Ingevallen na jacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 10:51

Ik heb een verzogpaard wat eens in de twee weken jachten rijd (hij is 1.75m). Heel erg leuk natuurlijk, maar het probleem is, dat als hij terug komt van de jacht, hij enorm ingevallen is. Niet een klein beetje, maar echt mager gewoon!!! Hij krijgt 2 scheppen melange, 1 schep mais grutten en voor zover zijn emmer nog niet vol zit, tot de nok toe gevuld met wortels. Verder krijgt hij 2 keer per dag een grote schep biks. Maar hij blijft ingevallen!!! Bij de meeste paarden gaat dat na een klein poosje weer weg, maar bij joshua niet. Hij heeft nu al een paar weken geen jacht gereden en toch blijft hij ingevallen/mager. Ik heb 2 weken rustig aan met hem gedaan, veel los gegooid, bos in, niet te hard werken. Verder glimt hij mooi, zit goed in zijn vacht, zit gewoon lekker in zijn vel. Als ik door het bos rij schaam ik me dood omdat hij zo mager is! Wat kan ik hier aan doen en is het wel goed dat de baas gewoon jachten blijft rijden, ookal is hij ingevallen en word hij er alleen maar magerder door? Wie kan mij helpen????

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 16:47

Hai Joyce
Ik rijd ook een jachtpaard, die daar gelukkig niet zoveel last van heeft, maar ken jachtpaarden die idd na de jacht helemaal ingevallen zijn. Zolang ie zn eten blijft eten, kan je eigenlijk niet zoveel doen. Mocht het te lang duren (meestal is het na 2 dagen wel weg) zou ik eens de veearts er naar laten kijken.
Wel belangrijk is dat ie goed in conditie is, en niet te veel en te vaak zware jachten achter elkaar loopt. Laat hem maar een beetje aansterken!
Groetjes van Laura
(edit: is ie goed ontwormd? Als het niet aan de jachten ligt, kan dat een oorzaak zijn!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-02 15:48 ]</font>

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 20:54

Tsja, hij is goed ontwormd dus daar zal het niet aan liggen. Ik weet wel dat als ie te veel gaat stressen (want het is dus een echt stress beest, als je hem ziet lopen zou je never nooit zeggen dat het een jacht paard is) dat hij dan heeel erg invalt... Maar ja, nixx aan te doen. Hij eet altijd wel goed en heeft een top conditie, ook in de periodes dat ie zo ingevallen is. Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 00:25

Ik denk dat er te weinig energie in die brok zit,
ik ken verschillende paarden die bij jullie van stal af komen en op een andere stal enorm zijn bijgekomen!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 16:22

ja, dat kan ook wel...! Ik zal het wel eens navragen, ben erg nieuwsgierig, anders koop ik zelf wel iets waar ie goed van aan komt.