Iemand een idee? Huis kopen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Iemand een idee? Huis kopen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 14:51

Hoihoi,

vriendje en ik hebben op internet een erg leuk huis gezien. We zijn door de beschrijving en de foto's stiekum al verliefd, maar willen natuurlijk wel graag gaan kijken.
Helaas is de makelaar volgepland met bezichtingen en kunnen we pas vrijdagmiddag langskomen. We hebben al gevraagd of we ongezien een bod kunnen doen (lager dan de vraagprijs) of ongezien een optie kunnen nemen, maar helaas wilt de makelaar dat niet doen.
We weten dat er voor dit huis meerdere belangstellenden zijn en we vrezen dat we wederom achter het net zullen vissen als we niet eerder kunnen gaan kijken dan vrijdag. Als iemand is gaan kijken en een bod doet houdt het voor ons alweer op.
Nadat vriendje wat navraag heeft gedaan hebben we de makelaar vertelt dat dit praktijken zijn die niet horen: hij belet ons in principe een kansvolle bezichtiging. Ze bellen vandaag nog terug hebben ze beloofd om te kijken of ze ons tegemoet kunnen komen.

Heeft iemand van jullie nog tips, zodat we wat beter op de hoogte zijn van onze mogelijkheden tot een spoedige bezichtiging? Wij hebben hier verder helemaal geen ervaring mee.....

Thanks alvast!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:13

Ik kan wel begrijpen dat de makelaar een stop inlast. Volgens mij is het voor de verkoper verplicht om met de eerste bieder in onderhandeling te gaan, als dat afgehandeld is, dan kan hij daargaan met de volgende geinteresseerde. Stel dat er al 25 belangstellenden komen kijken, dan is de kans aanwezig dat daar al minimaal 1 bieder bij zit.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:27

ik heb je een pb gestuurd.


Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:34

Wij hebben net een buitengewone onaangename ervaring achter de rug met een makelaar, dus ik kan deze makelaar alleen maar prijzen.
Wie het eerst komt, het eerst maalt. Dus als er mensen waren die eerder een afspraak hebben gemaakt, vind ik het niet meer dan terecht dat de makelaar eerst met hen in zee gaat.
Dat is ook volgens de NVM-code

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:37

Ik ben het met Fitzroy eens, het is alleen maar op teleurstellingen te voorkomen (en het scheelt hun natuurlijk ook tijd).

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:40

Jammer maar helaas, de makelaar staat in z'n recht.
Wat je wel kan doen vogens mij, is de VRAAG prijs bieden. Dan heb je nog recht om tussen de onderhandeling in te komen. Maar je hebt t huis nog niet gezien, dus is dat niet slim om te doen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:41

I know..... Maar we zijn nu al zó verliefd Knipoog

Wil verder niet rot overkomen, wilde gewoon ff weten of er nog andere opties zijn dan lijdzaam afwachten Haha!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:42

Helaas...
Maar ben wel benieuwd welk huis t is. Schijnheilig

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:42

Btw. Samantha 23... Er zijn nog geen onderhandelingen, enkel pas bezichtigingen gepland... Vraagprijs bieden zonder te kijken doen we niet... Mocht dit huis ook niet doorgaan, dan gaan we ervanuit uit dat er een nóg leuker huis voor ons is *wauw*


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:43

Hehehe, dat vertel ik je wel als we het hebben... Of als we zeker weten dat we het niet hebben Knipoog


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:46

Tuurlijk er komt altijd wel weer een ander huis.
Daar hopen wij ook op na een huis wat aan onze neus voorbijging. Boos!
Maar wel flauw dat je t niet zegt. Schijnheilig

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:54

Zie je 't voor je.. Is iemand van bokt ons straks te snel af *frustratie*... Ach, aangezien de makelaar toch geen tijd heeft voor bezichtiging: www.vbo.nl dan naar Andel, Hoge Maasdijk... Haha! Wel allemaal afblijven he!!!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

juval

Berichten: 13180
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:56

heb je zelf een makelaar die je helpt bij de aankoop?? misschien dat je via een eigen makelaar nog extra duidelijk kunt maken hoe graag je wilt??? heel veel succes, ik hoop dat je jullie droomhuis kunt kopen.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:57

Zooo dat zie er gaaf uit zeg! kopen!!!
Maar wat een lage prijs zeg, voor die prijs heb je hier een flatje. Scheve mond Voor z'n huis tel je hier een ton of 3-4 neer.
Succes vrijdag alvast! OK dan!
Wat kunnen die paar dagen dan lang duren he, weet er alles van. Ben je er al langs gereden?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 16:01

Citaat:
Zooo dat zie er gaaf uit zeg! kopen!!!
Maar wat een lage prijs zeg, voor die prijs heb je hier een flatje. Voor z'n huis tel je hier een ton of 3-4 neer.


Jaaaaa.... dat willen we ook

Maar we zijn zó bang dat we vrijdag al te laat zijn Nagelbijten / Gniffelen

We zijn er nog niet langs gereden, komen zelf niet uit die buurt... Wrs. rijdt vriendje er vanavond vanuit z'n werk er ff langs... Of de makelaar moet nog bellen dat we vanavond wel mogen komen kijken *ow, please*


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:06

Mijn ouders hadden destijds dit huis gekocht door er gewoon langs te gaan..Niks geen makelaar gebeld,maar hier heen gegaan het huis met die mensen doorgelopen en geboden.Dit mag natuurlijk wel niet ivm met die makelaar,maar zo hebben ze dit huis toch wel kunnen kopen. Ook wel niet netjes natuurlijk..
Ik denk dat je dus gewoon lijdzaam moet afwachten. Knipoog Succes iig.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:18

Ik zou zeggen, stap in de auto, vol op de rem voor het huis zo van "hee... dat staat te koop", doen of je gek bent en aan de bewoners vragen of je 't even van binnen mag zien... Zodra je het gezien hebt kun je, wel via de makelaar, een bod doen, en als er op dat moment nog geen ander bod is, is hij verplicht om eerst met jullie de boel af te handelen... Zodra je een bod doet heb je een optie op het huis.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:20

wij krijgen hier ook weleens mensen die dat proberen ja, maar de meeste verkopers trappen daar echt niet in hoor. die besteeden het niet voor niets uit aan makelaars.....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:21

KellyenXena schreef:
Dit mag natuurlijk wel niet ivm met die makelaar,maar zo hebben ze dit huis toch wel kunnen kopen. Ook wel niet netjes natuurlijk..


Dat mag wel hoor... zolang je het bod maar via de makelaar doet of de verkopers het doorgeven aan de makelaar... Je mag best zonder de makelaar een huis gaan bezichtigen, zolang hij maar bij de daadwerkelijke verkoop betrokken wordt (en zelfs dat is niet verplicht, maar de verkoper is wél verplicht de makelaar 'voor bewezen diensten' te betalen, ookal hebben ze het zelf verkocht zeg maar).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:21

Francis schreef:
Ik zou zeggen, stap in de auto, vol op de rem voor het huis zo van "hee... dat staat te koop", doen of je gek bent en aan de bewoners vragen of je 't even van binnen mag zien... Zodra je het gezien hebt kun je, wel via de makelaar, een bod doen, en als er op dat moment nog geen ander bod is, is hij verplicht om eerst met jullie de boel af te handelen... Zodra je een bod doet heb je een optie op het huis.

Ja dat is ook nog een idee ja. Wie weet!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:22

SunnyBoy schreef:
:n wij krijgen hier ook weleens mensen die dat proberen ja, maar de meeste verkopers trappen daar echt niet in hoor. die besteeden het niet voor niets uit aan makelaars.....


Da's dan misschien toch een gemiste kans... Wij hebben zo ons huis heel snel weten te verkopen, voor de vraagprijs, en de makelaar zat er ook niet mee... die kreeg z'n geld toch wel.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:26

je hebt wel gelijk en jij hebt misschien geluk gehad, maar er komt heel vaak troubles van hoor. Als ze de tweede keer maar gaan kijken met makelaar en de biedingen via de makelaar uitbrengen.
wij hebben klanten gehad die het huis samen door waren geweest en aan de keukentafel soort van handje klap hebben gedaan.......jeetje wat een werk om dat weer in orde te krijgen..........

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:28

Het is een erecode onder de makelaars dat je geen ongezien biedingen aanneemt.

Op mijn appartement stonden op een dag 30 afspraken ik zou als eerste gaan kijken maar helaas hadden ze er toch stiekum iemand voor gezet gelukkig deed die geen bod. Bij het bekijken gelijk een bod gedaan die moeten ze dan eerst afhandelen eer ze met een ander verder kunnen. Ook al had ik hem laag ingezet hadden ze toch eerst met mij moeten onder handelen met het risico van afwijzen.

Vind het netjes wat de makelaar doet en niets meer dan respect voor. Ik zou NOOOIT ingezien een bod doen foto's zijn vaak getrikt en je zit er dan eigenlijk wel aan vast met alle gevolgen van dien. Er zijn genoeg huizen dus ook genoeg mogelijk heden. Trouwens op foto's zou ik al nooiut verliefd worden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:29

Jeeemig... kom net van die VBO site.... Ik ga geloof ik maar naar Andel verhuizen! Wat zijn die huizen goedkoop!!! Vrijstaand boerderijtje voor maar 2½ ton!! Daar koop je hier net een 2 kamerflat '10 hoog achter' voor...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:32

SunnyBoy schreef:
je hebt wel gelijk en jij hebt misschien geluk gehad, maar er komt heel vaak troubles van hoor. Als ze de tweede keer maar gaan kijken met makelaar en de biedingen via de makelaar uitbrengen.
wij hebben klanten gehad die het huis samen door waren geweest en aan de keukentafel soort van handje klap hebben gedaan.......jeetje wat een werk om dat weer in orde te krijgen..........


Het bieden is ook wel via de makelaar gegaan... ze hebben het alleen bezichtigd zonder makelaar en wilden een bod doen... toen hebben we ze dus doorverwezen naar de makelaar.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Gea99, pluisje88 en 145 bezoekers