[CT] clickeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

[CT] clickeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:37

hai ik weet nu zo ongeveer wat clickeren is
(dat gaat je paard als een beloning zien, clickeren is sneller dan braaf zeggen of goed zo!)

maar waar kan je zo'n clicker kopen??

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:45

Wil k ook weleens weten!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:48

Voor je eraan begint zou ik er toch nog iets meer over lezen.. Lachen Je eerste zin klopt namelijk al niet. Je paard gaat het NIET als beloning zien. Geef nou toe, zie jij iets leuks in een klik? Nee toch? Jij hebt toch ook liever een snoepje?

Er is echt geen paard die uiteindelijk zal gaan werken om een klick te verdienen. De click betekend voor je dier (als je hem goed geconditioneerd hebt) dat hij op dat precieze moment het gedrag vertoont wat jij wil. Je bevriesd het moment als het waren. Na de click volgt er ALTIJD een snoepje. Hier vergissen veel mensen zich in...

Op mijn page www.pink-horizon.com staat ook een deel over clickertraining. Lees deze nog maar eens door Lachen.

Ohja, antwoord op je vraag:D: De clickers kun je kopen op honden scholen die met clickers werken. In verscheidene dierenspeciaalzaken (vooral Pet's Place) of gewoon een kikker-klikker in de speelgoedwinkel.

Succes!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 13:53

pinky_girl misschien een foutje van mij... ik had er niet bij gezet dat het paard na de klik een snoepje krijgt. maar dat snap ik natuurlijk wel!!! Lachen

ik heb je site gelezen en moet eerlijk toegeven ik vind het een hele mooie site en in een makkelijke taal geschreven.... de clickertraining heb ik ook gelezen en ik wil graag de methode gaan gebruiken!!

dank je wel voor het antwoord ga er vanmiddag gelijk 1 kopen. Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:01

Oke dan is het prima!!
Ik wist ook niet zeker of jij het goed begreep maar erg veel mensen zijn er heilig van overteugd dat zijn paard blij moet worden van het clickje, en dat is erg zonde want het is een mooie leer-methode.

Succes en bedankt voor je complimenten!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:32

dank je.. ik ben benieuwd wat het resultaat is..
weet je ook toevallig een ongeveer, prijs van zo'n clicker (ik weet dat het niet in alle zaken hetzelfde is maar een ongeveer prijs gaat het wel mee lukken denk ik) dan ga ik hem zo uit school gelijk halen ! Knipoog Lachen

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:26

lijkt me best een goede metoden eigelijk, clickeren

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:20

Zo'n speelgoed klikker kikker heb je 5 voor een euro als ik me niet vergis.
Een pets place clicker kost tegen de 2 euro...

Niet echt iets om arm van te worden, toch? Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:27

okee dank je Lachen

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:29

Ik gebruik ook clickertraining, en het is verbazingwekkend hoe snel je pony het systeem.. KLIK... ---------> Snoepje door heeft.
Heb een plastic doos als target gebruikt. (kun je ook lezen op de site van pinky_girl)
Eerst snuffelt ze wat rond, raakt perongeluk die doos aan, ik klik met dat ding en dan een snoepje. Snapt er niks van. Raakt die doos nog een keer perongeluk aan, klik, snoepje. Toen begon er wat te dagen, laat ik die doos nog maar eens aanraken, klik, snoepje! Haha!
Ze had het echt zo door!
Mijn clicker kostte trouwens 2,15 euro.

Succes ermee!! Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:54

dank je hopen dat mijn pony dat ook zo snel oppakt Lachen

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:27

jah het werkt dus echt Haha!:D okeej dan gaa ik er ook een kopen doeidoei groetjes Franca