garantie op boom vervalt bij verkoop zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

garantie op boom vervalt bij verkoop zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 14:28

Ik ga mijn Hulsebos zadel verkopen zoals wellicht bekend. Achteraf blijkt dat de boom gebroken was, het zadel wordt vandaag opgehaald om te repareren. Op de boom zit 5 jaar garantie. Ik had Hulsebos gevraagd om een verklaring waaruit blijkt dat het zadel na reparatie volledig in orde is. Zodat ik het met een gerust hart kan doorverkopen. Krijg ik via de mail van Hulsebos te horen dat de garantie vervalt nadat je het zadel verkoopt. Dus de garantie zit niet op een tweedehands zadel. Dit vind ik dus belachelijk. Een boom gaat 5 jaar mee of hij gaat niet 5 jaar mee. Ik zie niet in waarom de garantie zou moeten vervallen. Overigens, dit staat niet in de leveringsvoorwaarden vermeld. Ik had nooit leveringsvoorwaarden ontvangen bij de koop van het zadel, die heb ik ook pas vandaag op verzoek ontvangen.
Kortom, ik krijg het zadel nu gratis gerepareerd (muv de voorrijkosten) omdat het zadel pas 2 jaar oud is, maar als de volgende koper na een half jaar iets gebeurt met de boom, dan is de garantie vervallen! Wat vinden jullie daarvan?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:30

Is wettelijk volgens mij niet hard te maken, dat de garantie vervalt als het zadel een andere eigenaar krijgt.
Slechte zaak ook.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:19

Staat de aankoopbon of het garantiebewijs op naam?

Nulla tenaci invia est via

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:53

Een garantiebewijs heb ik nooit ontvangen. De aankoopbon is heel onduidelijk. Een doktershandschrift kortweg gezegd. Maar staat wel op mijn naam ja. Maar van de andere kant, ik geloof niet dat ze dat zouden controleren. Ik vind het ook slecht allemaal. Hulsebos zou zo´n goeie naam hebben, maar die heeft hij absoluut niet waargemaakt. Hoor de laatste tijd veel slechte dingen.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:58

Vraagje..hoe komt de boom gebroken in 2 jaar?

Da's natuurlijk niet zo.. veranderen van eigenaar en geen garantie meer. Het gaat om het artikel en de leeftijd, niet om de eigenaar.
Heb je inmiddels de voorwaarden?

Zo ook bij auto's natuurlijk, als voorbeeld. Zelfs bij uitgevoerde reparaties aan een huis en die wordt verkocht, gewoon garantie.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 16:15

Dat mag Joost weten hoe dat gekomen is. Ik heb het zadel 2,5 jaar en ga er uiterst voorzichtig mee om. Er is nooit iets mee gebeurd. Het zadel is al 3 keer opgevuld omdat het telkens op de schoft lag. De laatste keer is het in november 2003 opgevuld. In januari lag het weer op de schoft en toen was ik het zat. Heb ik besloten om het te verkopen. Nieuw zadel gekocht en de Hulsebos achtergelaten bij de zaak waar ik het nieuwe zadel kocht om te laten nakijken om te kunnen verkopen. Blijkt daar dat de boom door midden is. Heeft Hulsebos niet gezien in november. Volgens hem was het toen nog niet gebroken. Maar er is helemaal niks gebeurd of veranderd na die tijd dus dat is zo vreemd. Blijkt dat de boom gebroken is op de plaats waar ze er een schroef doorheen geboord hebben. Moet toch niet kunnen zou je zeggen.
Heb de leveringsvoorwaarden ontvangen ja. Zeggen ze nu dat ze die pas sinds 1-1-03 op papier verstrekken. Daarvoor mondeling. Nou, er is mij nooit iets mondeling toegelicht. Daar denk je op dat moment ook niet bij na aangezien je in de veronderstelling bent een kwaliteitsprodukt te kopen. Er zat zelfs een dunne laag roest op de metalen boom. Niet te geloven.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:19

Staat het in de leveringsvoorwaarden dan..wat betreft de garantie?
Tja.. het burgerlijk wetboek is altijd van toepassing..dus dat mondelinge..mja.. laat ze maar banketstaaf zou ik zeggen.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:20

Ik vind 5 jaar garantie op de boom trouwens belachelijk kort eigenlijk... Dat hoort levenslang te zijn! (Of is 5 jaar levenslang bij een Hulsebos... Scheve mond )

Ik heb ook geen goede ervaringen met die kerel en heb ook meerder voorbeelden om me heen gezien.

Ik hoop dat je het zadel toch nog op een goede manier kwijt kunt raken en dat je een fijn nieuw zadel terugkrijgt! Wat voor zadel heb je op het oog?

Nulla tenaci invia est via


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 16:40

Nee, dat is het mooie. 5 Jaar Garantie op de boom staat wel vermeld in de voorwaarden, maar dat de garantie vervalt bij verkoop staat nergens genoemd. Dus dat zullen ze nooit hard kunnen maken. Maar ja, je weet hoe zoiets gaat he. Meestal trek je toch aan het kortste eind.

Ik heb een Kieffer Ulla Salzgeber Rusty gekocht. Krijg hem half april. Heb tig merken geprobeerd maar Kieffer ligt het beste op mijn paard ivm de hogere schoft en holtes naast de schoft. De teruggesneden kamer van de Kieffer levert het voordeel op. Voor de rest lag alles minder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers