hoogdrachtige merrie ineens ENORM humeurig!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

hoogdrachtige merrie ineens ENORM humeurig!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:10

Hallo,Hallo

Joy heeft nog 18 dgn voor de uitgerekende ddatum te gaan.. Nagelbijten / Gniffelen
Sinds een aantal dagen is ze extreem chagerijnig aan het worden.
Vooral naar andere paarden toe, ze valt echt aan, zomaar uit het niets
Trapt wild om zich heen, oren strak naar achteren en laat haar tanden zien. ik word er gewoon eng van Bloos!
In omgang moet ik ook opletten, maar heb het idee dat ze zich daar al snel wat mee aanstelt.
Hebben jullie hier ervaring mee?
pff ik vind het echt behoorlijk irritant Schijnheilig

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:13

hormoontjes joh....
ook vlak na de bevalling zal ze flink chaggie zijn, oppassen dus!
en tot dan maar lekker verwennen, komt vanzelf weer goed Knipoog

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:20

Laine is juist super de puper lievv tot vervelend toe Bloos.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:23

oh ja die buien heeft Joy ook wel vaker gehad..ze kroop zowat in me Lachen
dat was lieve joy Haha!

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:54

Mijn merrie is een dag later dan jouw paard Joy uitgerekend en ik merk niks aan haar. Ze is gewoon dezelfde als altijd. Een gelijkmatig karakter dus, geen hormoon die daar wat aan kan veranderen blijkbaar. De eerste dagen met een veulen is ze vaak wel wat beschermend, maar dat mag dan ook. Maar ik weet dat dit inderdaad bij andere merries wel eens heel anders kan zijn.

Wel vind ze nu de merriebrok niet meer lekker. Niet alleen humeur maar dus ook smaak kan blijkbaar veranderen bij zwangere merries Lachen . Ze krijgt 's avonds altijd slobber, met daarbij merriebrok een een half schepje muesli. Volgens mij heeft ze wel elke merriebrokje in de mond gehad om de slobber eraf te sabbelen, maar ze eet ze niet op. Later als ze weer wat honger krijgt gaat ze ze wel oppeuzelen, maar dat gaat niet van harte. Raar paard! Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 08:34

ik hoop maar dat het psyho gedrag minder word als de kleine er eenmaal is. Je hoort idd vaak dat paarden op het eind minder eten, kleinere beetjes, kieskeurig worden..
Joy doet al een paar maanden gretig eten voor 2, ze lijkt echt honger te hebben?
Sinds een dag of 2 rommelt ervanalles in Joy haar buik, zodra ik bij haar sta hoor ik van afstand behoorlijk wat knorren..ik denk dan meteen dat ze honger heeft..maar hoe zit dat nou??

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:07

Ja echt heel erg herkenbaar!
Rachel kan erg lief doen tegen anderen (lekker krauwen enzo) en dan ineens in de aanval gaan, oren echt zo plat in de nek dat heb je nooit gezien Bijten & slaan (dreigen), dan doen ze gewoon iets wat haar irriteerd en dan moet ze zich afreageren.

Maar die van mij is ook soms heel erg nerveus, heeft Joy daar geen last van?

Rachel is erg anders qua gedrag tijdens de dracht, wel heel apart om te zien Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:08

moet je hoogdrachtige vrouwen een bekijken Haha! Haha!

hormonen doen een hoop hoor!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:52

Het klinkt alsof ze haar veulen al aan het beschermen is laat niemand in de buurt lijkt wel of het niet lang meer duurt....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:39

Nou dat had multi niet die begon pas zo te worden toen het veulen er eenmaal was.. echt zeer vervelend

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:12

kan prima hoor, die hormonen he Knipoog ik heb afgelopen maanden al heel wat meegemaakt, eerst de "ik bijt je ineens overwacht"-fase, de "ik hou van je niet weggaan"-fase, de kroel-fase, de "ik bijt je in stukjes"-fase, en ga zo maar door Tong uitsteken

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:56

Die van mij is zo ongelooflijk kriebelig!!! Je mag niet meer aan haar hals zitten en als je dat doet, dan gaan de oren naar achteren en hapt ze in de palen waar ze aan vast staat (op de poetsplaats) Echt heel kwaad wordt ze dan, eerder had ze daar geen last van. Ze zit nu op 9 maanden, dus nog 2 maanden op de tanden bijten......... Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:02

Macy zondert zich wat meer af in de wei maar is niet narrig naar andere paarden. Ze speelt niet meer met de hengst en ze staan elkaar ook niet meer af te knabbelen maar met eten staan ze nog wel allemaal bij elkaar.
Copper is nog wel volop met de hengst aan het spelen buiten.

Naar mij toe wordt Macy steeds knuffeliger. Het liefst wordt ze de hele avond gekriebelt en staat ze mij terug te kriebelen met haar bovenlip.
Vanavond bleef ze op stal zelfs liggen en heb ik een hele tijd bij haar in de box zitten kroelen Lovers
Narrig wordt ze alleen als ik aan haar buik en uier zit, al laat ze haar buik nu toch af en toe aanraken.

Eten gaat er nog prima in, alleen hooi is ze niet meer echt gek op.
Waarschijnlijk omdat ze overdag buiten nog volop kuil kan eten en ze dat lekkerder vindt Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:13

Die van mij was altijd een echte merrie Knipoog Maar nu is ze naar mij toe juist vreselijk knuffelig(als ik maar niet aan haar buik wil zitten *LOL* )

Ze is op het moment super vrolijk en gaat ontzettend blij door de bak heen als ze naar buiten mag Knipoog
Vorige week at ze haar brok wel wat slechter, maar dat gaat nu ook weer op (en Cheek is zaterdag al uitgerekend )

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:20

Fleur is al haar gehele dracht erg lief geweest, en mocht ik alleen niet aan haar buik zitten. Nu ( nog een kleine 2 maand) wordt ze steeds humeuriger, en mag ik helemaal NIET meer aan haar buik zitten. Ook haar uiers vind ze niet zo plezierig.
Vandeweek met poetsen, ging ze de hele tijd lopen draaien, en als ik tussen haar voorbenen zat, ging ze ook met haar tanden bloot naar mij happen.
Verder is ze ook ineens weer heel lelijk naar andere paarden geworden. Er liep er laatst een langs haar, en die greep ze.

Het zullen de hormonen wel zijn! Maar verder naar mij is ze wel heel lief, en heel rustig, en nog onwijze zin om te lopen!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:20

Die van mij begint haar ook lelijk te laten kennen. Naar de pony stampen, bijten, hem in een hoek drijven en dan maar bokken Huilen . Deed ze tot eergisteren niet. Ze kon het wel nooit hebben als hij aan dezelfde berg hooi aan het knabbelen was als haar maar dan dreigde ze maar, maar nu blijft het niet met dreigen.
Ze moet normaal nog tot begin april.
Ik zie en voel het veulen ook wel heel hevig. En haar uier begint precies vol te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:23

Stel je eens voor dat je zelf hoogzwanger bent. Volgens mij ben je dan ook niet zo best gehumeurd! Tenminste als ik naar mijn vriendinnen kijk die zwanger zijn of waren Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 00:38

vanavond was ik gezellig op bezoek bij Ryvana, toen een vriendin van stal belde dat ik toch nog even langs joy moets komen kijken.
Ze was erg onrustig, en tilde elke keer haar staart op, banden voelde iets slapper aan..
Ryvana en ik vol spanning naar stal, ze stond gelukkig half te slapen Dromen
Morgen ga ik mijn hele stal en mijn eigen slaapplaats ontsmetten, spullen allemaal klaar zetten, voor het geval dat Haha!
Ik heb het idee dat Joy niet meer zo gek lang op zich laat wachten Nagelbijten / Gniffelen
Maar zeker weten doe ik het niet Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:42

Spannend!
Heb je de birth alarm al binnen?
Macy heeft hem sinds vandaag om.
Vanaf wanneer ga je op stal slapen?

Hoe is haar uier? Dat wil bij Macy namelijk nog niet groeien. Wel beginnen de banden nu duidelijk losser te worden en is haar buik naar beneden en verder naar achteren gezakt. Zelfs mijn vader viel het op Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 00:44

buik is iets verder naar achteren gegaan, uier is nog lang niet wat het moet zijn voor overdag na beweging
s'ochtends staat het flink strak.
Birth alarm komt pas volgende week woensdag Boos!
Ik ga mijn bedjes vast klaar zetten, en dan op goed gevoel proberen te timen wanneer ik moet gaan slapen...spannend!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:58

Joy heeft haar kind straks nog eerder dan Cheeka Knipoog

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:28

mijn merrie doet al twee maanden chagerijnig, haha. Ze valt de paarden aan die voorbij haar stal lopen en ik moet echt wachten tot iedereen klaar is met rijden en de bak leeg is... ach het zijn gewoon de hormonen en ik denk dat ze er ook zat van is, ze moet nog drie weken...Ze zeggen dat het idd beschermen van het veulen is...

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:29

oh js, die van mij had afgelopen weekend al uier, dus ik helemaal happy, de volgende dag was het weer afgezakt. Balen! dus een uier of niet zegt erg weinig, maar het is wel spannend!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:35

Is het het eerste veulen? Soms weten ze niet wat er allemaal gebeurt en hebben ze gewoon (fysiek) last van het veulen. Wordt soms beter als ze veel buiten lopen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:55

maar Joy is toch pas 20 maart uitgerekend? Dan is het toch best vroeg?
Wel spannend hoor!!