Harde lenzen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Harde lenzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 21:21

Tja... Ik heb me gewaagd aan lenzen. Ik heb ze vandaag aanlaten meten, zelfs een paar harde lenzen in gehad, en nu afwachten. *traan, traan*

Men zei dat je last krijgt van stofjes. Hoe is dat met de ervaring van de Bokkers? Heb je snel last van stofjes tijdens het paardrijden met harde lenzen? OF doe je dan je bril weer op?

:){


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:25

Ik heb ook een tijdje harde lenzen geprobeerd, mocht geen zachte meer ivm oogontstekingen Boos! Het ging bij mij echt voor geen meter, dus nu heb ik (zachte) daglenzen, helaas stukken duurder. Met zache lenzen kan je gewoon paardrijden. Harde weet ik niet, doet wel veel pijn als je een stofje in je oog krijgt. Het lijkt me wel veiliger dan met een bril. Ik heb een paar keer met bril gereden, was echt een ramp, want je gezichtveld is gelijk een stuk kleiner..

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:27

Ja, helaas moet ik dat verhaal bevestigen. Ik heb al 7 jaar ervaring met harde lenzen en het is een doffe (of in dit geval stoffige) ellende. In de zomer als het droog is dan heb ik er erg last van en dan doe ik idd mijn bril op....welja zo'n ramp is het nu ook weer niet hoor, maar lastig is het wel helaas

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:29

Ik heb al harde lenzen sinds mijn 10e (jaja ik was er vroeg bij, op advies van de oogarts).
En ja, dus ook altijd naar de paarden.
Als je eens een bups zand onder je lenzen krijgt is dat echt NIET fijn, maar zo heel vaak heb ik dat eigenlijk niet. Niet in die mate dat ik mijn bril er voor ga opzetten ofzo.
En als het wel een keer gebeurt dan is het vaak even flink tranen, of ff snel je lens eruithalen (word je vanzelf handig in).

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:55

Tijdens het rijden heb ik vrijwel nooit last. Maar tijdens het poetsen in combinatie met wind die er staat, is het af en toe een regelrechte ramp. Soms draag ik tijdens dit karweitje een afzichtelijke stofbril, maar dit is ook niet de oplossing. Ik ga te nonchalant om met lenzen daarom zijn zachte lenzen denk ik geen optie voor mij.

De zon schijnt voor iedereen!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:03

Ik weet niet of het hiermee verschil maakt in harde of zachte lenzen?
Ik heb iig zachte, en ik moet er ook wel om denken, maar over het algemeen valt het best mee. Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:23

Ik kan niet tegen harde lenzen, heb ze toen een periode gehad en resultaat was dat ik mijn hoofd omhoog stak zodat ik mijn ogen maar op een kiertje open hoefde te zetten om alles te kunnen zien.

Helemaal open prikte bij mij, en er heeft 1 keer in de snackbar een zoutkorrel ingezeten, doet heel erg veel pijn zonder lenzen...doet nog veel meer pijn als die eronder kruipt Huilen

Tegenwoordig heb ik zachte lensen en nergens last van, mijn ogen voelen aan het eind van de dag ook neti vermoeid aan zoals bij die harde.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:28

Mijn ervaring met harde en zachte lenzen is hier te vinden: [AM] Lenzen en paardrijden ...

Ik heb drie jaar harde lenzen gehad en heb nu alweer twaalf jaar zachte lenzen. Nog nooit een dag spijt gehad dat ik ben overgestapt. Maar ik ken ook mensen die al jarenlang zonder problemen harde lenzen dragen, ook bij de paarden. Bij mij was het geen succes iig.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 08:00

Heb al 12 jaar (half)harde lenzen. Deze zijn nog een klein beetje beweegbaar. Doe nooit een bril op in de zomer. Een heel enkele keer komt er bij paardrijden een stofje onder. vaak is dat in een droge bak als je met anderen rijdt. Door het opwaaiend zand komt er stof in je ogen.
Even eruithalen, wordt je vanzelf handig in, in je mond schoonmaken en weer inzetten en het leed is geleden.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 08:20

Mijn ervaringen zijn hetzelfde als die van Cody en Nanda. Draag inmiddels al weer zo'n 22 jaar (ook ik was er vroeg bij...) lenzen, waarvan 21,5 jaar harde (zuurstofdoorlatend). Bij de paarden ook wel eens last, maar zoals al gezegd: als er al een stofje onder komt dan eerder bij poetsen dan rijden en je wordt er heel handig in om ze even in en uit te zetten.
Op aanraden van veel zachte-lenzen-fans heb ik vorig jaar toch eens de overstap gemaakt en zachte geprobeerd. Bij mij was dat niet zo'n succes...In en uit doen (vooral uit) vond ik een ramp, zelfs na een half jaar scheurde ik nog vaak een lens. Zachte lenzen zijn voor mij toch al veel duurder (sterke afwijking en ook nog een cylinder), maar als je er ook nog regelmatig eentje kapot maakt wordt het helemaal duur!
Ik vond het draagcomfort misschien iets beter, maar de frustratie 's avonds om die krengen uit te krijgen Stoom uit je oren Nee, ik ben weer terug naar harde lenzen OK dan! (heb er wel een bril naast, die ik vooral als ik gewoon thuis ben vaker draag). Paardrijden met bril vind ik overigens vreselijk, dan liever een paar stofjes Haha!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:21

Ik heb ook harde lenzen gehad en wat is dat een ellende! Ze schoven op mn ogen, elk stofje voelde ik... niet bepaald prettig. Ik heb nu zachte lenzen en dat bevalt prima. (Alleen moeten ze wel goed aangemeten worden... de vorige zachte lenzen die ik had waren zeg maar te klein en dat zit niet bepaald lekker :/) Nu ben ik een gelukkig meisje met een heldere kijk op de wereld Knipoog **kuch**

Der Ellmauer Dancing Queen


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:21

Heb ze gedragen vanaf mijn 16e tot een half jaar terug. Ga straks weer aan de lenzen maar ga toch vragen of ik maandlenzen kan proberen. Maar lees hier net boven over dat die duur zijn als je cillinders heb. Nou ik heb er 2 en heb ook niet veel geduld dus ga vragen of ik een proefpaar kan krijgen. Met hooikoorts heb ik teveel last in de zomer en met de kachel en airco in de winter.
Ik had een x een wedstrijd kom ik daar 1 woestijn het erf en de bak. Gelukkig had iemand een stofbril want dacht dat ik kapot ging. Ik voelde mij echt rot jankte heel de tijd en dan nog zo'n stomme bril op maar het hielp wel.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 09:24

Boris schreef:
Paardrijden met bril vind ik overigens vreselijk, dan liever een paar stofjes Haha!


Precies... Ik stap niet voor niks over van bril naar lenzen. Als ik lenzen wil, wil ik er ook aldoor mee inlopen, aangezien ik toch het grootste gedeelte van mijn tijd bij de paarden doorbreng.
Zachte lenzen waren voor mij ook geen optie, ik heb ook een sterke afwijking aan mijn cylinder, waardoor het voor mij beter was om harde lenzen te nemen. Over een paar dagen zijn mijn lenzen al klaar... Ik ben benieuwd hoe die wenningsperiode verloopt Lachen

:){

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:52

Wennen is lastig, het is misschien wel meer dan 20 jaar geleden, maar ik weet het nog wel Ben toen zelfs een keer op huilend op de fiets terug gegaan naar de winkel omdat ik mijn lens niet meer kon vinden, zat toch echt ergens in mijn oog Bloos! (ik was 11 jaar oud toen...) Het duurt effe (echt wel een paar weken bij mij) maar daarna heb je er veel profijt van.

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:54

Ik heb al meer dan 20 jaar harde lenzen, en er maar heel weinig problemen mee. Mocht er iets onder komen dan doe ik er snel even een uit om met wat water af te spoelen, maar dat komt echt maar heel weinig voor. Ik heb in al die jaren nooit meer een bril gedragen Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:55

ik ben ze in het begin ook vaak kwijtgeraakt zat ie ook gewoon ergens op de bovenkant van mijn oog of als ik wreef sprong hij uit mijn oog. Je word er steeds handiger in idd. Het in en uit doen gaat steeds sneller en ook als je wat achter je lens hebt. Ik deed hem dan altijd even in mijn mond en hup er weer in. Weet dat het slecht is ivm eiwitten enzo maar doen jullie dat ook als hij irriteerd onderweg?

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:56

ik heb ook harde lenzen en ik heb er bijna geen last van met paardrijden af en toe komt er wat achter met rijden dit is 1 x gebeurd en heb me lenzen nu ongeveer een maand *LOL*


MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:35

Ik heb bijna tien jaar harde lenzen gedragen, ook met paardrijden. Meestal probleemloos maar bijvoorbeeld met strandritten was het wel een drama (fijner zand ofzo?).
Je moet er wel op letten dat je een irriterend vuiltje (dat niet door tranen vanzelf weggaat) verwijdert, anders kan het je oog beschadigen. Ik spreek uit ervaring, gaat wel over maar is heel eng!
Ik droeg zo veel mogelijk wel een zonnebril met buitenritten, dat scheelt al iets.
Nu draag ik een bril omdat ik niet meer tegen mijn lenzen kon. Ben wel weer begonnen met nieuwe lenzen, langzaam maar zeker, en dat gaat ook met paardrijden acceptabel. Ik HAAT mijn bril namelijk, maar ja, wazig zien is ook niet fijn! Helaas is zachte lenzen voor mij geen optie, anders had ik er geen seconde over na hoeven denken!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:39

gouda schreef:
Ik deed hem dan altijd even in mijn mond en hup er weer in. Weet dat het slecht is ivm eiwitten enzo maar doen jullie dat ook als hij irriteerd onderweg?


Ja hoor, ik doe 'm ook altijd even in mijn mond. Water heb ik niet altijd in de buurt, bovendien zit 't bij mij nooit lekker als ik de lens indoe nadat ik heb gespoeld met water. Dus ook als er wel water is gaat-ie altijd even in mijn mond en dan pas in mijn oog. Wel probeer ik er de laatste tijd goed op te letten dat ik ze braaf elke dag schoonmaak met het juiste spul, dat wilde ik in het verleden ook nog wel eens (wekenlang Bloos ) vergeten, dat is toch echt niet slim...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:33

Ik heb zelf gekozen voor zachte lensen die zitten bij mij prettiger.
Met de paarden heb ik er totaal geen last van ook niet met stof of iets gelukkig.

Alleen heb ik er last van sa'vonds dan word ik moe en ga ik wazig kijken dan zet ik alleen mijn bril even op het laatste uurtje of ik laat ze zitten gwoon totdat ik ga slapen.

gr

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:06

ik heb nu sinds 2 jaar harde lenzen en omdat ik een bril zo vreselijk vind Nerd en zachte lenzen geen optie zijn voor mij ben ik wel blij met me harde lenzen. Alleen ik weet zeker dat als ik de leeftijd er voor heb dat ik dan wel me ogen wil laten laseren.

Als ik ga rijden heb ik altijd zo een lensen bewaarbakje bij me waar als k iets onder me lens krijg die lens in doe.. want er uit halen op me paard durf ik wel maar er in doen.. ik zie me zelf al op me knieen door het zand kruipen Nagelbijten / Gniffelen Dan rij ik wel met een lens verder als je je maar goed concentreert dan merk je t niet eens Knipoog

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:16

ons mam heeft al meer dan 20 jaar harde lenzen...
bevalt haar prima...

maar ons mam rijd dan ook geen paard Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:28

gouda schreef:
ik ben ze in het begin ook vaak kwijtgeraakt zat ie ook gewoon ergens op de bovenkant van mijn oog of als ik wreef sprong hij uit mijn oog. Je word er steeds handiger in idd. Het in en uit doen gaat steeds sneller en ook als je wat achter je lens hebt. Ik deed hem dan altijd even in mijn mond en hup er weer in. Weet dat het slecht is ivm eiwitten enzo maar doen jullie dat ook als hij irriteerd onderweg?


Tot je een keer oogontsteking krijgt... dat wil je echt niet meemaken... Niet dat het zoveel pijn doet, maar het ziet er niet uit, je moet je bril dragen (ziet er bij mij ook niet uit) en het is maar de vraag of je daarna weer lenzen in mag.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:43

Misser: ja je hebt denk ik gelijk maar soms is er geen wasbak/vloestof water in de buurt en ga je echt kapot van de pijn van b.v. een zandkorrel. En dan sta (of rijd ik had het een keer tijdens een strandrit)je dan met 2 lenzen in je handen en -6 en -7. brr eng hoor een oogonsteking. Ik ben voordat ik aan lenzen begon vaak geopereerd aan mijn oogleden en toen ik mijn lenzen kreeg heb ik er nooit meer last van gehad (ontstekingen en verstopte haarvaatjes) dus heb denk ik geluk gehad. Ben vaak 's-avonds te moe om ze schoon te maken en doe het dan in de ochtend ook niet echt toppie geloof ik. ik moest afgelopen halfjaar ook een bril dragen omdat mijn ogen ze niet meer verdragen vanwege tl/roken en airco op mijn werk. Heb vanmiddag (na het lezen van dit topic) weer een afspraak gemaakt bij eyewish toch weer aan de lenzen. Heb nog een paar harde liggen a € 98.00 p/st 2 weken gedragen maar denk dat ik toch liever zachte wil. Heb je daar ook torische van want ik heb 2 sterke cillinders?

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:50

Jep. Ik heb vandaag torische zachte lenzen met cilinders afgehaald Lachen
(wel veel geld voor een half jaartje lenzen, oef)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, Majestic-12, PollyPancake, PowerPoef, ReadTheRulez, xSalina, YandexBot en 34 bezoekers