overmatig zweten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:26

Beetje beschamdend onderwerp maar goed. Bloos!
Vanaf mijn pubertijd heb ik al last van overmatig zweten onder de oksels.
Heel vervelend want ik kan nooit strakke en/of lichte kleding aan, binnen 10 min zie je al hele kringen zeg maar net alsof ik uren hardgelopen heb .

Ook heb ik op fitness gezeten maar schaamde mij dood. De 1e keren ging ik in een t-shirt en trainingsbroek. Ik zweette zo erg over heel mijn lichaam dat ik echt straaltjes water (!) uit mijn shirt kon knijpen Bloos! . Echt vies. toen heb ik zo'n strak pakje van nike gekocht maar goed daar voelde ik mij ook niet lekker in omdat ik me zo bekeken voelde.

Zijn er nog meer bokkers met dit probleem?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:28

nee zelf het ik er niete cht last van maar ik weet niet wat je allemaal alvoor deo,s gebruikt en geprobeerd hebt maar bij de kruidvat heb je speciale deo,s dat zit zeg maar in een tubetje maar is wel wat duurder.
en je hebt ook van die potjes met deo die je op de huis moet smeren die is niet zo duur.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:34

Ik heb van die odorex in zo'n flesje geprobeerd en van die creme's die helpen wel even maar niet afdoende. Soms helpen ze even en na een tijdje lijkt het wel alsof ik imuun ben. Gebruikte eerst altijd rexona maar die helpt sinds gisteren in ene niet meer. Ga eens kijken bij het Kruidvat voor die deo in die tube. dank je
Ook mag ik eigenlijk niet iedere dag douchen en parfum gebruiken vanwege psoriasus (weet niet hoe je het spelt) maar doe het lekker toch.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:41

heeft de doktor hier niet wat voor .?
misschien dat de doktor iets kan voorschrijven wat ik de winkels niet te koop is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:42

probeer eens deoleen ( maar ik denk dat dat al bedoeld word met de deo in een tube)

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:43

ja die bedoel ik ja maar kwam niet op de naam

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:47

Hoi Gouda, ik had er (met name in de pubertijd) ook erge last van net als mijn zussen. Bij mij hielp odorex uit een flesje wel, bij mijn zussen ook niet. Ga gewoon naar de huisarts, mijn huisarts type boerenzak vond t gezond zweten maar vraag gewoon naar een dermatoloog (huidarts) en het is echt op te lossen hoor! Word ook allemaal vergoed door de verzekering/ziekenfonds. Het zit je in het dagelijks leven gewoon in de weg terwijl er echt iets aan gedaan kan worden hoor!

Succes en pb-en staat vrij

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:49

ik ga die ook eens proberen heb zoiets al een x van een ander merk geporbeerd die hielp wel een tijdje om het ergste zweet tegen te houden

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:50

dank je boomerang ga je zeker pb-en!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:40

je moet gewoon niet te heet douchen, geen syntetische stoffen aan en ff langs de dokter gaan: die heeft er speciale deo voor Lachen

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:08

Ik hoorde ook iets over syneo 5 dat schijnt ook goed te helpen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:14

met overmatig zweten kun je deo's aanschaffen wat je wilt maar je transpiratiesysteem is gewoon niet gelijk aan dat van een normale zweter. Een dokter/dermatoloog is de enige die uitkomst bied. Deoderant is meer in mate van hoe je ruikt...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:26

Draakje schreef:
Ik hoorde ook iets over syneo 5 dat schijnt ook goed te helpen


Syneo 5 en Safety 5 helpen beide goed. Die stoppen de totale zweetproduktie op de plaatsen waar je het opspuit, ze blokkeren het gewoon. In tegenstelling tot gewone deo's, die alleen de lucht verminderen.
Maar het is erg chemisch, ik weet niet of het wel goed is om lang te gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:27

Supertje"]
[quote="Draakje schreef:
Ik hoorde ook iets over syneo 5 dat schijnt ook goed te helpen


Syneo 5 en Safety 5 helpen beide goed. Die stoppen de totale zweetproduktie op de plaatsen waar je het opspuit, ze blokkeren het gewoon. In tegenstelling tot gewone deo's, die alleen de lucht verminderen.
Maar het is erg chemisch, ik weet niet of het wel goed is om lang te gebruiken...
[/quote]
Dat helpt niet bij iedereen hoor Knipoog

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:37

Hey Gouda, mijn pb-tjes naar jou komen niet aan??? Verward Verward

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:04

Heb er tegenwoordig niet zo veel last meer van... In de zomer heb ik wel het nadeel dat ik zweet op m'n bovenlip, da's dan nog niet zo erg, maar daar kleurt het dus ook minder bij met de zon... Geen gezicht Boos!

Maar vroeg me even af mbt. die spullen die de zweetproductie op die plaatsen stoppen: je zult dat vocht toch kwijt moeten, krijg je dan niet meer last op andere plaatsen?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:08

ROTFL Haha! Toen ik de kop van het topic las, dacht ik aan paarden en wilde zeggen dat haver voeren wel eens wil helpen, maar dat wil ik jou toch niet aandoen. Nagelbijten / Gniffelen

Verder geen tips helaas.

=^.,.^=

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:06

Ik gebruik Odorex Extra Dry (uit dat flesje) altijd wanneer ik moet werken. Ik moet er niet aan denken dat ik zo'n lucht bij me draag als ik moet werken
Ik merk alleen wel dat mijn voeten drijfnat zijn als ik thuis ben Misselijk
Komt dat doordat je het afsluit, dat het er op de een of andere manier toch uit moet om het zo maar te zeggen? Clown

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:07

gouda schreef:
kijken bij het Kruidvat voor die deo in die tube. dank je
.


ik werk bij ut kruidvat en ik denk dat je therme bedoeld. die hebben ze nu ook in een spray voortaan meen ik.
Deze werkt inderdaad heel erg goed en 1 vrouw zei zelfs pas tegen me dat ze voor 3 dagen geen deo ofzo hoefde te gebruiken, dat dat spul zo goed werkte. Het staat gewoon tussen de deo's.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:18

Ik ben begonnen met Deoleen de spray en die is heel goed en 1x per week gebruik ik Syneo 5 en dat werkt perfect.
Soms doe ik Deoleen op maar dat is reukloos en dan 'n luchtje eroverheen gewoon voor het idee.
Heb eigenlijk alles al gebruikt maar niets helpt.
En erop letten dat je kleding draag van katoen, een hempje onder je t-shirt wil ook wel helpen en niet te gekruid eten. (Dan ruikt het minder)
Verdere tips kan ik je niet geven maar ik kan wel zeggen dat ik jaren heb lopen aanmodderen, geen t-shirts aandurfde in een rode kleur bv altijd een kleur waar je de plekken niet zag en nu.... draag ik dus alles.

Succes.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:22

Ik heb ook alles al geprobeerd. Ik kwam uiteindelijk bij een huidarts terecht.
Die kwam uit op botox. Spuiten ze in je oksels. Wordt alleen niet evrgoed en het kost 200 euro per keer. Werkt enkele maanden tot een jaar.

Kijk hier eens:
http://www.zweten.nl/sweat.htm

Ik vond het zelf best duur om zelf te betalen. Daarbij houd ik er niet van dat ze troep in mn lijf spuiten. Ik ga binnenkort naar en homeopaat en kijken of die er wat tegen kunnen doen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 21:29

jeetje bedankt voor de tips. Ik weet nu dat ik niet de enige ben en schaam mij er ook niet zo meer voor.
Gelukkig stinkt mij zweet niet zo gauw daar heb ik wel geluk in. En idd gewone deo's zijn niet afdoende bij dit probleem maar goed ga toch weer eens het e.e.a. proberen onder het mom van alle kleine beetjes helpen.

Ludo: dat flesje heb ik ook nog staan op een of andere manier merkte ik niet veel verschil maar ga het toch maar weer proberen anders staat het er maar. je kunt er je gewone deo overheen doen toch?

Suleika: bedankt voor de tip hup naar de kruidvat. Ben er vandaag toch niet langs geweest zwak he.

Inge: Die botox spuiten (ha ha spuiten ze toch ook in bij oude wijven hun gezicht) lijken mij ook eng. Ga er even induiken om er een beter beeld van te krijgen.

Tartuffo: hoe is het bij jou overgegaan? en idd in mijn geval is deoleen ook wel fijn want ik mag officieel geen parfum gebruiken vanwege psoriasus.

Boomerang: ze zijn wel aangekomen stonden bij jou in de outbox ipv sentbox was even een tijdje off-line.