Update Magic: Weer voor het eerst gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Update Magic: Weer voor het eerst gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:03

Jaja, vandaag was het dan zover, ik heb voor de eerste keer sinds...maanden weer gereden. Op Magic dan, op andere paardjes heb ik nog wel eens gereden Haha!

We zijn nu zo'n 3 weken hard bezig geweest met longeren en vooral bijgezet longeren. Ook heeft de fysio magic 3x helemaal gemasseerd (vond ze over het algemeen helemaaal niet erg Knipoog ).
Magic ging echt met sprongen vooruit, dit gaf ons alweer wat hoop OK dan! Alleen deze week ging het weer even een paar dagen iets minder, waar dat mee te maken heeft weet ik nu nog niet Verward

Maar dan vandaag: eerst hebben we haar nog gelongeerd aan een hoofdstelletje om goed warm te draaien.
En daarna ben ik erop gestapt, ondertussen was de fysio er ook. We hebben in het begin heel veel gestapt en vooral goed losgewerkt. Tijdens het stappen had ik niet het gevoel dat het goed ging komen
Ze was nog erg strak in het lijf, kwam vaak met haar kont naar binnen en als ik dat corrigeerde werd ze nijdig en gelijk oren plat, met een beentje willen slaan naar mijn been.

Maar wij gingen gewoon heel rustig verder. Na ongeveer 10 minuten begon ze beter te stappen. Ze vind het erg moeilijk om zich te ontspannen, voor na te geven en dan ook van achter goed te blijven stappen.
Na zo'n 15 minuten mocht ik aandraven en tot mijn (en mams en zus) verbazing draafde ze gelijk helemaal goed weg Bloos! OK dan!

Nog steeds zat ze heel vast, maar daar gaan we aan werken. De fysio vond dat ze in dr kaak goed na gaf en bij haar en bij haar schoft ook, daar tussenin zou het nog beter kunnen. Magic wilde regelmatig over de buitenschouder wegvallen en nog meer van dat soort dingetjes. Ze gaf een paar keer minimaal verzet (oren plat en met hoofd slaan) als ze het wat moeilijk vond.

Ook een galopje deed ze heel braaf en begon ze al wat meer te ontspannen en kon ik haar soms iets meer verzamelen.
Het blijft heel belangrijk dat we haar goed LDR blijven rijden, maar dan moet ze achter wel goed mee blijven komen. Dat LDR is niet zo heel moeilijk, maar ze mag nog wat minder op de voorhand kieperen.

Al met al heb ik een halfuurtje gereden. Natuurlijk makkelijk gehouden. Gewoon ene kant stelling, andere kant stelling en rechtrichten en dan achter er nog beter bij laten komen.
Na dit halfuurtje was Magic toch wel behoorlijk moe, maar ik ben trots op haar Ach gut Ze was echt weer super braaf.
Tijdens het uitstappen helemaal blij, oortjes er weer op

Hopelijk blijft ze zo vooruit gaan, ze doet in ieder geval hard haar best Knipoog
(en ik ook)


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:13

Hej gelukkig dat t wat beter gaat! EN het zal heus wel goedkomen hoor. veel succes nog iig!!!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:51

Magic liep vandaag echt boven verwachtingen!! Haha!
Toen je erop stapte en ze wat begon te draaien dacht ik al: dat wordt nix in draf!
en toen ineens... gewoon draven! Super!! OK dan!
Ze liep voor mooi met dr beentjes dr uit en hoofdje ontspannen.. achter kwam er uiteindelijk ook bij, zo moeten we doorgaan!
Ik ben benieuwd hoe dit zich voort gaat zetten.. Of ze goed blijft lopen.. We doen in ieder geval rustig aan en blijven hopen.. Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:43

Goh, fijn dat je weer kunt rijden! Moeilijk hoor, als een paard vast zit... Het paard heeft er last van en je kunt het met alleen rijden vaak niet meer oplossen... Succes!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:36

Echt super dat het de goede kant op gaat Lachen . Het heeft toch een hele tijd geduurd, voordat je er weer een keer op kon, als het nu maar goed blijft. Ik zal in ieder geval voor jullie duimen . Maar ze zal wel aan geven wat weer kan. Zo'n fysiotherapeut erbij is ook ideaal. Die kijken er toch net anders tegen aan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:02

Toppie, lekker gevoel hè? Ik ga voor jullie duimen dat de ellende nu voorlopig voorbij is!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:40

Wel rustig aan doen! Je gaat al heel snel net ff te ver zonder dat je het in de gate heb. Hou haar goed en neem er de tijd voor.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 23:58

Bedankt voor alle leuke reacties! Heel leuk om te merken dat mensen meeleven. Ook buiten dit topic om en buiten bokt om krijgen we hele leuke reacties. Iedereen bedankt voor de steun! OK dan!

Phia; wees gerust, we doen echt rustig aan. Het lijkt misschien dat we er wat snel opgaan maar dit is echt in overleg met een hele goede fysio. Zij raadde ons aan om haar te gaan rijden omdat we haar zo iets beter kunnen begeleiden.
We gaan nu 3 dagen per week rijden, maar als Magic aangeeft dat het teveel is doen we gelijk een stap terug.
Ook mogen we de fysio altijd bellen als we vragen hebben, echt een heel leuk mens.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:17

Antoinette schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties! Heel leuk om te merken dat mensen meeleven. Ook buiten dit topic om en buiten bokt om krijgen we hele leuke reacties. Iedereen bedankt voor de steun! OK dan!

Phia; wees gerust, we doen echt rustig aan. Het lijkt misschien dat we er wat snel opgaan maar dit is echt in overleg met een hele goede fysio. Zij raadde ons aan om haar te gaan rijden omdat we haar zo iets beter kunnen begeleiden.
We gaan nu 3 dagen per week rijden, maar als Magic aangeeft dat het teveel is doen we gelijk een stap terug.
Ook mogen we de fysio altijd bellen als we vragen hebben, echt een heel leuk mens.


Ik hoop dat Magic weer helemaal oke wordt.
Welke fysio hebben jullie????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:30

Super meiden Party!!

Hopelijk komt het langzaam maar zeker weer helemaal goed met vosje

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:39

Klinkt redelijk goed hoor... nog steeds niet zoals het moet, maar iig een stapje in de goede richting!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 13:48

PhiaBink"]
Ik hoop dat Magic weer helemaal oke wordt.
Welke fysio hebben jullie????
[/quote]

Tunna Morriën, zij werkt in Emmeloord op vrijdags en de rest van de dagen voor zichzelf. Zij woont ook in Amsterdam, dus dat kwam helemaal mooi uit!

[quote="Esme_27 schreef:
Klinkt redelijk goed hoor... nog steeds niet zoals het moet, maar iig een stapje in de goede richting!


Ach ja, het is al beter dan ik had verwacht! Bloos Dus dat is alleen maar positief

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:39

Fijn om te horen dat het goed ging!!
Heerlijk is dat he, om na zo'n tijd weer op je eigen paard te stappen Lachen Succes met het verder opbouwen van de training!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:58

Wat fijn dat jullie na zo'n lange tijd eindelijk weer mogen beginnen met opbouwen.
Wat natuurlijk ook fijn is, is dat jullie nu eindelijk jullie "nieuwe zadel" kunnen gaan gebruiken en inrijden Haha!

Succes met Magic's herstel en hou ons op de hoogte Lachen

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:04

Wat heerlijk om te lezen! Ben blij dat ze het zo goed op heeft gepakt!
Toch een mijlpaal hè! Voor het eerst er op!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:10

Goh gefeliciteerd zeg! OK dan! Nu duimen dat het zo verder gaat.

En die fysio zit in Amsterdam en komt aan huis? Haha! Heb geen interesse hoor, lijkt maar zo.... Schijnheilig

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:35

Naz: inderdaad is het fijn om weer op mijn eigen paardje te zitten. Misschien was ze voor haar doen nog amper echt te rijden; ze is en blijft het fijnste paardje om op te zitten Schijnheilig

Tygahno: Jaa...het zadel zit nog niet echt goed, maar dat gaat nu hopelijk helemaal goedkomen. Toen ik begon met rijden zat ik wat te mopperen (alles is nog zo stug enz) maar toen ik eenmaal bezig was zat het zadel toch wel erg goed *LOL*

Sall: ja precies, omdat ik er weer opkan lijkt het toch wel weer goed te komen. En dan te bedenken dat we geeneens een longeersingel of zadel op haar rug konden leggen. Arm paard Ach gut

Aimee: Ja, ze woont in Amsterdam en komt ook aan huis.
Ze staat ook op deze site: http://www.nvfd.nl/
Als eerste...ze is wel erg druk, maar ze hoeft nu minder bij ons te komen dus wie weet heeft ze weer plek Knipoog

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:33

Lekker voor je hoor! Weet hoe het voelt, ik ben ook sinds kort weer begonnen. (Ook in Emmeloord geweest). Andere paarden zijn altijd leuk om 'erbij'te rijden, maar je eigen paard is toch altijd het best!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:28

Gertruud1984 schreef:
Lekker voor je hoor! Weet hoe het voelt, ik ben ook sinds kort weer begonnen. (Ook in Emmeloord geweest). Andere paarden zijn altijd leuk om 'erbij'te rijden, maar je eigen paard is toch altijd het best!


Hey wat goed! OK dan!
Wat Emmeloord al niet kan doen he Knipoog

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:30

gelukkig gaat het al weer een beetje de goede kant op *LOL*

Nu maar hopen dat het zo blijft!!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Ann, dierenfan, Iris_Casper, Marcato, maresie, marjor, nick_en_ik, Salinah, stal_HD, sunny43, SUSANNEx, Vossy, xChoco en 124 bezoekers