iemand ervaring met glaasjes draaien?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

iemand ervaring met glaasjes draaien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:12

Bij ons vroeger op school was het een rage, iedereen deed het maar zelf is het mij nog nooit gelukt.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit griezelijke fenomeen?
Afbeelding



peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:14

Niet doen. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar het lijkt me ook geen goed idee om te experimenteren met zulk soort onbekende vreemde krachten. Zeker nadat ik een boek over paranormale gaven heb gelezen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:15

Neeee nooit! Ik moet hier dus echt niets van hebben... Heb zonder dat ik dat doe al soms het gevoel dat er geesten in huis zijn... Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben zeker heel flauw als ik zeg dat er al heel veel topics over zijn geweest.... Schijnheilig

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:18

Je moet na afloop het glas kapot gooien.. ken iemand die het glas niet kapot kreeg, zelfs met de auto erover heen rijden hielp niet.. Nagelbijten / Gniffelen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:23

Ik heb het vroeger een keer geprobeert met een vriendinnetje. Maar er gebeurten niks. Iig, niks te zien of te merken. We hadden een dienblad op haar bed (hoogslaper) gezet, en daarop het glas enz. Dat hadden we toen tegen de muur aan geschoven, en we zijn op de grond gaan spelen.
Ineens zagen we het glas in de lucht vliegen, het viel op de grond, stuiterde omhoog en toen het in de lucht was sprong het kapot.
Je wilt niet weten hoe bang we toen waren! Daarna heb ik het nooit meer gedaan.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:24

Ik ken iemand die er helemaal van doorgedraaid is....Nu,na ongeveer 30 jaar ziet de vrouw nog overal demonen... Scheve mond
Ik vind dat je met zulke dingen niet moet spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:25

Ik heb het dus ooit eens met een vriendin gedaan en toen gebeurde er ook niks ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar nieuwe verhalen, ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde.

En dit fenomeen bestaat al heel lang, helaas..(gelukkig!) heb ik dus nooit wat meegemaakt.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:26

bah niet mee bezig houden, heb genoeg rare verhalen hierover gehoord en het verhaal hierboven bevestigs dat alleen maar. Nooit mee beginnen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:30

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je heel veel topics tegen.
(ja, ik ben flauw)
Ik heb er geen ervaring mee, maar na het lezen van dat topic weet ik wel dat ik het nooit ga doen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:31

heb het 1 keer geprobeert...er is doodeenvoudig niks gebeurt

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:48

ik deed het vroeger veel maar ben er mee gestopt nadat ik het samen met mijn nicht op mijn kamer aan het doen was en ik had mijn rat bij beestje zat normaal altijd braaf in mijn nek of liep wat rond
maar toen niet hoor ze sprong van mij naar sanne altijd recht over het glas (zo iets raars deed ze normaal nooit) en toen zei die 'geest' ook nog dat hij ratten haten!!!! Toen had ik wel effe schrik Scheve mond en heb het nooit meer gedaan Tong uitsteken

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:52

mijn oma heeft het wel eens gedaan, het enige wat zij er over kwijt wil is dat de kastdeuren en de lades begonnen te klapperen. Vroeger heeft ze me goed in mijn oren geknoopt dat ik het nooit, maar dan ook nooit moest uit gaan proberen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:27

Mij advies is NIET DOEN.

- Offline -

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:29

Ik ben er (gelukkig) niet bekend mee, en als je met zoekfuntie zoekt ( Schijnheilig ) kom je vele topics tegen, iedereen zegt dat je het niet moet doen, en waarom je het niet moet doen, ik ga het dus ook nooit doen, lijkt me doodeng Tong uitsteken

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:39

En om even tegengas te geven...
Ik heb het vroeger ook gedaan: nooit iets engs meegemaakt, geen "rare" berichten gehad en alleen ontvangen wat ik wilde horen.
Pure onzin dus volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:06

#Ymke# schreef:
Je moet na afloop het glas kapot gooien.. ken iemand die het glas niet kapot kreeg, zelfs met de auto erover heen rijden hielp niet.. Nagelbijten / Gniffelen


Die had zeker glaasje gedraaid met gepantsterd glas *LOL*

Ik heb nooit meegedaan met glaasje draaien. Ik geloof er ook echt in dat mensen er compleet van door kunnen draaien. Of dit komt omdat ze echt met een geest te maken hebben, of doordat ze er sterk in geloven dat ze met een geest te maken hebben, is natuurlijk nog maar de vraag.

Ik heb altijd sterk het gevoel gehad dat ik me er maar beter verre van kon houden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:11

Ik heb het nooit gedaan net als geesten oproepen terwijl genoeg vrienden van mij het wel probeerde.

Heb er een paar verhalen over gehoort en geloof genoeg in het paranormale om dat aan de profs over te laten Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:14

Ik krijg al de kriebels als ik het plaatje an sich zie, laat staan de verhalen... Ik geloof er zo wie zo in, in geesten ed... Ik krijg bij dingen als glaasjes draaien gewoon al een erg rot gevoel, het voelt niet goed... Ik zal het ook never nooit niet doen.

Ik las dat iemand onzin zei... Ik heb - buiten mijn volmondige nee - toch zo nu en dan eens zitten twijfelen of ik het toch eens zou proberen. Kijken of de horror die erover verteld wordt waar is... Tot ik nog niet zo lang geleden een best goeie vriendin van me erover sprak. Zij heeft het dus een paar keer gedaan... Ik met met kippenvel over mijn hele lijf naar haar verhaal geluisterd, en toen iig besloten het zeker nooit te doen...

Het glaasje draaien op zich is misschien allemaal waanbeeld, maar je gaat met iets aan de gang waar je je imo niet mee moet "bemoeien"...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:17

Zeker als je je eigen kracht niet kent, niet aan beginnen!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:23

Lovely schreef:
Zeker als je je eigen kracht niet kent, niet aan beginnen!


Idd, zo las ik in dat paranormaal boekje ook een 'deurenklapper-verhaal' na glaasje draaien, en daar hadden ze de theorie dat degene die glaasje draaide dit zelf onbewust deed met zijn eigen geestesvermogen. Niet iedereen kan dit voorzover ik uit het boek begreep, alleen mensen die zelf (onbewust) paranormaal begaaft zijn.

Over geesten gesproken: er is dus een stroming die geloofd dat 'overleden geesten' bestaan, een andere stroming denkt dat het de krachten van 'levende geesten' als het ware zijn die dit soort voorvallen doen plaatsvinden. Ik ben een aanhanger van de laatste stroming. De menselijke geest kan en doet meer dan we denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:49

Begin er gewoon niet aan! Het kan nog zo leuk en spannend lijken, maar het loopt bijna altijd verkeerd af! Scheve mond

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:57

Niet aan beginnen
Heb het vroeger ook wel eens met vriendinnen gedaan en dat was niet echt een prettige ervaring (lichten aan/uit, werdt heel koud in de kamer) Griezel er nog van als ik er weer aan denk

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:13

ik weet niet wat ik ervan moet geloven of niet, de mensen die het hebben meegemaakt is dat echt zo of vertellen jullie ook maar wat.
(is niet negatief bedoeld maar ik geloof het gewoonweg niet)

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:16

Er is meer tussen hemel en aarde, geloof dat nu maar wel.

- Offline -

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:19

Ik heb wel ervaring Scheve mond

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.