Nieuwe rijbroek.. Welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Nieuwe rijbroek.. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:28

Ik mag van mijn moeder 2 nieuwe rijbroeken kopen, 1 duurdere en 1 goedkope.

Ik heb al rond zitten kijken, en mijn oog viel op de Eurostars.
Het problem hierin is mijn maat, ik heb minimaal een 46 nodig (zeker als ze klein vallen) en ik weet bijgod niet hoe de Eurostar rijbroeken vallen (heb altijd Schumacher en AJ gehad) en de kwaliteit is.

Eigenlijk wil ik een broek met bandplooi en lage band, maar die vinden ze denk ik iets te duur. Rijbroeken bestellen bij Divoza is misschien een optie, maar die kwaliteit ken ik niet. Plus dat als de rijbroek niet past het weer een heel gehaffel wordt met retoureren. Heeft een van jullie toevallig de Mondoni Tunis?, dat leek me nl. een erg fijne rijbroek.

Mijn vraag is dus: Welke rijbroeken (die ze hebben vanaf mt 44) hebben jullie en hoe bevallen ze?

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:41

Mondoni vind ik persoonlijk geen fijn merk.
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar vaak is goedkoop duurkoop. (niet altijd natuurlijk)
Ik heb van mijn moeder ooit eens mijn eerste kentucky miami gehad, gewoon een standaard broek eigenlijk, met een bandplooitje. Die heb ik nu al 3 jaar, en hij ziet er werkelijk als nieuw uit.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:48

De Kentucky Miami hebben ze niet in mijn maat (ben niet gezegend met een maatje 42). Maar ik denk ook dat mijn vader niet blij zal zijn met de prijs Scheve mond
De prijsklasse; ik denk maximaal 130,- Hoogstwaarschijnlijk minder zelfs, jammergenoeg geen Kentucky of Pikeur dus.

De Cavallo Champion lijkt me ook wel een fijne rijbroek voor die prijs. Als de rijbroeken net zo'n kwaliteit hebben als mijn laarzen vind ik hem erg goedkoop OK dan!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:12

ik vind de eurostars heel erg fijn.
een 44 valt ook wel als een 44 bij mij.
ik moet wel zeggen dat ik er meer heb en tegen elkaar afdraag.
ze zien er dus allemaal nog wel erg goed uit.
ik heb de eurostar finale, maar ook gewoon de sprint Lachen

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:22

Als je een duurdere mag (130 euro) en een goedkopere (? euro), kun je misschien beter gaan voor 1 broek en dan eentje die je echt wilt (de Kentucky of de Pikeur)

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:27

Ik heb Global. Maat 44, maar 46 hebben ze ook. Ik vind het heerlijke broeken. En erg duur zijn ze niet! Het is gemaakt van een soort joggingstof, alleen dan strak en elastisch. Je hebt ze standaard model, maar ook met rondgenaaid zitvlak (die heb ik, is super), bandplooi en lederen kunstvlak (heb ik ook gehad, was ook een superbroek). De volgende wordt zeker weten ook weer een global!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:31

ik heb alleen eurostar rijbroeken en een cavallo.

ik heb twee eurostar klara,hebben lage bandplooiband en steekzakken.
en is een soort thermo stof,heerlijk zitten ze.
ze zijn hier per stuk 90 euro,dus valt mee.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:32

Ik heb een aantal euro-stars En die zitten heerlijk. Ook heb ik een Mondoni van Divoza en geloof het of niet die ziet er na een jaar nog super uit. En dan heb ik ook nog voor in de zomer een Harry's Horse een ruitbroek met bandplooi en lage band zit ook super.

Ik denk dat je gewoon verschillende broeken moet passen en kijken welke er nou lekkerder zitten de duurdere kentucky of ander merk of een goedkope waar een even goede kwaliteit aan zit als de duurdere.

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:04

Naar wat ik er van weet is dat eurostar een kwalitatief goed merk is voor een niet al te hoge prijs!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:27

Boris schreef:
Als je een duurdere mag (130 euro) en een goedkopere (? euro), kun je misschien beter gaan voor 1 broek en dan eentje die je echt wilt (de Kentucky of de Pikeur)


Dan moet ze wel vaak wassen *LOL*

Dioxide, misschien kan je hier op bokt iemand vinden waarvan je een kentucky of pikeur (of merk je maar wil) over kan nemen tegen een scherpere prijs Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:36

Hebben ze van Pikeur niks in die maat? Persoonlijk vind ik eurostar helemaal niks, ze knellen bij mijn knieen nogal, daar heb ik met de pikeur geen last van..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:36

Ja dat probleem heb ik ook youngster , en bij horka heb ik dat ook.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:37

Wat ik wel merk is dat bandplooi mooier staat bij iets slankere mensen!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 14:38

Anders krijg je zeker het pofbroek effect?
Lydiia; ik kijk wel even, er zijn weing bokkers met maat 46 geloof ik Knipoog

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:38

Dat wel, maar het lijkt mij dat het ook juist lekkerder kan zitten dan zonder bandplooi wanneer je niet een van de slanksten bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:39

De Horka knelt ook bij mijn knieen.
Bij de eurostars heb ik dat dan weer niet en heb die ondertussen een aantal (met vandaag 1 erbij Haha! )

Ik heb zelf maat 44 en ik vind bandplooi ook niet mooi bij mij.
Persoonlijk vind ik dat ook mooier bij slanke mensen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-04 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:39

Dioxide schreef:
Lydiia; ik kijk wel even, er zijn weing bokkers met maat 46 geloof ik Knipoog


Ik zag er geloof ik laatst nog 2 staan Knipoog
Ik zal even zoeken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:40

runningkawa schreef:
Bij de eurostars heb ik dat dan weer niet en heb die ondertussen een aantal (met vandaag 1 erbij Haha! )


Die nieuwe, dat is zeker je mooiste Knipoog *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:42

Zeker weten, die andere daar is het mooi alweer vanaf.
Bedankt dat jij hem te groot gekocht heb en ik een keer profijt heb van mijn grote kont en hem over kon nemen Lachen

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:43

Ik heb 3 eurostar broeken, 2 eurostar finale, en 1 eurostar karin, en die zitten super.. Alleen moet ik wel zeggen dat ze erg slijten..
Kan ook zijn van de ritssluiting van mn vestje oid..
Maar ik heb dit probleem dus ook bij stalgenootjes gehoord.. Die gingen ermee terug naar de winkel en kregen een nieuwe..
Ik heb dus een zacht gele kleur, een grijze en een mocca-kleur, die gele daar heb ik wel spijt van want die kleur is echt niet geel meer, als je m vaak draagt en veel wast.. Deze broeken heb ik bij StaRho in Rhoon gekocht voor geloof ik 90 euro stuk..
Ze zitten bij mij super prettig, en ik pastte dus gewoon in de grootste kindermaat 188, terwijl ik meestal maat 80-82 draag..
Heb ze nu wel ong 3 jaar..

Succes

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:44

Ik heb alle eurostars aangehad geloof ik, maar ze zitten echt voor geen meter bij mij, ik kan ook nauwelijk door mijn knieen zakken met die broeken..
Pikeur zit dan echt 100% beter (al is ie wel duurder..) cavallo zit ook goed, alleen zakt die weer iets af, ik ben verder geen zeur hoor Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:44

Amanda schreef:
Ik heb Global. Maat 44, maar 46 hebben ze ook. Ik vind het heerlijke broeken. En erg duur zijn ze niet! Het is gemaakt van een soort joggingstof, alleen dan strak en elastisch. Je hebt ze standaard model, maar ook met rondgenaaid zitvlak (die heb ik, is super), bandplooi en lederen kunstvlak (heb ik ook gehad, was ook een superbroek). De volgende wordt zeker weten ook weer een global!


Global hebben ze zeker wel in 46 en 48. Ik had voorheen ook 46. Je moet alleen wel bij een wat grotere ruitersportwinkel gaan kijken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:48

Ik heb maandag de Pikeur Montana gekocht. Hij zit echt heerlijk. Het model lijkt op een bandplooibroek, dus met van die steekzakken, maar dan zonder de daadwerkelijke bandplooi. Heb gemerkt dat dat met een buikje niet echt mooi staat. In deze leek ik gelijk een stuk slanker... Haha!
Hij was origineel 139,50, maar omdat de ruitersportzaak gaat sluiten, ging er 10% af.
Verder heb ik al jaren de Eurostar Corsica (meen ik, da's die ribbroek). Zit ook heerlijk.
Die Global-broeken vond ik echt afgrijselijk zitten, alsof ik in mijn onderbroek rondliep. Je zag ook alle oneffenheden in mijn benen...


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:50

Mondoni is echt flut! Die moet je echt passen.... Ik ben zelf wel weg van Horka en koop binnenkort denk ik zo'n eurostar.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:50

MootjeH schreef:
Verder heb ik al jaren de Eurostar Corsica (meen ik, da's die ribbroek). Zit ook heerlijk.
Die Global-broeken vond ik echt afgrijselijk zitten, alsof ik in mijn onderbroek rondliep. Je zag ook alle oneffenheden in mijn benen...


Helemaal mee eens, die Global broeken vind ik slobberstofjes, of hoe zei mijn moeder dat vroeger ookaltijd? Haha!.

Nu je het zegt, vroeger had ik ook de Corsica (in felblauw, groen en maisgeel *LOL* ), en die zaten inderdaad wel lekker!

[edit]nu moet ik wel zeggen dat ik tijdens mijn cursus heb geleerd dat ribstofjes je alles behalve slank afkleden[/edit]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ruai en 33 bezoekers