** Zeer belangrijk, blind worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 18:12

Mijn arabiertje van 19 jaar oud heeft de laatste tijd last van een ontstoken oog. Op zich niet zo erg want ik was het goed met lauwwarm gekookt water. Maar hij begint nu over beide ogen een lichte wit achtige waas te krijgen. Hij is ook meer schrikkerig dan normaal!
Kan dit een begindsel van staar zijn en zo ja, is dat te onderzoeken hoe snel het gaat e.d.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 18:32

Meteen de dierenarts bijhalen, het kan ook maanblindheid zijn. Misschien is het al te laat en houd je er een blind paard aan over. Maar meteen de dierenarts halen! Niet wachten!!!!!!


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 08:38

Bij onze Appeloosa zat er van de een op de andere dag een witte waas over 1 oog, laten nakijken en als staar bestempeld. Bij paarden doen ze er nix aan voor zoveer ik weet.
Zij heeft daar zo'n 3 jaar mee gelopen en kon licht van donker onderscheiden meer niet.
De ellende was alleen dat het andere oog ook was aangetast en die gaf geen witte waas!
Dus heel rap even laten nakijken hoor.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:59

Zou ook staar kunnen zijn. Dat komt vaker voor bij oudere paarden en is helaas niet te genezen. Huilen

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:14

Lyrik is ook aan 1 oog blind!!, er zit ook een witte waas in, maar ik zou als ik jou was gelijk naar de dierenarts gaan!!!

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:06

Cassidy en Sannetje, een beetje minder paniek zaaien mag ook wel! Het klinkt voor mij als staar, eerlijk gezegd. Maar even de DA laten komen is wel een goed idee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, Muronia, Saaams en 28 bezoekers