Autsj, ontstoken benen (kou) oplossing?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Autsj, ontstoken benen (kou) oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:17

Mja, ik had het kunnen verwachten, tis dus helemaal NIKS om op je scootertje te stappen met deze kou, ik ben niet zo'n koukleum dus ik rijd met -8 in een gewone spijkerbroek, een bodywarmer, een winterjas, een shawl en mororhandschoenen.

Nou heb ik dus (net zoals vorig jaar) de fout gemaakt alleen in een spijkerbroek te gaan rijden, niks er overheen.
Resultaat: Spieren zwaar onderkoeld, ze kraken en knakken helemaal (net alsof er een laagje ijs op zit) zodra je je benen beweegt.
Nou moet ik natuurlijk een stukkie lopen (en gelijk werken, dus ook voortdurend lopen) voordat mijn benen weer opgewarmd zijn. (het is trouwens de binnenkant van mijn bovenbenen)
Nou, dag 1 ging goed, dag 2, naja, ik voelde toch wel dat er iets niet goed zat, dag 3, niet zo grappig meer, en nu, dag 4, ik kan niet eens meer fatsoenlijk op deplee gaan zitten, ik moet me laten vallen omdat ik me benen niet goed kan buigen (doet enorm pijn) En er zitten allemaal harde bulten in mijn bovenbenen. En het voelt dus nogal erg ontstoken aan (das ook het enige wat ik me kan bedenken, door dat lopen beschadigen ze en dat keer opkeer zorgt voor een ontsteking) maarja, ikke = tessa, en tessa + huisarts maakt het getal 13, oftewel, dat gaat niet samen Knipoog

Dus hebben jullie tips? en komthet jullie bekend voor? en wat hebben jullie gedaan?

Nou, ben benieuwd, groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:21

nog nooit van gehoord Scheve mond ik zou iig zorgen dat je benen goed warm blijven en mischien toch maar ff langs de huisarts? Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:22

Tips om te genezen heb ik helaas niet voor je...Ik voorkom door 2 broeken aan te trekken...2 truien,daaronder nog een T-shirt en nog een hemdje met lange mouwen...Daarover heen natuurlijk nog een jas...2 paar handschoenen....
Sorry,hier heb je dus niet veel aan...Beterschap iig... Ach gut

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:25

Klinkt als bevriezingsverschijnselen.

Ten eerste, probeer toch echt om dit in het vervolg te voorkomen, want je helpt de doorbloeding zo volledig "naar de zak". En dat is wat zo'n pijn doet!

Stel je hebt het toch weer voorgehad (ik ben bijvoorbeeld een keer in de zomer te voet overvallen door een verschrikkelijke hagelstorm en kon nergens schuilen, mijn benen waren er toen ook aan), probeer meteen om die delen op te warmen, MAAR, zeker niet te snel. Dus bijvoorbeeld onder de douche en beginnen met lauwwarm water en pas geleidelijk aan iets warmer.

Als je zo'n plekken hebt, hou die de hele tijd warm (dus goed aankleden etc).

Voorkomen? Je goed aankleden, desnoods met een skibroek op de brommer (maar een warme broek en daarover een regenbroek wil ook al goed helpen)
Ik zelf heb heel erg snel last van, en moet van de huisarts dagelijks een babyaspirientje nemen in de koude periodes. Dat verbetert de doorbloeding en helpt dus een beetje voorkomen, en snellere genezing als ik weer eens "prijs gehad heb".

Probeer het echt te voorkomen in het vervolg, want je doet jezelf de grootste problemen aan!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:41

mja, twas stom, maar het gebeurde toen het zo erg had gesneeuwd, ik helemaal blij dat het had gesneeuwd, dus snel naar buiten (jaja, kwart over 6 's ochtends) en daarachter de gedachtte dat ik op deze manier wel heeel erg laat op me werk zou zijn (rijd het normaal gesproken in 20 min, vertrek dan ook om 10 over half 7 om om 7 uur aanwezig te zijn) maar uiteindelijk heb ik 2 uur lang lopen ploeteren in de sneeuw, en was HELEMAAL doorweekt *oeps, inschattingsfoutje* met dit als resultaat Stoom uit je oren balen dus, ja, ik heb het vorig jaar ook al gehad, en toen was het nog erger als nu, maar kweenie hoe ik morgen uit me bed stap..... magoed, misschien maar even een tijgerbalsempje proberen, wie weet werkt het, maar leentje, je zegt slechte doorbloeding? het doet mij meer denken aan een ontsteking of *knopen* in de spieren...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 00:42

PS even je profiel aanvullen, je kent mij ook :p

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:41

dat zijn koublaren. Janna heeft er pas nog een topic over geplaatst, even de zoekfunctie gebruiken.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:24

lunatje schreef:
PS even je profiel aanvullen, je kent mij ook :p


beter lezen Knipoog

over die doorbloeding: da's wat de huisarts mij verteld heeft
het zou wel kunnen dat je daar ontstekingen van krijgt misschien, maar daar heb ik zo direct geen id van

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:00

HHHhhhhhmmm Ik rij dus ook elke morgen in de vrieskou in een heeeeel dun broekje Scheve mond Nou moet ik zeggen dat ik vanmorgen met een ernstige pijn in mn knieen wakker werd en dat dus echt niet weggaat Scheve mond

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 18:25

leentje"]
[quote="lunatje schreef:
PS even je profiel aanvullen, je kent mij ook :p


beter lezen Knipoog

over die doorbloeding: da's wat de huisarts mij verteld heeft
het zou wel kunnen dat je daar ontstekingen van krijgt misschien, maar daar heb ik zo direct geen id van
[/quote]
`
hehe oja *blonT* soddy Knipoog heb wel een mooi plekje!

Naja, voor de geinteresseerden, ik heb al een stuk minder last van mijn benen, wat het nou presies is weet ik nog steeds niet Knipoog maarja, zal wel 1 van de dingen zijn die hier op bokt staan, het zijn harde schijven trouwens in me benen, dus blaren denk ik niet echt.....
nagoed, :p goed inpakken en wegwezen Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:33

Dat klinkt toch echt als bevriezing hoor Lunatje, die "harde schijven".

Wat betreft die knieƫn, wat ik hier nog lees langskomen van iemand anders: de eerste keer was bij mij zonder handschoenen door een hagelbui gereden met de scooter. Ik heb later meer dan een maand er nog last van gehad, met daarbij heel erg pijnlijke gewrichten in mijn vingers. Het kan er dus wel wat mee te maken hebben.

Maarre, idd, gewoon goed inpakken Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:23

zoek nou dat topic van Janna even op, het zijn nl geen echte blaren Haha!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 00:33

Lielle schreef:
zoek nou dat topic van Janna even op, het zijn nl geen echte blaren Haha!


kan het niet vinden, soddy Boos!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:42

Heb je leren lange chaps?
Die de volgende keer even over je broek heen ritsen!
Is nog redelijk hip, helpt ontzettend goed, is snel aan en uit en tot een redelijk klein pakketje op te vouwen.

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 00:47

Bloos ik heb daar dus NET iets te dikke benen voor Stoom uit je oren

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 00:48

@ lielle
ah, jah dat heb ik inderdaad wel gelezen, maar heb de link niet gelegd, 't zit bij mij niet op me dijen Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:51

de binnenkant van je bovenbenen toch? Maar goed, houd het in je achterhoofd Haha!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 00:56

zal ik doen Knipoog hopenlijk binnenkort een autotje :p dan heb ik er tenminste geen last meer van Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 01:00

yep, leve de auto!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Akshay, Anoukjuuuhh, BelgenGek, brudoe, DieL_Zor, Elitedeux, ezranka, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Kanzi, KirstenHorse, marte_kandia, rien10, StonedRomy, Tatjanaa, Zoey_julia en 191 bezoekers