Ik word ziek van gezeik van sommige mensen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:40

Mensen willen nou eenmaal over andermans ding kunnen roddelen en zijn heel nieuwsgierig. Maar wat men vaak vergeet is dat als zoiets bij hun gebeurt ze ook geen zin hebben in dat gezeik aan hun hoofd.

Trek je er niks van aan en geef gewoon geen reacties laat ze maar denken!

Heel veel sterkte en hopen dat het allemaal goed komt met je paardje Lachen

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:49

Dankjewel allemaal.

Ik had mijn profiel trouwens een tijdje terug leeggemaakt omdat de foto's het niet deden. Zal even mijn onderschrift veranderen Bloos

Met pony zit er niet zoveel vooruitgang in. Morgen maakt mijn DA een afspraak bij Utrecht en dan gaan we de boel regelen. Duimen jullie mee dat het niks ergs is?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:40

Toen Mirk kreupel werd, kwamen ook allerlei mensen naar mijn kant toe. Ze hadden echt leed vermaak... De een wist het nog beter dan de ander. Gelukkig had ik wel een paar mensen om op terug te vallen Lovers ...
Ook ik vond het vervelend dat mensen steeds zeiden: ow, wat zielug!!! Ik wist immers ook wel dat het zielig is!
Proberen te negeren, niks tegen ze te zeggen of flink afsnauwen kan misschhien wel een keer opluchten Knipoog

Ik heb Mirk zijn been toen op de foto laten zetten, en ik ben blij dat ik dat gedaan hebt. Je hebt zekerheid, je weet wat het is en je kan er rekening mee houden! Dus, veel succes in Utrecht! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:28

Ach paarden mensen, breek me de bek er niet over, je ziet het al in deze topic hoe onnozel er over valeriaan wordt gepraat, Boos! hup opp de kast kan me voorstellen hoor had hetzelfde gereageerd, mensen kunnen fouten maken maar als je dan zonodig een grote mond moet hebben, doe het dan goed en weet waar je over praat.
Kan je geen bordje aan je boks hangen met "werk in uitvoering"ofzo?? Haha!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:33

Fellor schreef:
Het is BTW wat ZEI zouden doen Knipoog

Echt niet!
Zei=zij Tong uitsteken

En verder, ja je kan er eigenlijk weinig aan doen verder he...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:47

grandeur"]
[quote="Fellor schreef:
Het is BTW wat ZEI zouden doen Knipoog


Haha! nee hoor: wat ZIJ zouden doen... Knipoog

"zei" komt van het werkwoord zeggen..


Vossebier, sterkte met je paard! Ik hoop voor je dat het meevalt Lachen .
[/quote]

Even lezen Tanya, is al op gereageerd.

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:57

Idd zeeer frustrerend, ben daarom ook blij dat mijn paardje thuis staat . Alhoewel we ook buren met kinderen hebben, gelukkig hadden ze na 2 weken al weer een andere hobby als mn pony stalken! want die is tamelijk saai (lees: eet 24 uur per dag en kijkt dan nergens van op of om)

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:23

van zulke mensen heb ik ook last van op de manege.. als mijn pony weer iets heeft.. of al een klein wondje schreeuwen ze al van:.. tja.. ik denk dat het daardoor kom en dan moet je het zo behandelen.. als ik het niet vraag ik het toch.. oooh . ... echt irri hoor die mensen.. vooral 2 oude mensen.. ze bedoelen het goed.. en je moet het sus en zo doet maar ohhh wat word ik er gek van

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:13

Ik kan me voorstellen dat het allemaal vervelend is. Jij hebt de balen er over in dat je paard niet goed is en mensen komen met zogenaamd goedbedoelde adviezen aanzeilen.

Vergis je er niet in dat mensen waar je niet goed mee overweg kan kunnen veranderen he? Ik liep op stal altijd een meid te negeren (en zij mij ook trouwens) omdat we dachten elkaar niet te mogen. Rare uitstraling ofzo. Toen ik strompelend terug kwam op stal van de rijvereniging omdat ik tegen mijn knieschijf was getrapt was ZIJ wel diegene die mij geholpen heeft mijn paard af te zadelen en mijn spullen op te ruimen.

Soms kun je je erg vergissen in mensen hoor!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:23

ik heb daar ook zo'n hekel aan, van die mensen die zich met je paard bemoeien en denken alles beter te weten. vreselijk. er staat een meisje op mijn stal met een pony die vanalles aan haar benen heeft. kwam er laatst iemand naar haar toe: zet haar toch een jaar op het land, mischien word ze dan beter. of het ergste :
"k had haar allang weggebracht" sorrie hoor maar dat zeg je toch niet???

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:47

Heb je al een afspraak met Utrecht? (slik, dit is oprechte belangstelling, niet aanvallend bedoeld)

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 03:07

Ik ken het probleem; ik stond ook een tijdje op een grote manege waar iedere dag af en aan mensen langskomen met "goeie raad", wat dan stuk voor stuk nergens op slaat. En maar kletsen achter je rug, dat je het allemaal niet goed doet enz enz. Niet alleen bij ziektes, maar ook gewoon bij rijden of als je pony es een keertje vervelend is (want dat KAN natuurlijk niet)

Ik reed op een pony die chronische bronchitis had (dus altijd even hoesten bij het begin van het rijden, bleek later gewoon stofallergie, maar afin) De vorige dag was ze ingeent tegen influenza, dus ik nog speciaal aan de da gevraagd "Is het waar dat je niet te hard mag werken de dag na de inenting?" Hij zei "De medicatie is inmiddels zo ver ontwikkeld dat je heus wel mag galopperen enzo, maar maak het niet al te gek."
Ik de volgende dag hup de bak in, lekker beetje losdraven, en ja hoor kuchje hier, kuchje daar, zoals gewoonlijk! Draait ineens zo'n mens met een dik gat op dr dure ZZ-knol (waar ze vervolgens nog geen B-proefje mee kan rijden, en die ze dus een jaar later verkoopt wegens "niet goed genoeg") zich om op dr peerd, en begint totaal ongevraagd te krijsen "Dat krijg je ervan als je te hard werkt na de prik!!".....

Ze kunnen in de stront zakken, echt waar...
Jij veel succes met je beestje en doe maar wat jou het beste lijkt!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:52

mmm 'n beetje vreemd allemaal. Als je toch zo'n hekel hebt om overal uitleg over te geven, waarom zet je dit ook nog eens hier hier dan? Als jouw paard iets mankeert is er al snel iemand die vraagt wat er aan de hand is, dat is pure belangstelling. Gewoon omdat deze mensen van paarden houden. Misschien krijg je dan ook een reactie omdat iemand hetzelfde heeft meegemaakt. Zelf zou ik daar positief over denken en het zelfs de dierenarts doorgeven als het niet beter zou gaan. Zelfs dierenartsen onderling hebben vaak verschil van mening.Bedenk dat de mensen jou willen helpen ook al is het in jouw ogen teveel. Er kunnen nuttige tips tussenzitten. Sterkte gewenst Knipoog

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:59

Ja veel mensen die ken je pas als er wat aan de hand is. Ze willen graag alles weten en dan sta je wel in de belangstelling. Roddelen vinden zij dan ook echt heerlijk. Ik hou totaal niet van die mensen. Mijn paard staat nu te koop en mensen die ik heel niet kende kwamen vragen waarom hij wegging. Tja ....

Ik ben iemand die gaat naar stal voor me paard en thats it ben geen kantinehanger of kletskous.

In iedergeval wens ik je paardje natuurlijk veel beterschap en probeer van die lui weinig aan te trekken hun goede advies gaat gwoon de ene oor in en het andere oor uit. zo los ik die dingen dan gwoon op.


gr

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 11:42

Hallo allemaal

nog geen afspraak met utrecht, mijn veearts is zaterdag onderuit gegaan en loopt in de ziektewet. Vandaag hoor ik meer. Ben eigelijk de hele dag aan het bellen.

Jamey loopt beter *klopt af*, gisteren laatste pijnstillers gegeven en ze loopt echt weer op vier benen (voorheen 3) en ik kan ze nu ook alle vier uitkrabben (eerst wou ze geen voeten geven). Ik loop kleine stukjes met haar maar ze staat nog steeds wel op absolute boxrust.

Kijk, ik vind het niet erg om mijn verhaal uit te leggen aan mensen die ik goed ken, en die normaal ook altijd vragen hoe het gaat, en waar ik gewoon goed mee omga. Dat maakt mij allemaal niks uit. Maar zelfs MANEGEKINDEREN die ik totaal niet ken komen naar mij toe???/ Verward 'Misschien is het wel aardig bedoelt, maar ik kan op het moment gewoon niet veel hebben. Thuis gaat het enorm klote, en dan ook nog op de manege dat gezeik.

En wat ik wel kl*te vind is dat de mensen die dit allemaal veroorzaakt hebben (drukke kinderen, shetlander) me gewoon voorbij lopen zonder iets te zeggen Boos! Ik zou het wel normaal vinden als je vraagt hoe het met haar is. Ik bedoel, ze weten dat hun shetlander de oorzaak was (jamey schrok van de shetlander omdat die poedersuiker er achterlijk hard mee aan het heen en weer rennen waren) en ze zeggen geen woord. Dat maakt me soms wel eens boos. Misschien is dat tegenstrijdig, maar ik zou het wel gedaan hebben.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:51

ik sta op dezelfde manege als onze "vossebier" en ze heeft idd gelijk.
het is een grote manege met een flink aantal mensen die je duizend keer voorbij lopen zonder dan ook maar iets te zeggen,maar zodra je iets verandert(verkopen,andere rijstijl b.v. western enz.) of je paard is ziek of heeft een wond dan hebben ze allemaal intresse.
tuurlijk zijn er ook mensen bij die daadwerkelijk gewoon meeleven en positieve intresse hebben,maar er lopen helaas te veel "stinkerds" rond die het alleen vragen om daarna flink te kunnen roddelen.het schijnt een hobby te zijn ofzo.
zelf spreek ik uiteraard uit ervaring terwijl ik een soort "allemansvriend" ben en graag een praatje met iedereen maak.dan denk je dat er niet geluld wordt maar blijkt achteraf wel 2 x zo hard te gebeuren! Boos!
nu lijkt de manege heel negatief maar dat is het niet hoor! het is een gezellige manege voor weinig geld met helaas een aantal rotte appels,maar met zoveel mensen en verschillenden stijlen en meningen bij elkaar kan je ook niet anders verwachten.

he meid veel sterkte nog ff! en ik zie je weer langs me stal schuiven.
ff oftopic nog: wil je het frontriempje nog ffies meenemen?ben nog steeds nieuwsgierig Tong uitsteken

gr. natas & bondje.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 11:21

Jeps natas, ik zal het frontriempje even meenemen. Vergeet het steeds Bloos

Onze manege is ook erg gezellig hoor, dat wel, en lekker goedkoop, maar het is inderdaad jammer dat er een paar rotte appels in de mand zitten. gisteren kwamen er zelfs 2 voor mij compleet onbekende (volgens mij dagjesmensen die even een kijkje kwamen nemen op de manege) naar mij toe en hielden mij gewoon aan? Terwijl ik met Jamsie aan het lopen was Verward Nouja!!!!!!! Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:19

al naar de kliniek in utrecht geweest?
en wat zeiden ze?

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:21

Sommige mensen he, daar krijg je gewoon wat van. Alsof ze alles beter weten en natuurlijk het beste weten wat je moet doen. Het is toch lekker jouw paard en ik zou zeggen veel succes en veel beterschap voor je paardje Lachen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:26

allereerst sterkte, ik weet precies wat je bedoelt, en dat is echjt het allerlaatste waar je op dit moment op zit te wachten,
je moet gewoon doen wat jou gevoel je ingeeft en probeer die mensen allemaal te negeren, al is dat moeilijk,
doe wat jij denkt dat je moet doen,

en voor die mensen die zich ermee bemoeien, pff, laat iemand eens met rust en heb eens respect voor de keuze die iemand maakt...