers