Trailer in de kreukels langs de A1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Trailer in de kreukels langs de A1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 19:59

Ik reed gisterenochtend rond een uur of 11 vanuit Enschede de A1 op richting Amsterdam. Bij de afslag stonden een aantal politieauto's en een busje. Tot mijn grote schrik stond er langs de kant van de weg een trailer op zijn achterkant. Ik werd helemaal misselijk van schrik.... de trailer was opengeknipt en godzijdank zag ik niets in de trailer en liep een stukje verder een paard met eigenaresse in de berm te stappen. Paard was rustig (gesedeerd?) en stapte niet zichtbaar kreupel. Eén transportbeschermer was een beetje gehavend. Dit is de nachtmerrie voor iedereen die met zijn paard op stap gaat! Als dit paard geen transportbeschermers om had gehad....

Kent iemand dit paard en de eigenaar want ik ben heel benieuwd hoe het met ze gaat....?

Ik kan het niet helpen, en ik hoop niet dat ik hier boze reactie op krijg maar : zorg dat je paard transportbeschermers of -bandages om heeft als je hem/haar vervoerd! En zorg dat je hem los kan maken in een noodsituatie!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:03

OEI, dat is niet echt iets wat je verwacht!...
Weet je hoe was het gekomen?Gladde weg?Fout van bestuurder?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:03

Dat lijkt me inderdaad vreselijk eng om te zien! Ik hoop dat dat paard er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf is gekomen...

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:03

transport is altijd risico........... hoe dan ook

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:50

Het was niet glad meer op de weg....
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kon gebeuren. Iemand vertelde me dat de enige manier waarop zoiets kan gebeuren is als de trailer losschiet en het paard naar achterklapt...
Ik dacht dat misschien iemand van bokt weet hoe het met het paard is....

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:11

Paardje heeft denk ik gewoon heel veel geluk gehad... Want zowel met als zonder transportbeschermers had dit heel anders af kunnen lopen.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:47

ja en goed onderhoud van trailer staat ook voorop he, net zoals banden etc.
denk dat je de schrik van je leven krijgt als zoiets gebeurt

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:03

Jee zeg,ik begrijp goed dat je er van onder de indruk was...Dit is toch een nachtmerrie...Brr..

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:08

Zo die heeft geluk gehad! Dat wil echt niemand meemaken! Gedver...

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:44

Gelukkig leeft het paard nog, ben inderdaad benieuwd hoe dit is gebeurd en hoe het met paard en eigenaar gaat..
Ik hoop zoiets nooit mee te maken.. Hier in Breda is een aantal jaar geleden een paard door de bodem van een rijdende trailer gezakt
Die moest worden in geslapen als ik het goed heb..


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 03:30

Paradise schreef:
Hier in Breda is een aantal jaar geleden een paard door de bodem van een rijdende trailer gezakt


Dat schijnt toch nog regelmatig te gebeuren Huilen

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 06:50

Er zijn wel meer voorbeelden te bedenken warom een trailer om kan klappen hoor, vaak is het door een te hoge snelheid (je mag echt maar 80) en een verkeerde stuurbeweging, lekke band, idd van de trekhaak schieten .....
Zal vast vandeweek wel in de paardenkrant staan dit ongeval....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 07:52

Als je goed aankoppelt kan hij door snelheid of een stuurbeweging echt niet losraken.
Ik ben vorig jaar een keertje aangehouden door een agent voor controle van papieren en verlichting.
Die vertelde me dat alleen al in ons district al zeker 2 keer per jaar voorkomt dat de trekhaak afbreekt, dat zijn dus alleen de gevallen waar de politite bij geroepen wordt. Daarom is zo'n remkabeltje ook zo ontzettend belangrijk en daarom moet je die nooit over je kogel heenschuiven maar echt met het knipje aan het daarvoor bedoelde oogje vastmaken.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:25

Sjuimpje schreef:
Daarom is zo'n remkabeltje ook zo ontzettend belangrijk en daarom moet je die nooit over je kogel heenschuiven maar echt met het knipje aan het daarvoor bedoelde oogje vastmaken.


En volgens mij kunnen ze je zelfs "beboeten" als je het niet op die manier doet .

Maar het blijft altijd een risico om met trailer op stap te gaan. Er zijn veel roekeloze trailerchauffeurs Boos! Maar er zijn helaas nog altijd veel meer "debiele" medeweggebruikers, die jou alleen maar als vervelend object op de weg zien. (helaas erg veel ervaring hiermee) Huilen

Dat je teweegbrengt is van meer belang dan wat je teweegbrengt (J.A. Deelder)
Neem het leven niet al te serieus. Je overleeft het toch niet. (E. Hubbard)
Don't waste time, or time will waste you (MUSE)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:50

Dit stond op teletext van RTV-Oost. De trailer van van de haak geraakt en direct omgeslagen. Het paard was ongedeerd! Dus ook niet gesedeerd of zo. Ze heeft ontzettend veel geluk gehad!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:12

Klopt Ikaw,
dat vertelde die agent mij ook.

Maar gelukkig zijn ze er met alleen de schrik en wat materiele schade afgekomen!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:18

vreselijk zeg... een vriendin van mij heeft ook een keer een ongeluk met haar trailer gehad, achteraf heft haar pony het niet oiverleefd, haar hele heup zat inelkaar....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

petraaken

Berichten: 44181
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:54

nu snap ik iets niet. Hoe kan de trailer van de trekhaak schieten als het paard er al op staat? Bij een niet goed bevestigde trailer schiet die bij mij altijd los wanneer ik met mijn paard de trailer wil inlopen. Is mij nog vorige zaterdag overkomen. Gelukkig was mijn paard nog niet volledig in de trailer. Rustig terug achterwaarts gegaan. paard eventjes vastbonden trailer terug aangekoppeld ditmaal goed. en zo zijn we dan toch nog kunnen vertrekken.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:28

[quote="Sjuimpje"]Als je goed aankoppelt kan hij door snelheid of een stuurbeweging echt niet losraken.[quote]

Ben ik het helemaal mee eens!

Twee jaar geleden heb ik precies hetzelfde als bovenstaand verhaal meegemaakt. Wij zijn in een slip gekomen met trailer, auto + trailer gespint, trailer gekanteld ( door druk van het paard ) en onze trailer is niet losgekoppelt maar zat gewoon nog aan de auto vast, welliswaar in een vreemde hoek. Maar ik mag mezelf in de handen knijpen dat ie niet is losgeschoten.

Mijn paard was op een paar schrammetjes na ongedeerd!! OK dan!
Ik hoop dat alles goed is met het paard!

^&+ 20 mei 2016

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:49

Moet er toch niet aan denken dat zoiets je overkomt zeg!!
Maar idd het remkabeltje vastmaken aan het daarvoor bestemde oogje!!! Hij zit er niet voor niets, gelukkig is dit nog goed afgelopen zeg.

Hevonen

Berichten: 5574
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:52

ik zag net in de krant dat bij Rotterdam een gezadeld paard tussen de vangrails is uitgetild met een kraan. Niemand weet hoe dat paard daar kwam. Je zou toch denken...waar is de ruiter? Wie weet hier iets over? Ik kon niets vinden op bokt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:56


^&+ 20 mei 2016

Hevonen

Berichten: 5574
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:01

Javmo, dat had ik wel gelezen, maar op de foto lijkt het een paard, ik had het niet met elkaar in verband gebracht. Dank je voor de info.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:09

Ja dit kan makkelijk gebeuren, losschieten van de trekhaak. Er zit een rand in de koppeling van je trailer die door gebruik slijt. Wat dan gebeurt is dat de koppeling als het ware 'los' om de trekhaak hangt, dus niet goed vastklemt om de trekhaak knobbel. Als er iets gebeurt, zoals een hobbel in de weg, kan dan de trailer makkelijk losschieten van de trekhaak. Het is dus zorg dat je trailer altijd goed wordt gecontroleerd door een erkende bovag trailergarage. Die dan dus ook kijkt naar de koppeling op je trailer, dat de randen die horen te klemmen om de knobbel wel goed zijn en niet tever uitgesleten.

Dus, het gebeurt, goed onderhoud is dus belangrijk!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:28

Sjuimpje schreef:
Als je goed aankoppelt kan hij door snelheid of een stuurbeweging echt niet losraken.


Losraken niet maar omklappen wel degelijk.
En andersom met slecht aankoppelen kan de trailer dus wel losraken (maar das natuurlijk niet zo vreemd.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, horzlover, Jorissie, Liiesjjj, Linde_C, Vagabondo en 4 bezoekers