nieuw hengstenboek dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

nieuw hengstenboek dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:49

Tot nu toe zijn er 2 hengstenboeken uitgekomen met alle goedgekeurde KWPN en NRPS hengsten. Dit boek kwam 2 jaar na de vorige editie. Zou er dit jaar in dezelfde lijn opnieuw een boek komen? Het eerste was de rode 2000/2001. De tweede (de blauwe en tot nu toe laatste) was van de jaargangen 2002/2003. Dus denken jullie dat er een nieuwe komt van de jaargangen 2004/2005?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:51

Geen idee.
Maar van eerdere jaargangen zijn er vele kopien onverkocht...
De boeken bevatten kwalijk de informatie van een willekeurig gratis hengstenfoldertje; het prijskaartje dat er aan hangt belooft vele malen meer. Ik vind de boeken te duur in verhouding tot wat ze bieden....

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:56

misschien wel maar ik vind ze goed om sneller gegevens te vinden van de hengsten. Folders raak ik toch over het algemeen kwijt en blijven niet zo lang bewaard. Ik grijp vaak naar die hengstenboeken om verrichtingsbalken en dergelijke op te zoeken. Die boeken geven ook een goed overzicht van bijna alle goedgekeurde engsten van beide stamboeken.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:58

Ja, dat is zeker waar!
De meesten staan er wel in, met pedigree. Is idd wel handig. Niet € 50,-- handig, maar 27,50 euro handig zeker wel

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:17

Ja, de prijs zou inderdaad wel wat minder mogen zijn naar wat ze te bieden hebben.
Op zich is het wel een handig naslagwerkje en commercieel gezien leuker dan het Elsevier hengstenboek.
Persoonlijk spreekt het (commerciële Duitse hengstenboek) me meer aan maar goed daar zijn er ook meer hengsten en oogt het al snel wat voller.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:39

Ik heb laatst in Duitsland een hengstenboek van de Moritzburger Schweres Warmblut hengsten gekocht. Is een super dik boek, harde kaft en was maar 45 euro. Alle hengsten stonden erin die ooit daar gedekt hadden met afstamming met meerdere generaties en foto's en verdere gegevens.

Ik meende trouwens op de site van het NRPS te zien dat het hengstenboek al weer uit is.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 16:53

Yootha schreef:
Ik heb laatst in Duitsland een hengstenboek van de Moritzburger Schweres Warmblut hengsten gekocht. Is een super dik boek, harde kaft en was maar 45 euro. Alle hengsten stonden erin die ooit daar gedekt hadden met afstamming met meerdere generaties en foto's en verdere gegevens.

Ik meende trouwens op de site van het NRPS te zien dat het hengstenboek al weer uit is.



Dat is hun eigen hengstenboek. Het hengstenboek waar ik over spreek is van het KWPN en NRPS hengsten samen. Het heet "Het Nederlandse hengstenboek" of iets in die trant.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:27

Wat ik heb gehoord van iemand, die heeft een kwpn hengstencatalogus besteld, geheel gratis, waar eigenlijk dezelfde info instaat als in het hengstenboek.. Maar aangezien k die persoon heel weinig spreek geen idee hoe je eraan kan komen, iemand van jullie een idee?