Farrington veulen onderweg naar deze wereld!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Farrington veulen onderweg naar deze wereld!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:05

het is zover het gaat gebeuren, mijn merrie is pas 15 maart uitgerekend.... maar binnen 1 of 2 dagen ligt het baby farringtonnetje toch echt al naast haar, ze was 3 dagen geleden aa het harsen, in de gaten houden dus, maar vandaag liep de melk al langs de benen uit haar uiers, ze hapte naar haar buik, en was erg gespannen en je kon goed zien dat het veulen binnen haar buik erg tekeer ging. ze hield haar staart de hele dag al van dr af, is erg week op het kruis, heeft ging zin in brokjes, wel hooi, en ze schopt al haar stro achter in de stal, net of ze een bedje wil maken ofzo. nee het duurt zeker geen week meer.
het lijkt echt of ze er genoeg van heeft van het lange wachten, ik ook trouwens haha, maargoed het lijkt of het veulentje dr in de weg zit, hup eruit denkt ze. ben benieuwd!!! ik hoop op een koffievosje, met een mooie brede bles net als mama, en een stel hoge witte benen, en hetliefst onder de buik ook nog een witte vlek.
het is nu bijna 10 uur, ik ga zo weer bij haar kijken, we zijn er om 9 uur nog geweest maar er was nog niks, allen wat onrust in de keet. het lijkt wel of de andere pony ook van slag is, alsof ze weet wat er gaat gebeuren. ik hoop dat het niet te zwaar wordt voor de merrie, het is haar eerste veulen, ze is 12 jaar.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:15

Leuk hoor.. spannend, maar volgens mij kan dit beter naar Kraamstal verplaatst worden..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:02

XxSwEeTy schreef:
ik hoop op een koffievosje, met een mooie brede bles net als mama, en een stel hoge witte benen, en hetliefst onder de buik ook nog een witte vlek.
.


Had je niet beter bij een tuigpaard kunnen dekken voor zo'n kleur Tong uitsteken

Spannend hoor! Weer een halfzus/broer van Olisa erbij als alles goed gaat...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:09

En is er al verandering?? Haha! (Ben niet nieuwsgierig Bloos )
Wel foto's plaatsen he *LOL*

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 09:14

ja er is veranderig, ZE is geboren, een merrie dus. vanacht om half 3!!
voskleurig merrieveulen, met 2 hoge witte achterbenen, een klein witvoetje voor, en een brede bles net als mama. ik had het toch bijna goed he??!! ik ben de hele nacht opgeweest omdat de merrie het veulen niet wilde accepteren, ze negeerde en trapte haar. uiteindelijk is het allemaal toch nog goedgekomen, en ze zijn nu heel lief met elkaar. het is een erg vinnig veulen, want ze lag nog met haar achterbenen in de merrie, of ze begon al te klauteren en probeerde op te staan, ze bokte net zelfs al naar mama, en ging tegen mij flemen haha( dat doet zn moeder ook altijd, heel lief)
de dierenarts heeft het veulen ter wereld geholpen,want de merrie deed of kon bijna niets zelf, het was echt zwaar voor haar, maar ze zweette nauwelijks. toen de merrie opstond later, hing het vlies en de nageboorte er nog aan, maar ze was helemaal in paniek dat dat tegen haar benen aanlag, en begon als een idioot te bokken om dat er maar af te krijgen, nu kunnen we dus niet meer zien of alles eraf is,w ant het is aan 100 stukjes gescheurd, en kan niet meer controleren, nu moet de dierenarts maar even bij de merrie van binnen kijken of er niets meer inzit. ik hoop dat alles goed blijft gaan, ze heet waarschijnlijk Zymphony , of Zoraja, en ik ga vanmiddag foto's maken.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:17

gefeliciteerd!!!! ik wacht met spanning op foto's

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 09:19

die komen er zeker aan nog even geduld, ik denkd at ik zo eerst maar were ga slapen, ik ben de hele nacht al opgeweest om ze in de gaten te houden en te helpem

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:35

Gefeliciteerd!!! Ik was gister getuige van een koeienbevalling... Is wel minder leuk maar... toch leuk om eens gezien te hebben Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:53

gefeliciteerd zeg Knipoog ook bijna wat je besteld had!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:18

Gefeliciteerd!! Snel foto's maken hoor! Wat voor afstamming heeft de moeder?

(Ben blij dat ze geen witte vlek op dr buik heeft Tong uitsteken)

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:00

Van Harte Gefeliciteerd!
Is het een donkere vos???
en ehhh foto's!!!!!!!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:05

nee het is een licht vosje. haha maar we zijn wel blij met haar. de moeder is nu gelukkig heel lief tegen haar. ik ben blij dat ze vos is, vindt ik een mooi kleurtje.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:08

en hierrrrrrrrrrrr zijn de eerste foto's, al viel het niet mee ze te maken, mama liep er steeds voor heen te dreutelen, en het vuelen draaide alleen haar lekkere kont naar de camera haha dus het duurde wat langer, maar er zijn toch wel leuke bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:09

haha en ze staat nog een beetje krom op haar pootjes maar dat trekt denk ik snel weg, ze is wel goed gelukt ofniet?? ze is teminste wel heel levendig al haha, en heel nieuwschierig, je kan al zo met dr knuffelen, alleen mama wel ff in de gaten houden, volgens mij heeft ze echt het farrington karakter!!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:07

O Noah heeft een zusje Lovers

Wat is ze mooi! Ze lijkt wel en beetje op Noah toen ze klein was. Die is nu een donkere vos.
Gefeliciteerd hoor en ik wil gauw meer foto's zien!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 22:59

haha ja meer foto's die maak ik morgen of vandaag als ze voor het eerst naar buiten mag! ze lijkt echt op wynoah he, ik vond wyoah vorig jaar al zo'n mooie farrington!!! jaaah farrington is een goeie papa!!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:05

gefeliciteerd!! gelukkig is alles goed gegaan!
wanneer heb je de hulp van de Da ingeroepen?
Ik ben ook enomr zenuwachtig, mijn merrie is 20 mrt uitgerekend

Gefeliciteerd met je kleine dame!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 15:40

wij hebben de hulp van de dierenarts ingeroepen toen de vochtblaas er al heel leng uithing, want we wisten hoelang dat mocht duren. en toen we maar 1 ppotje zagen i.p.v 2, en geen neusje.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:18

ah, wat een mooi veulentje! ik hoop dat die van mij ook zoiets wordt! Ben jaloers hoor!