Inscheurende nagels

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-08 19:32

Hoi hoi
Zoals de titel al zegt, ik heb last van inscheurende nagels en bij sommingen ''bladeren'' ze er af. Ik knip wel en vijl wel afentoe.
Hebben jullie tips hoe ik dit kan voorkomen, Mijn nagels worden er niet zo mooier op.


Alsvast bedankt!


injo

Berichten: 99
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: friesland

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:35

Je moet veel kalkproducten gebruiken en je nagels regelmatig knippen.
Ook kun je wel nagel verharders krijgen!

Ik hou er van!

Anoniem

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:37

ik heb recies hetzelfde probleem. alles al geprobeerd. regelmati knippen, nagelverharder speciale vitamine voor nagel en haar. kalk enzenz maar ik krijg ze niet hard hoor !! als ze al een beetje lang zijn kan ik ze ook gewoon omvouwen enzo zo ook bij mijn teen nagels. erg irritant!

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:11

Tijdje nepnagels nemen is wel handig. Dan moet je oppassen met wat je doet, waaraan je dan went. Als ze dan weg zijn, pas je nogsteeds op voor je nagels Pling
Je moet je nagels 1 kant op vijlen he, niet zigzaggen. Want dan scheuren ze juist in.

09/10/2023 <3


Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:15

Share schreef:
ik heb recies hetzelfde probleem. alles al geprobeerd. regelmati knippen, nagelverharder speciale vitamine voor nagel en haar. kalk enzenz maar ik krijg ze niet hard hoor !! als ze al een beetje lang zijn kan ik ze ook gewoon omvouwen enzo zo ook bij mijn teen nagels. erg irritant!


knippen is juist ontzettend slecht voor je nagels! want dan gaan de laagjes van je nagels splijten oid. Ook ijzere vijlen zijn niet goed. Nu moet ik eerlijk toegeven.. ik heb óok alles geprobeerd.. nu heb ik wel niet echt ingescheurde nagels zolang ik ze kort gevijld hou. Maar de sterkste nagelverharder etc allemaal gehad.. en nepnagels ook maar niks helpt.. Gewoon kort vijlen (glasvijl) werkt bij mij nog het beste...

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:35

knippen is inderdaad niet goed voor je nagels. Maar verkeerd vijlen is net zo slecht. Ga naar een goede nagelstyliste en doe regelmatig een manicure. Kies een nagelverharder voor het soort nagels wat jij hebt. Dus niet simpel weg een nagelverharder kopen. opi heeft bijvoorbeeld nagelverharders voor slappe nagels, voor gespleten nagels, voor zwaar beschadigde nagels etc.

L_ola

Berichten: 3399
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: noord-brabant

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:37

Je nagelriemen regelmatig insmeren met olie.
Je kunt ook nagelverharders gebruiken (doorzichtige nagellak).
Nagellakremover zonder aceton.
En iedere dag het randje vijlen, die beschadigen namelijk snel, en zo houd je ze beter in conditie. Lachen

Freedom is just an other word for nothing left to lose.
TK: leren rijlaarzen mt 36 met rits!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:23

Nepnagels zou ik niet aanraden eigenlijk.
Dan vijlen ze toch juist meer weg van je eigen nagel ? Dat dacht ik tenminste.
Idd niet knippen, maar vijlen ( en dan niet met een ijzer vijltje ), altijd EEN kant op vijlen, dus niet gaan "zagen".

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:48

Geen nepnagels nemen omdat je nagels al erg breekbaar zijn. Met nepnagels wordt dit nog erger.
Verder genoeg kalk producten gebruiken. Zo min mogelijk nagellak gebruiken. En niet knippen! Vijlen Mag alleen met een glasvijl, en 1 kant op! Niet links rechts links rechts daarmee maak het het nog erger. Netjes 1 kant op vijlen.

..

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-08 15:25

Ik ben vanplan om morgen een glasvijl te kopen. Wat is een goed merk, en tevens niet ech duur ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Inscheurende nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:28

Ik heb een vierstappen vijl van Herome. Waar ik altijd baat mee heb is de nagels polijsten met een GLANSvijl. Een nagel is opgebouwd uit laagjes, met vet. En door een polijst of glansvijl verdeel je het vet in de nagel, zodat de laagjes beter aan elkaar blijven zitten.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Facebook, lisawouda93, minkehell, Muggebeet, x_Ilse_x en 32 bezoekers