Aangespannen rijden met een Welsh-A. Hoe is dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 14:23

Heel, heel stiekum, zit ik er over te denken om er een andere pony bij te kopen om mee te mennen. Dit betekent dan wel dat ik mijn Fjord moet gaan verkopen.
Voordat iedereen begint te roepen dat ik met mijn Fjord ook kan mennen Haha! Ja, dat kan, maar dat betekent wel dat ik alles dubbel moet aanschaffen en daar heb ik helaas geen geld en vooral geen ruimte voor.

Nu zit ik in de richting van een welsh A te denken. Ik vind dat machtig leuke dieren om te zien.
Vroeger heb ik er een gereden en dat was een leuk, pittig ding.

Maar wie kan mij wat vertellen over het gebruik voor de kar? Zijn het bijvoorbeeld heethoofden, of juist heel koelbloedige typetjes?
Waarin verschillen ze bijvoorbeeld met een shetlander voor de kar?

Dat soort dingen wil ik graag weten, dus kom maar op met de horrorverhalen Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: irene op 2001-12-03 14:18 ]</font>


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:24

hehe het is goddelijk!! *LOL*
Nee ff serieus. Jan & Cor (die pinky beleren) vonden pinky een erg leuk en makkelijk beesje in de omgang.
betekend niet dat alle welshjes zo zijn, maar ze staan erom bekend dat ze erg werkwillig zijn maar wel eigenwijs. Pinky is in 3 weekje beleerd terwijl 4 et normale is. vrij snel dus.
Tot nu toe nog geen horror verhalen omdat ik zelf nog amper gement heb *LOL*
Hihi misschien volgende week???

Als je een karretje zoekt, ik heb er nog 1 staan Tong uitsteken

Groetjes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:13

ehm, ik ben blond... Waarom je fjord verkopen en een welsh nemen? Daar moet je dan toch ook een tuig voorkopen? Of heb je een tuigje liggen?
Zou je dan niet liever een tweedehandsje voor je fjord kopen?
Of wilde je hem zowiezo al verkopen?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 22:25

Omdat ik voor een welsh al een karretje heb staan Jantina.
Ik heb namelijk ook nog een shetlander en een shet en een welshje A kunnen voor een zelfde karretje. Met een Fjord en een shet wordt dat wat moeilijker Haha! Helemaal omdat mijn fjord ruim 1.50m groot is.

Tuig zal ik wel nieuw moeten kopen, maar dat vind ik niet zo erg. Tweedehands spullen begin ik niet aan, daar heb ik al veel te veel ellende mee gezien.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:32

ooh aha, ik snap het!
(nou ja, niet helemaal, maar dat is niet rot bedoeld)

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 22:37

Ik kan me wel voorstellen dat je het niet helemaal begrijpt Jantina. Er speelt ook nog wel iets meer mee dan dit, maar dat zijn dingen die ik niet hier op bokt neerzet.


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:26

Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Mits goed behandeld zijn ze erg leergierig en snel van begrip. Is er het vertrouwen dan doen ze echt alles voor je !
Het zijn geen slome beestjes, maar, mits konsekwent aangepakt wel erg makkelijk. Afgelopen zaterdag was ik op een indoor-marathon waar 74 combinaties meededen (groot, klein enkel- dubbelspan en een paar 4-spannen) en de snelste tijd van de dag werd gezet door: jawel... een tweespan A-welshes. Dus ook nog snel en wendbaar.

Shetlanders schijnen wat eigenwijzer te zijn, en persoonlijk vind ik ze net iets te klein. Welsh-A's hebben toch een stuk meer power.
En ik vind ze veeeeel mooier natuurlijk.

Bertus

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 23:44

Ik rijd zelf dus met een shetlander, tenminste ben haar aan het beleren. Vroeger heb ik ook altijd met shetlanders voor de kar gereden.
Eigenwijs?????? Nee hoor, hoe kom je erbij?? Dat heet een sterk karakter Haha! Haha!

Maar , ik ben het helemaal met je eens. Qua uiterlijk is een Welsh-A een prachtige pony.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:29

welsh a is geweldig,maar je moet wel tegen hun felle karakter kunnen want ze kunnen nogal eens heet zijn maar ze werken uitstekend mee,denken mee en zijn dapper,heel goed in dressuur en vaardigheid en hebben een topkarakter!ik vind de welsh de beste menpony uberhaupt!

soms is het beter om te zwijgen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:19

erg leuk. 2 verz pony 's van mij zijn welsh A tjes en lopen in 2span. doen ze erg goed, bij een jaarlijkse wedstrijd zijn ze in augustus 1e geworden. dressuur, vaardigheid en marathon. ze doen t allemaal even makkelijk lijkt wel. ontzettend leuk maar heel pittig

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:58

wil wel eens met Juultje naar je toe komen, kan je het zelf uitproberen, tuig heb ik nog.
Alleen de kar he, die heb ik verkocht, ra ra aan wie
dus Irene, laat maar weten, je mag het proberen
doei doei

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:48

Misschien ken je Ilona Mens, zei ment met 2 witte welshmountains, heel erg mooi om te zien, en hoe ze ook door de hindernissen gaan!!! Kwijl Kwijl !!!!!!!
zelf heb ik ook op een welsh mountain gereden, vet gave pony's joh!!!! Kwijl

Bliep

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:14

Nou vandaag met pink weet ik het: super!!!! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers