Vraag aan tekenaars.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Vraag aan tekenaars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 15:22

Ik ben bezig met een tekening van Kasmeria.
De omtrek is heel mooi en lijkt precies, maar nu het inkleuren.
Heeft er iemand tips voor me? Het is zo moeilijk om een schimmel te kleuren.
Het gaat hier overigens om een tekening met grijs potlood. Het hoofdstel heb ik weggelaten. Het oog, manen en neus zijn al klaar, maar nu de rest.

Dit is de foto van haar. De tekening kan ik niet scannen, dat wordt heel lelijk.
Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:27

Gewoon tekenen wat je ziet. Deze schimmel is niet wit op de foto maar grijs met sproetjes. Werk met vesrchillende grijstinten en zwart voor neus en oog. Als je toch erg wit wilt werken maak dan de achtergrond heel donker.
Ik heb een witte hond bijgesloten die toch eigenlijk niet zo wit is op de foto. Wit is vaak grijs of beige op een foto. Alleen een schimmel die overbelicht is op de foto is echt wit Knipoog
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:38

Natascha schreef:
Gewoon tekenen wat je ziet. Deze schimmel is niet wit op de foto maar grijs met sproetjes. Werk met vesrchillende grijstinten en zwart voor neus en oog. Als je toch erg wit wilt werken maak dan de achtergrond heel donker.
Ik heb een witte hond bijgesloten die toch eigenlijk niet zo wit is op de foto. Wit is vaak grijs of beige op een foto. Alleen een schimmel die overbelicht is op de foto is echt wit Knipoog
Afbeelding

Amen Haha!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 16:51

Maar hoe doe ik die lichte rand van haar neus?? De achtergrond dus lichter maken?
Bedankt voor het voorbeeld.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:55

Ik neem aan dat je het zonlicht bedoeld? Dat is dus niet zozeer een lichte rand, maar licht dat de haren doet opschijnen. Je kan ervoor kiezen om een donkere achtergrond te gebruiken en die haren dus in lichte tonen op te zetten, of 'gewoon' de haren tekenen als je de achtergrond wit/licht laat.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:00

Bedankt voor alle tips! Ik ga idd de haren maar gewoon tekenen.
En ik ga een pastel van haar maken. Kijken of dat beter gaat.