Ruitersportzaken verkenning omg. [plaats].

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:08

Ik had dit topic laatst gelezen en heb er nu een mooie aanvulling op. Ik moest namelijk vandaag de auto naar de garage brengen in Maurik en kwam langs een paardenwinkel, waar ik toch wel even wilde kijken. Je bereikt deze winkel via de N233 (vanuit Veenendaal naar de Cuneraweg en dan over de Rijnbrug van Rhenen, afslag Kesteren, onderaan afslag rechts en dan doorrijden totdat je bij een rotonde rechts naar Eiland Maurik kan. Aan de linkerkant van deze rotonde ligt de paardenzaak)
Het is een behoorlijk grote zaak nog en ze hebben allerlei spullen voor hele nette prijzen. Vooral rijbroeken en andere rijkleding is stukken goedkoper dan bij het Peerdewinkeltje of Bos Ruitersport. De vrouw die in de winkel stond was heel aardig en behulpzaam en zelfs een beetje te spraakzaam. Ze hebben een ruim assortiment aan halsters, dekjes, borstels etc. en ook leuke cadeau-artikelen voor geen achterlijk hoge prijzen. In de winkel is ook erg veel voor de mensport te vinden, maar dat is niet bepaald mijn ding als westernruiter, dus daar kan ik verder ook niet veel over zeggen, omdat ik die produkten en prijzen gewoon niet kan beoordelen. Maar het viel me totaal niets tegen. Het is namelijk gewoon naast een huis en ik stelde me er eigenlijk niets van voor, maar ja, als je een keer in de buurt bent, moet je toch kijken. Ze hadden ook van alles in de aanbieding op dit moment, soms met 50% korting. Ja, ik ben er zeker wel over te spreken en aangezien de afstand naar Maurik voor mij even ver is naar Scherpenzeel, zou ik de aankomende keer als ik iets nodig heb eerder richting Maurik rijden.
De naam van de zaak is Ruiter-Menshop Nico-Adry Avezaath en het is te vinden op de Tielsestraat 49.
Ik hoop dat ik de 'paardenshoppers' uit regio Veenendaal hier een beetje mee kan helpen. Voor mij was het wel een redelijke openbaring Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 13:18

Aanvullingen op dit topic altijd goed!
Degenen die nu nog op mijn lijstje staan om te bezoeken
-veldhuizen
-die ene waar ilona haar rijlaarzen heeft gekocht
-die van gera in Maurik
en de paardenschuur in scherpenzeel
ik heb voorlopig niks nodig dus kom ik er maar niet ook Clown

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:34

Paardenschuur is in Amerongen, maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook.. Lachen
Het is altijd leuk om allerlei paardenwinkels te bezoeken, ik MOEST er ook even heen, terwijl ik eigenlijk niets nodig had. Ik kwam toch weer thuis met een extra borstel (je moet toch wat kopen hè?) en een boek waar ik al tiiiijden naar op zoek was. Dat boek (Go West, Antje Holtappel) was werkelijk overal uitgekocht en in een uithoek als Maurik (sorry jongens) vind je hem dan. Niet te geloven!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:36

Ik kom vrijwel altijd bij Nico Avezaath als ik iets nodig heb. prima winkel en als vaste klant kun je behoorlijk korting bij elkaar sparen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:29

Peet, als je eens ergens gaat kijken (Paardenschuur en Avezaath) mag ik wel mee he Tong uitsteken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:30

Tuurlijk!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:52

Bos in Scherpenzeel was vroeger wel goed, maar nu vind ik het er niet veel meer aan...

Bij Veldhuizen wordt ik altijd wel goed geholpen en als je een paar keer geweest bent kennen ze je wel. Da's wel leuk, en ze weten dan onderhand wel ongeveer welke maat je paard enzo heeft! Maar idd echt rondneuzen is er niet zo bij...

Peerdewinkeltje Veenendaal is eigenlijk een Men-shop; Letty(eigenaresse) reed menwedstrijden en was bokrechter geloof ik... Maar ze hebben best veel volgens mij hebben ze pas de boel omgegooid ofzo.. het zag er heel anders uit nu.

Sanderse in Bennekom is wel klein maar willen echt alles wel voor je bestellen en zijn niet super duur en hebben ook veel ijslander spullen (niet dat ik een ijslander heb maar vind ze wel tof!) www.sanderseruitersport.nl

Heja-Garderen en die in Amerongen ken ik niet zo goed.

Als ik echt wil shoppen en rondneuzen (ochtendje uit *LOL* ) ga ik naar Nieuwegein (Horselover)!

groetjes
arjanne

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:06

Oh ja Bennekom wil ik ook een keertje heen. En ook Nieuwegein Peet Tong uitsteken.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:08

Bennekom is ook dichtbij! Wow, ik keek vroeger vaak op die website. Ik realiseerde me niet eens dat ik nu dicht bij Sanderse Ruitersport zit. Dat is mooi! Knipoog
Er zijn zo ontzettend veel paardensportwinkels hier in de buurt, niet te geloven. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, moest ik minstens een half uur met de auto. Nu ben ik er lopend binnen vijf minuten Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:34

Avezaath was ik vergeten, maar daar kwamen wij wel voor onze menspullen. M'n vader heeft daar z'n koetsiersbewijs gehaalt. Ik heb er m'n roestbruine waxjas vandaan. Een hele aankoop, maar daar werd 'savonds ook even de winkel voor opengemaakt en ik kreeg korting omdat ze ons kenden. Erg aardige mensen.

Letty is echt een men-speciaalzaak. Ik 'r heel goed als je advies wil of iets speciaals, maar voor gewone dingetjes als halsters en dekjes ga ik er niet meer heen denk ik, of het moet echt iets kleins zijn. Zit namelijk wel vlakbij.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:50

Bij Letty/ Peerdewinkeltje kan je ook heel goed je spullen laten repareren. Ze doet het super netjes en gebruikt eerst de gaatjes die er al zaten en ragt niet zomaar de naaimachine er overheen. Toppie!

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:06

Ik had bij Bos in s'zeel ook helemaal geen problemen.
Omdat ik sommige dingen zelf moet betalen hielp zo'n jong vrouwtje mij goed met goedkope dingen enzo.
Ik vind 't Peerdewinkeltje juist niet echt vriendelijk.
Omdat ik vrij dikke kuiten heb en graag chaps wilde werd me daar al gelijk gezegt dat ik helemaal geen chaps meer kon krijgen
Nu heb ik ze gehaald bij Bos dus vond dat wel beetje raar.
De rest ken ik niet maar ga wel een keertje bezoekje brengen Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 22:54

Lisetje schreef:
Ik vind 't Peerdewinkeltje juist niet echt vriendelijk.
Omdat ik vrij dikke kuiten heb en graag chaps wilde werd me daar al gelijk gezegt dat ik helemaal geen chaps meer kon krijgen
Nu heb ik ze gehaald bij Bos dus vond dat wel beetje raar.
De rest ken ik niet maar ga wel een keertje bezoekje brengen Knipoog


Wat grappig dat je zo'n andere ervaring hebt.
Ik vroeg dus ook naar de chaps, heb ook (erg) dikke kuiten.
Ik zei, ik heb ze nu van harry's horse, ik weet niet of jullie die hebben.
Nee die had ze niet maar ze zou wel even meten.
Maar als ze niks kon vinden kon ze wel wat voor me bestellen.

Uiteindelijk heb ik het maar niet gedaan omdat ik ze niet keihard nodig had.

Zo zie je maar wat een verschil wíe helpt

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:12

Ik heb ook flinke maat kuiten (pas niet in een confectiemaat rijlaars) maar daar hadden ze gewoon chaps bij hoor, ze wezen me de soort aan die van dus materiaal waren en met een flink stuk rek, en die zitten prima. Waren niet gek duur ook.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:44

Ik denk dat ik morgen even in bennekom ga kijken bij sanderse, ik moet er toch in de buurt zijn. Ben heel beniewd (kan slecht wegkomen zonder iets te kopen Haha! )

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:02

Gisteren bij de Paardenschuur geweest. Was erg leuk., hebben veel spullen!!! en veel keus!