Maatje overleden, nieuwe stalling zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Maatje overleden, nieuwe stalling zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 20:43

Mijn paardje een temperamentvol arabiertje is sinds een paar dagen haar maatje, ook een arabiertje van dezelfde leeftijd verloren. Ze staat nu met twee al oudere ijslanders in de wei en ´s avonds noodgedwongen alleen op stal.
Nu zit ik met een dilemma, mijn paardje wordt daar uitstekend verzorgd, maar ik zie aan haar dat ze echt wat mist.
Ze kon altijd zo heerlijk spelen, rennen en bokken met haar maatje. Ze probeerd dit nu ook met de ijslanders, maar deze zijn enkel en alleen bezig met eten zoeken.
De staleigenaar, van wie het paard was, wil na deze gebeurtenis in ieder geval de eerste tijd niet meer een ander paard.
Wat zal ik doen, blijven staan waar ik sta. Ze staat dan ´s nachts alleen op stal en heeft geen vrienden om mee te spelen.
Of toch op zoek naar een andere stal?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:57

Ik heb zelf een arabier en ze heeeft de hele zomer met een paardje gestaan, was dikke liefde, waar Larissa (Mijn paardje) heen ging ging Speer ook heen, geen enkel paard mocht bij haar in de buurt komen, en larissa is heel laag in de kudde dus die vindt het wel prima zo'n beschermengel.
In october is ze op stal gegaan en stond ze niet meer bij Speer, maar Speer brak los en is naar larissa gegaan, echt ze waren weer helemaal herenigt dit was echt dik aan.
Tot een maand geleden toen is Speer geheel onverwachts weggegaan naar een andere stal en ik zag dat larisssa Speer heel erg ging missen en ze stond maar wat zielig in een hoekje, maar het is toch weer helemaal goed gekomen.
Wat ik ermee zeggen wil, kijk het gewoon even aan, je paardje went wel aan de nieuwe situatie, als je het er verder naar je zin hebt, en ze zijn goed voor de paarden waarom zou je dan weggaan?
Je komt er gauw genoeg achter hoor of ie gelukkig is of niet!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:00

Op zich gaat dus alles wel goed met haar. Ze eet goed, drinkt goed, is als ze aandacht krijgt best levendig. Maar ik zie dat ze speelkamaraadjes zoekt om de dag mee door te brengen en lekker te crossen. Dit kan ze nu niet en zal ze denk ik ook nooit kunnen met de twee paarden die nu bij haar staan.

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:23

misschien kun je vragen of je paardje met een paar andere in het weiland mag of is dat ook geen optie?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:37

Ze staat met twee ijslanders in de wei. Meer paarden zijn er niet, ze staan met zijn drieen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:57

Kan er dan niet tijdelijk een ander paard van iemand anders in die stal komen? Ook een soort racemonster als gezelschap zodat ze samen hun energie kwijt kunnen


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:14

Arabiertjes zijn heel sensiebel. Als er plotseling iets gebeurt, zoals in jouw geval de dood van zijn vriendje, zijn ze helemaal van de kaart. Ik denk wanneer je hem gaat verhuizen, het alleen maar erger wordt...
Geef haar een dikke knuffel, en ze zal vast wel hele goeie maatjes worden met de ijslanders

:){

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:18

Ik zou haar niet direct verhuizen om de reden die Kimmy noemt. Komt er niet weer iemand anders bij op stal nu er een paardje is weggevallen?

* To Belg, or not to Belg *

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:36

Ik heb besloten (samen met de staleigenaar) om haar toch in ieder geval de eerste tijd hier te houden. Er komt de eerste tijd niet weer een ander paard op stal of iemand van Bokt moet interesse hebben in een stal in Bontebok? (plaatsje vlakbij Friesland). Dan heeft ze weer een maatje op stal.
Ik heb het bij deze stal gewoon hartstikke goed en misschien wordt ze nu ze even alleen bij deze ijslanders staat wel wat rustiger in het koppie.

SSindy

Berichten: 45
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:04

Twee jaar geleden is het maatje van mijn verzorgpony overleden, hij ging helemaal door het lint toen hij merkte dat zijn vriendje niet meer terug kwam. Ik vond het ook vreselijk, maar het gevolg was wel dat ie zich steeds meer aan mij ging hechten. ik probeerde het voor hem weer leuk te maken, door met de pony van een vriendin af en toe langs te gaan. had ie toch aanspraak van een ander. Hij was echt helemaal alleen, nu heeft ie gelukkig weer een vriendje

Sander en Bobby zijn alles voor mij, ookal zijn ze bejaard!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Geralda1994, Nef1985 en 35 bezoekers