Schuiven deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Schuiven deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:06

hoi,

Mijn pony krijgt een hele wond door de 2 dekens die over elkaar heen gaan schuiven. kan ik hier wat aan doen, want dit is voor splashie niet lkkr en ik vind t zielig ik heb al geprobeerd om een dekje met een dekensingel eronder te doen, maar dat werkt niet want dan schuift t dekje ook mee. iemand andere tips?

-xxx- Anouk

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:16

je hebt toch ook van die soort paardenBH's , die ervoor zorgen dat het deken niet schuurt,misschien moet je dat eens proberen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:41

Voor de hand liggend antwoord: i.p.v. 2 dekens 1 deken Schijnheilig .

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:41

chamayalover schreef:
je hebt toch ook van die soort paardenBH's , die ervoor zorgen dat het deken niet schuurt,misschien moet je dat eens proberen

weet je misschien waar je die kan kopen en hoe duur dat ongeveer is?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:41

opala schreef:
Voor de hand liggend antwoord: i.p.v. 2 dekens 1 deken Schijnheilig .

en als dat nog te koud is Lachen ?

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:44

misschien een goed passend dikke deken kopen..??

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:49

ze heeft nu 2 goedpassende dekens over elkaar heen, maar die gaan over elkaar schuiven en dan gaat de onderste deken helemaal naar achteren door het schuiven onder die andere deken

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:59

maareh,w at voor wond krijgt ie dan? echt bloedend? of alleen een schuurplek, (dat alleen het haar eraf is)

bloedende wond: dan heb je geen goed deken en zit er iets aan het deken waarvoor er een wond ontstaat

schuurplek: dit hebben bijna alle paarden die een deken op hebben, dit is niet zielig hoor, ze hebben er weinig last van, je kan eventueel 2x per dag uierzalf kunnen gaan smeren op de schuurplek zodat de huid minder irriteerd

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:02

Al leg je er 5 over elkaar, dekens horen niet te schuiven,
kortom; minstens één van de twee past niet.
Zo'n borstbeschermer/paardenbh moet je niet aan beginnen, die veroorzaken drukkingen, witte plekken en wonden.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:44

Saskia008 schreef:
maareh,w at voor wond krijgt ie dan? echt bloedend? of alleen een schuurplek, (dat alleen het haar eraf is)

bloedende wond: dan heb je geen goed deken en zit er iets aan het deken waarvoor er een wond ontstaat

schuurplek: dit hebben bijna alle paarden die een deken op hebben, dit is niet zielig hoor, ze hebben er weinig last van, je kan eventueel 2x per dag uierzalf kunnen gaan smeren op de schuurplek zodat de huid minder irriteerd


zo'n schuurplek met het haar korter of eraf geschuurd kan wel al snel een bloedende wond worden als het probleem niet weggenomen wordt!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:14

leentje"]
[quote="Saskia008 schreef:
maareh,w at voor wond krijgt ie dan? echt bloedend? of alleen een schuurplek, (dat alleen het haar eraf is)

bloedende wond: dan heb je geen goed deken en zit er iets aan het deken waarvoor er een wond ontstaat

schuurplek: dit hebben bijna alle paarden die een deken op hebben, dit is niet zielig hoor, ze hebben er weinig last van, je kan eventueel 2x per dag uierzalf kunnen gaan smeren op de schuurplek zodat de huid minder irriteerd


zo'n schuurplek met het haar korter of eraf geschuurd kan wel al snel een bloedende wond worden als het probleem niet weggenomen wordt!
[/quote]


mijn pony heeft onder het deken ook een schuurplek, er word weinig aan gedaan, hij heeft er geen last van, en het is nog nooit een bloedende wond geworden. als het zover komt is het deken niet van goede kwaliteit/maat denk ik dan

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:39

Sjuimpje schreef:
Al leg je er 5 over elkaar, dekens horen niet te schuiven,
kortom; minstens één van de twee past niet.
Zo'n borstbeschermer/paardenbh moet je niet aan beginnen, die veroorzaken drukkingen, witte plekken en wonden.

als de dekens alleen op liggen schuiven ze niet
dank je wel voor het advies om niet zo'n ding aan te schaffen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:40

eerst was het alleen een schuurplek, maar nou is het een wond geworden en bloed niet, maar er zit een korst op waardoor het zeer doet (en erg gevoelig is, maar ligt volgens mij niet aan de korst) en soms gaat hij wel open

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:07

leg de bovenste deken onder.. misschien ligt dat wel beter en anders moet je de onderste vervangen door een halsdeken, de hals dubbelslaan over de 2e deken.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 20:08

ok kan het in elk geval proberen, thanks!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:29

en insmeren met uierzalf, zodat het zacht word

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:39

beetje vaseline of uierzald op de wond smeren idd.

Ik had een beetje hetzelfde probleem als jij, een van mijn paarden heeft met alle dekens zonder hals last van schuurplekken op de schoft, of de dekens nou passen of niet. Ik heb nu sinds kort een WB deken met halve hals en je ziet de wond met de dag kleiner worden. De druk van de deken ligt nu niet meer alleen op de schoft ik denk dat dit bij dit paardje heel wat scheelt, ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw paard ook het geval is.

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 07:58

Saskia008 schreef:

schuurplek: dit hebben bijna alle paarden die een deken op hebben, dit is niet zielig hoor, ze hebben er weinig last van, je kan eventueel 2x per dag uierzalf kunnen gaan smeren op de schuurplek zodat de huid minder irriteerd


Een schuurplek wijst er toch op dat de deken niet goed past?
mijn merrie is geschoren, maar kreeg v.d. deken bovenop in haar manen korstjes/wondjes. Schuimpje eronder; paste de deken niet meer goed. kreeg ze voor schuurplekken en ze werd ontzettend chagrijnig! Nu is het schuimpje eronder uit en krijgt ze geen wondjes meer in de manenkam, maar als ik over haar boeg/schouders heen wrijf gaan die oren nog steeds in haar nek en happerig. Misschien is het ene paard gevoeliger dan het andere?

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:57

Sjuimpje schreef:
Al leg je er 5 over elkaar, dekens horen niet te schuiven,
kortom; minstens één van de twee past niet.
Zo'n borstbeschermer/paardenbh moet je niet aan beginnen, die veroorzaken drukkingen, witte plekken en wonden.


Hier sluit ik me helemaal bij aan. Fitz heeft dit jaar voor het eerst een winter drukplekvrij doorgebracht met 2 dekens op.
Ik heb 2 Rambo's aangeschaft en het probleem is verholpen OK dan!
Voordeel van Rambo's is dat ze niet op de schoft drukken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:12

of op de plaats waar de dekens schuren, flanel innaaien helpt naar het schijnt wel..

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:35

is de deken die je onderop hebt liggen ook echt een onderdeken? Dat maakt al heel veel verschil uit...

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 17:00

PriscaZ schreef:
is de deken die je onderop hebt liggen ook echt een onderdeken? Dat maakt al heel veel verschil uit...

nee eigenlijk ook gewoon een winterdeken

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:43

chamayalover schreef:
je hebt toch ook van die soort paardenBH's , die ervoor zorgen dat het deken niet schuurt,misschien moet je dat eens proberen


Volgens mij kan je die gewoon bij de ruitersportzaak kopen, zover ik wet