Visum Canada

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Visum Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 10:34

Hey hallo!

Aankomende zomer wil ik stage gaan lopen in Canada. Hebben jullie ervaring met het aanvragen van een visum? Hoe lang het duurt etc.
Feitelijke info heb ik wel kunnen vinden, maar ik ben benieuwd hoe jullie het aangepakt hebben, ervaringen etc.

Alvast bedankt!! OK dan!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:05

Het ligt eraan hoe lang je wilt stagelopen. Volgens mij hoef je bij max 3 maanden verblijf geen visum te hebben.

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:10

we moeten 5 weken stagelopen, maar blijf langer. Je hebt geen visum nodig als je als toerist 3 maanden gaat, maar wanneer je er gaat werken/stagelopen moet je wel een visum hebben, tenzij je overtuigend weet te brengen dat je een toerist bent....
Maar ik heb geen zin in problemen ver weg, dus wil het goed geregeld hebben!!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:54

Ik zou ook naar Canada gaan, maar heb geen visum aangevraagd.
9 van de 10 keer krijg je die namelijk niet..
Dus toch maar zonder visum heen gaan en banketstaaf als brugman dat je naar familie gaat oid.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:59

Mijn vriendin zit nu 1,5 jaar in Canada voor haar werk op een fokkerij...DRAMA...echt waar. Constant op een neer voor visa en verblijfsvergunning..Mijn advies onderneem actie! Het Canadese consulaat zit helaas niet meer in Nederland maar in Berlijn. Leg contact met hen, ze zijn zeer behulpzaam en spreken gewoon Engels.
Succes!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:07

Visum is moeilijk te krijgen, begin maar eens met bellen naar een consulaat.
Via TravelActive kan je ook een visum krijgen, die hebben geloof ik een speciaal pakket dat je via hen kan werken en zij komen eerder aan een visum als jij. Hoe het verder in Canada zit weet ik niet, ik heb als campcounselor in amerika gewerkt en daar kreeg je voor camp jobs een J11 visum, dat zit geloof ik tussen toeristisch en werknmer in ofzo.
Succes!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:09

Boomerang schreef:
Mijn vriendin zit nu 1,5 jaar in Canada voor haar werk op een fokkerij...DRAMA...echt waar. Constant op een neer voor visa en verblijfsvergunning..Mijn advies onderneem actie! Het Canadese consulaat zit helaas niet meer in Nederland maar in Berlijn. Leg contact met hen, ze zijn zeer behulpzaam en spreken gewoon Engels.
Succes!!


Zijn fijne mensen daar hoor
Ik had 3 keer telefonisch contact gehad, en moest toen voor het laatste gesprek persoonlijk naar Berlijn heen.
Dus ik een bult kosten kwijt aan een treinticket berlijn, kom ik daar, gaan ze me vertellen dat het niet gelukt is.
Hadden ze me ook over kunnen bellen...

En ze zeiden er nog wel bij dat nu het niet gelukt is het nog moeilijker word het land in te komen..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:12

Tsja je moet iddd persoonlijk langs...even een treinreisje van 10 uur en niet goedkoop. Het is gewoon ontzettend moeilijk Canada in te komen. Mocht je er een langere tijd heen willen is het goekoper emigratiepapieren aan te vragen. dat kost je 1500 euro maar ben je van al het gezeik af.

Nog een tip voor de topicstartster, kan je stagebaas niet alvast iets regelen, of een aanbevelingsbrief voor het consulaat sturen. Stuur je deze dus weer door, werkt vaak positief

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 13:30

nou dat klinkt niet echt bemoedigend :S, maar in den haag zit ook iets waar je een visum kan aanvragen ofzo, en in breda een bedrijf die dit regelt voor je tegen 500 euro ofzo. Misschien is het dan inderdaad handig om geen visum aan te vragen! Maar ja met mijn engels.... hoop ik dat ik me eruit kan banketstaaf... Haha!. Nou ja ik ga eerst even contact opnemen met de eigenaar van het bedrijf en dan zie ik wel verder.
Het gaat me lukken !!! Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:16

Ik heb dit ergens gevonden, maar het gaat over Amerika, dus niet over Canada. Maar volgens mij lijken ze in dit onderwerp best veel op elkaar:

Binnen de nu geldende Amerikaanse immigratiewetgeving is sprake van een drietal hoofdgroepen bij de verstrekking van visa. Deze drie hoofdgroepen hebben betrekking op definitieve visa. Dat wil zeggen dat houders van deze visa een zogenaamde "Green Card" ontvangen. De Green Card is een definitieve verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten van Amerika die de houder het recht geeft om in het land te wonen en te werken.
Ook kan de houder van de Green Card na vijf jaar een aanvraag indienen om Amerikaans staatsburger (U.S. Citizen) te worden.
De beschikbare 650.000 immigratievisa per jaar worden verdeeld over grofweg drie hoofdgroepen:

visa op basis van een familierelatie;

visa op basis van werk;

diverse visa.

Daarnaast bestaan natuurlijk de "non-immigrant" visa, die de mogelijkheid van een tijdelijk verblijf bieden. Deze non-immigrant visa bieden in sommige gevallen de mogelijkheid om het tijdelijke karakter van dit visum om te zetten in een definitief visum (Green Card).
De Amerikaanse overheid zal voorlopig jaarlijks circa 650.000 immigranten toelaten. Gelet op de grote belangstelling over de gehele wereld en in de diverse categorieën zal het geen enkel probleem zijn dit aantal jaarlijks in te vullen.
Nederlanders hebben de grootse kansen in de categorie "werk" en bij de jaarlijks uit te geven 55.000 diversity visa (visa-lottery).
Uitvoerende autoriteit is de Immigration and Naturalization Service (INS).

Circa 300.000 visa zijn jaarlijks beschikbaar voor immigranten die op basis van hun werk, vakkennis of een substantiële investering als immigrant kunnen worden toegelaten.
Hierbij valt te denken aan mensen die een arbeidsvergunning (Labor Certification) krijgen en dus voor een Amerikaans bedrijf kunnen gaan werken. Ook moet in deze categorie gedacht worden aan mensen die vanuit een Nederlands bedrijf bij een Amerikaanse moeder- of dochteronderneming gaan werken in een soortgelijke functie. Alhoewel dit vaker een tijdelijk visum betreft bestaat onder bepaalde voorwaarden de mogelijkheid hiervoor meteen een Green Card aan te vragen. Verder vallen buitenlandse investeerders van een bepaald minimumbedrag onder deze categorie.
De toewijzing van de beschikbare visa geschiedt op basis van vijf voorkeurgroepen. Ondanks de aanduiding "voorkeurgroepen" zijn voor elke groep een bepaald minimum aantal visa gereserveerd. Indien in een bepaald jaar visa over blijven van een van deze groepen worden deze beschikbaar gesteld voor de aanvragers in de andere vier groepen.

1e groep (Priority Workers):

a. Mensen met bijzondere talenten op het gebied van wetenschap, kunst, onderwijs, zaken of sport.


b. Professoren of onderzoekers die internationaal erkend zijn en hoog aangeschreven staan vanwege hun vakkennis en kwaliteiten.


c. Managers en andere leidinggevende functionarissen uit het bedrijfsleven die bij een Amerikaans moeder- of dochterbedrijf van de buitenlandse werkgever hun werkzaamheden zullen voortzetten.

2e groep (Advanced professional degrees):

Weknemers die afgestudeerd (niet noodzakelijkerwijs universitair) zijn in de wetenschappen, kunsten of zaken (business degree) en die kunnen aantonen dat een Amerikaanse werkgever hun diensten nodig heeft.

3e groep (Skilled and unskilled workers):

Werknemers, met of zonder toepasselijke opleiding wiens diensten gevraagd worden door Amerikaanse werkgevers.

4e groep (Special Immigrants):

In de categorie "Special" vallen werknemers van kerkgenootschappen alsmede bijv. werknemers van de Amerikaanse overheid of het US-bedrijfsleven in Hong Kong (i.v.m. de overgang naar China).

5e groep (Investor Immigrants):

Personen die minimaal een miljoen US-Dollar investering in een Amerikaans bedrijf en daarmee tenminste 10 Amerikanen of houders van een Green Card aan het werk helpen komen in aanmerking voor een visum. In sommige regio's met een hoge werkloosheid kan al worden volstaan met een investering van een half miljoen US-Dollar.

Labor Certification.
Bij een aantal op werk gebaseerde visa is het noodzakelijk om over een werkvergunning beschikken. Deze wordt verstrekt door het Amerikaanse arbeidsbureau als o.a. aangetoond kan worden dat een vacature niet vervuld kan worden met een Amerikaanse werknemer.

De Amerikaanse regering verloot jaarlijks 55.000 Green Cards onder inwoners van landen die bij de reguliere toedeling slechts weinig visa ontvangen hebben. Nederlanders kunnen aan deze zogenaamde visa-lottery jaarlijks meedoen.
Dit is voor mensen die in de andere categorieën geen kans maken de manier om toch aan een Green Card te komen. Aanmeldingen moeten aan strenge eisen voldoen, vormfouten leiden tot afwijzing.
De Stichting AMDOC kan u behulpzaam zijn bij het doen van een aanmelding voor dit zogenaamde DV-2003 visum.


6. Non-Immigrant visa.

Naast de visa die een definitieve verblijfsvergunning vormen bestaan natuurlijk de over het algemeen tot 6 maanden verblijf begrensde non-immigrant visa. De meest bekende is het toeristenvisum dat o.a. door Nederlanders sinds een aantal jaren niet meer apart hoeft te worden aangevraagd. U ontvangt dit als u het land binnenkomt.
Visa die wel aangevraagd moeten worden zijn:

E-1 Treaty Trader
Handelaren uit landen waarmee de USA een verdrag hebben. Zij mogen beperkt werken tijdens hun verblijf.

E-2 Treaty Investor
Investeerders uit de verdragslanden. Ook zij mogen beperkt werken tijdens hun verblijf.

F-1 Student
Wordt verstrekt voor de duur van de studie. Werken is niet toegestaan.

H-1 Temporary Professional Workers
Tijdelijk werkvisum onder bepaalde voorwaarden. Duur: 5 jaar met mogelijkheid tot verlenging.

H-2 Temporary skilled and unskilled workers
Als H-1, maar hier is de werkgever verantwoordelijk voor het aantonen van de benodigdheid van de werknemer en dient hij financieel garant te staan voor de terugreis.

H-3 Trainees
Visum voor bedrijfsinterne opleidingen.

J-1 Exchange Visitor
Visum voor deelnemers uitwisselingsprogramma's

L-1 Intracompany Transferee
Voor hen die gaan werken bij het moeder- of dochterbedrijf van hun Nederlandse werkgever. Beperkt in tijd maar mogelijk om te zetten in een definitief visum (Green Card).

O-1 en O-2 Extraordinary Ability
Bijzonder begaafden op het gebied van wetenschap, kunst, sport etc. alsmede een visum voor hun begeleiders.

P-1, P-2 en P-3 Sports and Culture
Diverse vormen van tijdelijke visa voor sportlieden en deelnemers aan culturele optredens.

Q-1 Exchange
In tegenstelling tot J-1 mag met dit visum in het kader van de uitwisseling wel gewerkt worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, GoogleAdsense, Jolynne, luuntje, Telpeva en 194 bezoekers