Mr. Magoo deel van de familie, en nu verder :-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 11:33

Hoi allemaal,

Knoop is doorgehakt, sinds 1 week hebben we familie uitbreiding in de vorm van Mr. Magoo, een KWPN-ruin, 7 jaar oud, flegmatisch (erg rustig/cool) type. Hij heeft een onhebbelijkheid, luchtzuigen, maar met z'n nieuwe halsversiering (miracle collar), plus een andere box (niet meer van die lekker dikke randen om op vast te bijten) is 't zuigen/bijten al stukken minder!
Afijn, gisteren heb ik 'm (onder begeleiding) voor 't eerst gelongeerd. Magoo is er mee bekend, ik niet *LOL* . De stap en draf gaan goed, hij reageerd redelijk op m'n stem, zo nu en dan aansporen om door te blijven lopen. Maar dan galop... Hij springt aan om vervolgens met een noodgang al bokkend in de rondte te "vliegen". Gevolg, ik hing dus in de lijn (hakken in 't zand) om hem bij me te houden. (We longeerden in de binnenbak vanwege zwembad in longeerring). Ook het van hand veranderen was niet een succes, het liefst loopt hij over me heen.
Dat aanvliegen in de galop lijkt me "uit proberen", en moet door training/gewenning beter gaan. Maar hoe leer ik hem om op de goede manier (dus niet over me heen Cool ) van hand veranderen? Iemand tips?

Groeten,

NLAnnemieke

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:25

hai...

misschien kan je longeren zonder hem vast te hebben aan een touw.. dat lijkt heel makkelijk maar is het niet. je moet altijd zorgen dat je met je voeten naar zijn schouder wijst en dat je een lang touw in je hand hebt met musketonhaak die je aan je pink houdt. als je wil galoperen met je paard kan je dat dus los doen en door het touw een keer achter hem te gooien. dan gaat hij in galop zonder jou mee te slepen. wil je hem weer terug brengen naar stap buig je hoofd en adem diep uit... als je van hand wil veranderen kan je hem de pas afsnijden door het touw voor je paard te gooien. zo draait hij om en ga je verder op de andere hand..

veel succes.

groetjes joyce