Mini vaatwasser, werkt dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Mini vaatwasser, werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:15

We "krijgen" binnenkort een nieuwe keuken en ik maak me een beetje zorgen over de afwas. Ik was namelijk nog wel eens af, maar m'n vriend doet het alleen als het echt nodig is. Daarom rees bij mij het plan van de mini vaatwasser, aangezien we volgens mij zo'n grote nooit met z'n tweeen vol krijgen. Nu vraag ik me af of zo ding nou goed werkt en of er uberhaupt wat in past. Iemand er ervaring mee?


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:18

dat vraag ik me dus ook af ik heb zo'n ding zien staan ja (heb het nu nog niet nodig hoor) en vroeg het me dus ook af

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:20

Wij zijn ook met zijn tweeen en we hebben zo'n gewone.
Dat ding zit binnen 2 dagen goed vol hoor!
2 broodtrommels, borden, bestek, 3 pannen per dag, papschaaltjes, glazen en dan vaak nog een plank of schaaltjes waar ik het eten in klaarmaak.
Ik dacht eerst ook dat ik 'm weinig zou gebruiken maar soms gaat íe gewoon na 1 dag al aan.

:evaw:

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:20

Ik zag ze bij Leen Bakker voor(als ik het goed gezien heb) 149 euro.
Wij hebben met gemak een grote volle vaatwasser per dag dus voor ons zou het niks zijn maar voor een 2 persoonshuishouden lijkt het me ideaal.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:22

Mhh zou het niet doen kleintje zijn duurder in aanschaf en gebruik dan een grote. Het lijkt zo leuk maar het valt erg tegen. De keukenzaken prijzen ze ook niet echt aan.

Ik heb net een nieuw appartment (juni) en heb er een nieuwe keuken ingezet MET grote wasmachine. Ik draai hem 1x in de 3 dagen hij zit dan regelelijk vol. Toen ik nog samenwoonde draaide hij ongeveer hetzelfde.

Meestal bestaat een servies toch uit 9 of 12 delen dus genoeg.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:24

Maar wij eten alleen 's avonds thuis, dus daar hebben we bijna alleen maar afwas van. Bij servies bestaat overigens uit 6 delen.
Verder hebben we maar een kleine keuken, en dan zou het betekenen dat er nog zo'n joekel van een apparaat bij moet, dat zie ik niet zo zitten...

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:26

Ik denk dat t wel gewoon werkt, maar zou denk ik eerder een grote (gewoon formaat) kopen.
Net als wat Sjimmy zegt, zo'n ding is nog best snel vol. Vooral met pannen gaat t snel. En als je zo'n kleintje hebt, en je krijgt eters, is ie zo vol!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:31

Tessebes schreef:
Maar wij eten alleen 's avonds thuis, dus daar hebben we bijna alleen maar afwas van. Bij servies bestaat overigens uit 6 delen.
Verder hebben we maar een kleine keuken, en dan zou het betekenen dat er nog zo'n joekel van een apparaat bij moet, dat zie ik niet zo zitten...


Ik heb ook geen grote keuken maar denk als je naar een keukenzaak gaat dat ze vast wel een oplossingen weten. Mijn keuken kwam eerst op 3 meter lengte en daar zat ALLES in. Heb hem nu aan de andere kant gezet/
Ik zou het je echt niet aanraden je krijgt er spijt van. Neem er dan geen en was samen af.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:33

Wij hebben met z'n tweeën ook een normaal formaat vaatwasser en die krijgen we met gemak vol. Eens in de twee dagen gaat hij aan en dan zit ie ook echt stampvol. Ik zou denk ik niet zo gauw een kleintje nemen, dan heb je al gauw moeite om de wat grotere dingen (slaschalen, kommen, ovenschalen) kwijt te kunnen.
Enige reden om zo'n kleintje te nemen lijkt me als je echt een heel erg ieniemienie kleine keuken hebt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:35

Prisca"]
[quote="Tessebes schreef:
Maar wij eten alleen 's avonds thuis, dus daar hebben we bijna alleen maar afwas van. Bij servies bestaat overigens uit 6 delen.
Verder hebben we maar een kleine keuken, en dan zou het betekenen dat er nog zo'n joekel van een apparaat bij moet, dat zie ik niet zo zitten...


Ik heb ook geen grote keuken maar denk als je naar een keukenzaak gaat dat ze vast wel een oplossingen weten. Mijn keuken kwam eerst op 3 meter lengte en daar zat ALLES in. Heb hem nu aan de andere kant gezet/
Ik zou het je echt niet aanraden je krijgt er spijt van. Neem er dan geen en was samen af.
[/quote]

Ik denk niet dat ik mijn vriend aan het afwassen krijg hoor, hij is echt een ramp en ik ben ook heel lax. Scheve mond
Verder hebben we al een keuken van iemand overgenomen, dus daar moeten we het mee doen. Daar past helaas geen vaatwasser in.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:38

Tja dan is de keuze makkelijk toch?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:43

Prisca schreef:
Tja dan is de keuze makkelijk toch?.


Ja, maar als zo'n ding niet werkt, dan werkt het niet. Daarom vraag ik of er mensen ervaring mee hebben.
Misschien toch nog maar eens meten of het echt niet past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:45

Wij hebben er over nagedacht omdat we ook met z'n tweeen zijn. Maar we hebben toch een grote genomen. In zo'n kleintje past echt helemaal niks. De kwaliteit is heel slecht heb ik gehoord. Leuk voor op de camping maar niet voor thuis.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:49

Ik neem aan die die kleine vaatwassers net zo goed werken als de grote, mits je er natuurlijk een van een goed merk koopt. Wij hebben een grote van Ikea/Whirlpool (=Philips), daar bestaan ook kleintjes van (=45 cm breed).
Overigens zijn de meeste standaard keukenkastjes 60 cm breed en daar kan je dan mooi een vaatwasser op normaal formaat in kwijt... (kastje eruit, vaatwasser-kastje erin) Je moet alleen wel rekening houden met de aanwezigheid van een afvoer, een stopcontact en een toevoer van water. Hoeft niet direct achter de vaatwasser, maar wel zo dichtbij dat je alle leidingen e.d. er makkelijk naar toe kunt brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:53

Die kleintjes verschillen echt heel erg in kwaliteit. Ik ben er toen bij verschillende winkels voor wezen vragen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:54

Ik zag ook dat de kwaliteit niks is, van die van Edy iig. Bij de normale vaatwassers staat over kwaliteit A en B en bij die mini vaatwassers C en D. Verward Dan kan ik net zo goed m'n kat laten afwassen. Knipoog

Verder past een smalle vaatwasser er ook niet in, daar had ik al aan gedacht. We hebben namelijk geen standaard onderkastjes, alleen maar dubbele.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:56

Als ik jou was zou ik gewoon meteen een grote en goede kopen, hoef je die de eerste jaren niet meer te kopen. En het is echt een uitkomst hoor!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:12

M'n moeder heeft een vaatwasser die de ene week voor 1 persoon is en de andere week voor 2. Afhankelijk van waar ik ben (ouders zijn gescheiden). Het gaat prima, eens in de 2-3 dagen word draait ie en dan is ie ook vòl. Bij ons staat de vaatwasser naast de oven/gasstel en in het verlengde van het aanrecht.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:41

Ik krijg ook een nieuwe keuken en daar laat ik ook een kleine vaatwasser inbouwen, omdat ik alleen woon en niet meer plek heb (wordt er dus inderdaad eentje van 45 cm). Je hebt ze ook gewoon van de betrouwbare merken en ook gewoon energieklasse A, dat maakt echt geen verschil met de grote apparaten. Het lijkt mij ideaal en ik verheug me er nu al op!!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 10:44

MiraMar schreef:
Ik krijg ook een nieuwe keuken en daar laat ik ook een kleine vaatwasser inbouwen, omdat ik alleen woon en niet meer plek heb (wordt er dus inderdaad eentje van 45 cm).


Maar bedoel je nou een smallere of eentje van magnetron-formaat?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:22

Ik denk een smalle. Die van magnetron-formaat heb ik nog nooit gezien van de 'betere merken'. Het lijkt me dat je daar echt helemaal niks in kwijt kunt...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:24

Tessebes"]
[quote="MiraMar schreef:
Ik krijg ook een nieuwe keuken en daar laat ik ook een kleine vaatwasser inbouwen, omdat ik alleen woon en niet meer plek heb (wordt er dus inderdaad eentje van 45 cm).


Maar bedoel je nou een smallere of eentje van magnetron-formaat?
[/quote]

Oh joh, bestaat dat ook, magnetronformaat? Dat had ik niet begrepen, sorry. Nee, de mijne wordt zo´n smalle. Dus verder exact gelijk aan een "normale" vaatwasser alleen dan smaller; gewoon ingebouwd onder het aanrecht. En die doen dus ook in kwaliteit niet onder voor de grotere apparaten.

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:32

Nee, dat weet ik, maar volgens mij gaat dat niet in onze keuken. We hebben namelijk eerst een dubbele onderkast van 2x50 cm, daarnaast een ladenkastje van 50 cm en daarnaast weer een dubbele onderkast van 2x50 cm.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:37

Tessebes schreef:
Nee, dat weet ik, maar volgens mij gaat dat niet in onze keuken. We hebben namelijk eerst een dubbele onderkast van 2x50 cm, daarnaast een ladenkastje van 50 cm en daarnaast weer een dubbele onderkast van 2x50 cm.

Valt er niet nog wat te schuiven met die maten dan? Dat je toch ergens een kast van 45 inzet en daarnaast een van 60? Anders wordt het inderdaad lastig lijkt me...

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:43

MiraMar"]
[quote="Tessebes schreef:
Nee, dat weet ik, maar volgens mij gaat dat niet in onze keuken. We hebben namelijk eerst een dubbele onderkast van 2x50 cm, daarnaast een ladenkastje van 50 cm en daarnaast weer een dubbele onderkast van 2x50 cm.

Valt er niet nog wat te schuiven met die maten dan? Dat je toch ergens een kast van 45 inzet en daarnaast een van 60? Anders wordt het inderdaad lastig lijkt me...
[/quote]

Nee, gaat niet. We nemen die keuken van iemand over, dus we moeten het met deze maten doen. We waren al blij dat het uberhaupt in ons keukentje paste.

M'n vriend wil ook geen vaatwasser erbij hebben in de keuken, want het wordt dan gewoon te krap. De enige optie is om hem dan in de schuur te zetten, waar de wasmachine en droger ook komen te staan, maar of dat nou handig is?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Amazonbot, CharlieVM, craiester, Esther_r20, GrapeshotBot, Independence, Kimm4, Lalladidoo, Lau07, maaikemuis, marygoround, MuffinX, RoronaZorro, xCherissa, xColorCross, xxxmh en 183 bezoekers