chaps of rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 20:36

Wat dragen jullie het liefste?
Korte chaps, lange chaps of rijlaarzen?
Ik draag het liefste lange chaps, ik heb ze nog maar één keer in de winkel aangedaan, maar ik vind dat dit zo lekker zit. In de zomer draag in korte
chaps en in de winter laarzen. Mijn lange chaps mag ik nog niet aan doen omdat ik ze krijg voor kerst.

Ik ben benieuwt wat jullie het liefst dragen.

Groetjes celine of(en) Pouskin

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:39

Laarzen. Ik draag eigenlijk nooit chaps. Vind chaps ook helemaal niet fijn.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 20:49

Ook laarzen. Vind laarzen fijner en mooier (maarja, dat is mijn smaak...)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:00

Laarzen, maar dan wel leren.
Als ik moet kiezen tussen rubber of chaps, dan chaps (korte).

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:02

Ik heb liever chaps!!
die kan je zo weer afdoen, maar bij mijn vorige laarzen had ik nog geen laarzen knecht enzo dus moest ik op de deurmat gaan liggen en me ergens aan vasthouden en mijn moeder die ging toen mijn laarzen (proberen) uit te trekken!!
toen hebben we ze weggedaan en ben ik overgegaan op chaps Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:02

lange chaps .200% liever als laarzen of korte chaps .in de zomer is t wel wat warm ,maar in de winter super.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:20

ik kan met alles rijden behalve met een rijbroek met schoenen. Met spijkerbroek en schoenen kan ik wel rijden maar met een rijbroek moet ik laarzen of chaps aan hebben.

Ik heb bijna altijd mijn korte chaps aanv an Kieffer.. heerlijk zitten die. Als het regent dan doe ik mijn lange chaps aan!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:32

Het liefst draag ik chaps,maar ze zeggen dat je met laarsen een betere en nettere zit hebt.
Groetjes:Corina

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:54

ik train veel paarden op een dag, en zou er niet aan moeten denken de hele dag laarzen aan te hebben!!

lekker van die leren chaps, korte, die mooi aansluiten. het mooie maakt me niet uit, want ze worden toch vies als ik paarden in de molen zet Lachen

dusse, voor het trainen lekker chaps!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:02

Vroeger reed ik altijd met schoenen en (korte) chaps. Zit erg lekker, maar mijn voeten hadden teveel bewegingsvrijheid, waardoor ik af en toe m'n hakken te erg op trok. Toen ben ik met laarzen gaan rijden, waardoor dit een stuk minder gebeurde. Nu heb ik leren laarzen, die zijn een stuk steviger dan rubberen en rijden erg fijn.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:23

In de buitenbak met dit weer? Korte chaps, bij buitenritten korte of lange chaps en tijdens het binnenrijden en lessen draag ik het liefst leren laarzen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 23:26

rijlaarzen, eerst altijd met schoenen,
maar nu kan ik niet meer zonder rijlaarzen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:10

Lange chaps met schoenen. Ik kan met alles rijden hoor, maar een rijbroek en leren laarzen op een westernzadel, naaahhhhhh.
Als ik engels rij of ga springen rij ik met rijbroek en schoenen. Voor het nette heb ik ook een paar zwartlederen dresuurstappers staan maar die ziten niet lekker.
Viv

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:15

Ik rijd altijd met mijn leren laarzen. Met chaps kan ik mijn benen niet zo netjes stilhouden. Alleen in het bos rijd ik met chaps.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 09:42

Laarzen, chaps zakken af en met alleen maar schoenen aan, voel ik me net een koekenbakker. Mijn leren laarzen bevallen prima en ik kan echt niet meer zonder.

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:05

lange chaps,
in de winter is het lekker warm, als het regent blijf je droog en in de zomer houd het de warmte ook weer weg!
ik rijd ook nooit met laarzen en een rijbroek omdat ik geen rijbroek kan vinden die echt goed zitten. en als je van je werk komt kan je zo je chaps over je kleren aan en gaan rijden.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:17

Korte chaps, of alleen met rijbroek en schoenen.
Zo gebruik ik namelijk beter mijn spieren in mijn benen, omdat ik veel meer moeite moet doen om mijn benen stil te houden.
In het begin zwabberde ik heel erg, maar nu liggen mijn benen stil. En ik heb hele sterke beenspieren gekregen.
Het is wel wennen hoor, alleen schoenen. Het zadel schuurde heel erg enzo, en het kostte me mijn rijbroek. Maar nu ik er eenmaal aan gewend ben Party!! Party!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:27

heb gewoon rijbroeken met aigle gevoerde rijlaarzen, vind ze fijn zitten en ze sluiten goed aan (smalle kuit) en ik vind het geen probleem om ze uit te krijgen...
van de zomer had ik gewoon oude leren schoenen aan, (lijken van die jopherts) en maybe koop ik in de lente (als het weer te warm wordt voor gevoerde laarzen...) chaps...
Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 21:30

Hallo iedereen,

Ik draag meestal in de winter ook rijlaarzen maar dan van het merk Mustang. ik vind dat je met chaps je paard beter aanvoelt.

Maarja ieder zijn eigen smaak.

Groetjes celine en pouskintje

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:36

Minichaps, maar dat komt ook omdat ik niet zo'n gangbare kuitmaat heb. En ik vind het te duur om leren laarzen aan te laten meten om recreatie mee te rijden. Wat voor broek ik erbij gebruik maakt me niet uit. Meestal een rijbroek, want die slijt niet zo.
Als schoeisel gebruik ik meestal van die hoge (rij)schoenen: stevig om de enkel en niet te lomp. M'n bergschoenen zitten ook fijn, zolang de beugels niet te klein zijn.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 21:41

Hoi Gwen,

Welke schoenen zijn bij mij ook altijd een vraag. Laarzen van het merk Mustang zijn geen leren laarzen. Zo duur zijn ze nu ook weer niet. chaps vind ik gezelliger en dan heb ik niet z'on zweetvoeten.

Groetjes celine en Pouskintje

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:13

ik rijd met chaps en schoenen(sorry oneliner)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:54

ik heb korte chaps van kieffer, en een paar oudjes van suede (hele goedkope). Die kieffers zijn fiiiiiijjjjjn en kunnen in de wasmachine Haha! . Rubberlaarzen vind ik Boos! en leren weet ik nie.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:06

ik heb chaps en laarzen, voor een buitenrit heb ik liever korte chaps aan... zitten comfortabler en met mijn laarzen heb ik meer houvast! klinkt misschien raar maar ik sluit beter aan met mijn laarzen (leren). Maar vooral bij lang ritten..... CHAPSSSS! Haha!

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:20

Ik draag het liefst chaps maar wel met jodhpurs (de botten) en niet met sportschoenen eronder want dat is gevaarlijk! Bij rijlaarzen heb je het voordeel dat je benen beter stil blijven liggen. Maar bij chaps voel je je paard beter, vind ik. Bij mijn paard is het nodig dat je benen er altijd tegen liggen (zeker tijdens een buitenrit) en ze reageert ook heel goed op de beenhulpen. Daarom draag ik liever chaps, want dan voel ik beter wat ik doe...raar gezegd misschien Haha! , maar zo is het bij mij....