steeds in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

steeds in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 20:20

Mijn verzorgpony gaat bij het longeren in het begin steeds in galop en dan wil ze ook echt niet meer ophouden. Iemand gaf mij de tip om haar dan gewoon te laten gaan zodat ze d'r energie kwijt kan (ze is nog jong; bijna 3). Maar ik zet haar altijd eerst in de paddock en dan doet ze niks, dus het is niet zo dat ze echt niet meer weet hoe ze d'r energie kwijt moet. Ik wil best geloven dat ze lekker wil rennen maar dan wel als ik het zeg.
Het is inderdaad wel zo dat ze na dat galop aan het begin erg goed luistert en dat ik ook weinig tegen dat galopperen kan doen.
Wie heeft er tips?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:24

als ik het zo lees denk ik dat ze hyper wordt van de longeerzweep en daarom veel gaat galloperen. kijk maar eens hoe ze reageert als je haar met de longeerzweep in je hand aait.
verder tijdens het longeren met je stem geruststellen, en de zweep stil, laag, een stuk achter je paard houden

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 21:05

van de zweep schrikt ze niet. vaak longeer ik ook zonder zweep, dan doet ze hetzelfde en als ik haar met de zweep aanraak vindt ze dat helemaal niet erg en als ik hem voor d'r hou gaat ze d'r soms zelfs aan knabbelen

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:55

Ik denk dat ze aanzetje nodig heeft voordat ze gek gaat doen en dus dr energie kwijt kan. Na een tijdje luistert ze immers wel naar je.
MIjn pony is net zo oud als jouw verzorgpony en als er niks boeiends in de paddock gebeurt doet hij ook niets, maar als ik m opjaag of er een ander paard gaat rennen begint ie ineens te racen en te bokken.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:01

Laat haar eens doorgalopperen ook als ze wilt stoppen als ze dan hard wil dan pas stoppen als jij dat wilt.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:17

hee da's inderdaad wel een goeie, nu ga ik haar altijd negeren als ze zo gaat crossen maar door laten galopperen is eigenlijk wel beter jah

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:40

dat is inderdaad een goede oplossing.. ze krijgen dan vanzelf door dat ze er wel erg moe van worden en de kans is groot dat ze de volgende keer gewoon wacht.. werkt trouwens ook onder het zadel.. Haha!