Hulp gevraagd: 2 paarden niet meer in trailer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Hulp gevraagd: 2 paarden niet meer in trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 08:58

Dit is eigenlijk een vraag voor kennissen van mij die bij ons op het bedrijf gestald staan met 2 paarden.
Voor een instructeurscursus moet hun dochter regelmatig een van hun 2 paarden meenemen om voor te rijden. Eerst wilde hun merrie zich al niet meer laden. Ze hebben echt alles geprobeerd, tot aan sederen aan toe maar het lukte niet meer.

Het vervelende was dat ze op de cursuslocatie stonden en het paard dus niet meer terug te vervoeren was. Gelukkig was er toen voor een aantal dagen een stal vrij, maar na 5 dagen besloten ze dan maar onder de man terug te gaan, omdat de dag erna de stal weer nodig was.

Hun tweede paard was altijd al redelijk lastig te laden, maar gisteren konden ze niet vertrekken want hij wilde met geen mogelijkheid de trailer in. Hij heeft zichzelf nogal verwond doordat hij tegen de rand van de trailer aangebotst is met zijn hoofd, tegen het oog waar de haak van de trailerklep aan vastzit. Dus deze zal ook niet zo snel meer een trailer op lopen.


Nu zou ik voor hen graag adressen, telefoonnummers en eventueel websites willen van mensen die hen en hun paarden kunnen helpen om weer (ooit) de trailer in te gaan. Ik weet dat hier al veel topics over geweest zijn, maar heb momenteel weinig tijd om dit helemaal na te speuren. Dus ik zou erg geholpen zijn (namens hen) als jullie die namen en adressen willen doorgeven, mag uiteraard ook per PB.

Bedankt!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:29

Die trailerlaadcursussen zijn er bij bosjes, met wisselende resultaten.
Laat ze echter ook eens nadenken over hun eigen autorijkunsten. Paarden willen nog wel eens lastig te laden worden als ze een paar keer op hun snufferd zijn gegaan in een trailer.
Ik zeg niet dat dit een oorzaak is, maar ik zie met enige regelmaat dingen gebeuren met trailers waar ik kromme tenen bij krijg.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:48

ikke schreef:
Die trailerlaadcursussen zijn er bij bosjes, met wisselende resultaten.
Laat ze echter ook eens nadenken over hun eigen autorijkunsten. Paarden willen nog wel eens lastig te laden worden als ze een paar keer op hun snufferd zijn gegaan in een trailer.
Ik zeg niet dat dit een oorzaak is, maar ik zie met enige regelmaat dingen gebeuren met trailers waar ik kromme tenen bij krijg.


Als paarden die zich goed lieten laden nu niet meer laden, is de chauffeur meestal het probleem.

Ik heb een merrie die zich prima liet vervoeren, tot iemand een keer met haar reed die hard door de bochten ging en stevig remde (ik heb zelf geen e-rijbewijs). B'elanna liet zich vallen in de trailer. De keren daarna zakte ze bij het remmen zo diep door haar achterhand dat ze onder de butbar terecht kwam en die mee omhoog nam... Het heeft maanden geduurd voor ze weer ontspande in de trailer. De oplossing was om haar breed te zetten in een tweepaard zodat ze weer leerde verstappen en remmen vooraf aan te kondigen met een heel klein remmetje... Dan kon ze vast gaan staan.

Om haar de trailer weer in te krijgen ben in gestart met Parelli. De trailerplank heb in bij de oefeningen betrokken. En net zolang doorgegaan tot ze het ding weer vertrouwde. Nu loopt ze de trailer weer in, terwijl ik er gewoon naast blijf staan.

De basis is en blijft: kijk naar het rijgedrag van de chauffeur!!!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:50

Als twee paarden het opeens hebben bij dezelfde trailer hebben zou ik er eens een keer zelf in gaan zitten en er dan mee rijden ( zonder paarden natuurlijk) misschien gebeurt of hoor je wel iets wat kan verklaren dat die dieren er niet meer in willen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 10:12

Dat er ergens iets mis is, is mij uiteraard ook duidelijk! Maar aangezien ik er persoonlijk niet bij ben geweest met laden en ook niet tijdens de ritten, kan ik hier geen oordeel over geven. Dat wil ik ook niet.
Ik denk dat de mensen zelf ook wel zullen inzien inmiddels dat er hoogstwaarschijnlijk iets niet goed gaat waardoor de paarden niet meer te laden zijn.
Ze hebben overigens meerdere trailers geprobeerd, 1,5 en 2 paards. Dit maakte niets uit, de paarden waren niet te laden.

De eerste prioriteit is nu om zowel de paarden als de eigenaars weer vertrouwen te geven zodat de paarden in ieder geval de trailer weer in zullen gaan. Hiervoor had ik dus graag namen/adressen van experts gehad, die hen hierbij kunnen helpen.

Dus als je iemand weet, laat het me alsjeblieft weten!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:20

Ik heb hier een goed adres voor je waar ze paarden beleren
om met alle rust en vrijwillig weer op de wagen te gaan.

www.paardentaxi.com onder knopje badloaders

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:01

BlueStar schreef:
Ik heb hier een goed adres voor je waar ze paarden beleren
om met alle rust en vrijwillig weer op de wagen te gaan.

www.paardentaxi.com onder knopje badloaders


Dank je wel, ik zal het ze gauw doorgeven! OK dan!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:56

Dreamstables.nl geven ook trailercurcussen...Zelf heb ik er geen ervaring mee,maar je zou het door kunnen geven.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:36

Mijn paard is bij Dreamstables geweest voor trailermak maken. Echt geweldig! Zeer aanbevelenswaardig.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:40

Kazoo schreef:
Mijn paard is bij Dreamstables geweest voor trailermak maken. Echt geweldig! Zeer aanbevelenswaardig.


Wilde zelf ook net met Dreamstables komen, waren er meer dus. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:03

Citaat:
Als paarden die zich goed lieten laden nu niet meer laden, is de chauffeur meestal het probleem.

Dit was ook het eerste wat ik dacht.
Ga idd maar eens achter in een trailer staan.
Het voelt al heel snel of je kei hard gaat.
Dus ik denk dat de chauffeur nog veel rustiger moet rijden.
Dan krijgen de paarden langzaamaan weer vertrouwen.
Anders kun je weet ik hoeveel tijd besteden in het erop zetten, maar is het na 1 rit weer verprutst.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:05

de balingehof houd ook trailer cursussen

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 15:34

alja schreef:
de balingehof houd ook trailer cursussen


Hebben die ook een website? (Adres of telefoonnummer is ook goed)

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 16:55

* schopje *

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:02

Ik weet toevalig bij ons in de buurt mensen die trailerladen doen..
Ze zijn iig erg goed met paarden.

De site is www.paardentaxi.com okal eerder in dit topic genoemd ik zou hun advieseren als ik eerlijk ben...

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:11

Cheveyo"]
[quote="Kazoo schreef:
Mijn paard is bij Dreamstables geweest voor trailermak maken. Echt geweldig! Zeer aanbevelenswaardig.


Wilde zelf ook net met Dreamstables komen, waren er meer dus. Succes ermee!
[/quote]
Heb zelf geen ervaring met dreamstables maar een stalgenoot van mij wel Haar paard is ook daar heen geweest (2x) voor een cursus trailerladen en die loopt nu zo de trailer op. Ze heeft les van hun gehad en ze kon altijd bellen als ze nog wat tips wou.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:59

Odin"]
[quote="BlueStar schreef:
Ik heb hier een goed adres voor je waar ze paarden beleren
om met alle rust en vrijwillig weer op de wagen te gaan.

www.paardentaxi.com onder knopje badloaders


Dank je wel, ik zal het ze gauw doorgeven! OK dan!
[/quote]

ik raad hen zeker aan Knipoog al menig wat jaartjes ervarin met badloaders en ze kunnen er eventueel op pension voor max. 10 trainingsdagen, worden ze getraind hierop, naja, voor meer info kan je op bovenstaande site zien.

Hele veel succes!
Laatst bijgewerkt door Xyris op 02-03-04 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:14


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:19

Emiel Voest geeft op 2 mei Trailerladendag.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 08:57

Dank jullie wel voor de tips tot nu toe! Ik geef ze aan hen door.
Meer tips mogen altijd nog hoor!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:48

Aqua8horse hier op bokt heeft een soort kamp die problemen oplost.. mail hier eens mee..