Beetje bij beetje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Beetje bij beetje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 20:45

..komen we een stapje verder
Dit zijn foto's van mijn les van afgelopen zaterdag. Ik rij nu een jaar lang elke week op deze merrie. Ze heeft de gewoonte om haar rugspier automatisch helemaal aan te spannen en haar hoofd zo omhoog te houden in plaats van naar beneden. Als je haar op de manege-manier rond kneedt (aan de teugel laat lopen dus) blijft ze vrij hoog en ontspant ze helemaal niet. Met flink wat hulp van mijn instructrice kan ik haar nu steeds beter laten nageven. Althans...iets wat erop lijkt. Want zoals je ziet loopt ze erg op haar voorhand en sleept die achterhand er vaak maar wat achteraan. Maar in dat ene uurtje in de week kan ik haar achterhand er niet goed bij krijgen, daar ontbreekt het mij ook aan ervaring.
Gelukkig ontspant ze nu een stuk meer en dat is voor mij nu het belangrijkste, Paloma schijnt het ook steeds beter te snappen en gaat steeds sneller inzien dat ze *daar beneden* veel fijner kan lopen.

Ik heb deze les veel overgangen en tempo wisselingen gereden en ook veel overgangen waarbij ik een gang oversloeg. Dat hielp wel ontzettend.

Nou een heel verhaal..maar dan hebben jullie een beetje een beeld van ons Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eindelijk: we kunnen nog steeds bijna een handstand maken maar dit is zo ongeveer het idee waar ik naartoe wil: ( check achterbeentje Kwijl )
Afbeelding

Toen na 3 kwartier verplicht ruilen : nieuw idee van onze instructrice..heel goed plan opzich want zo rij je op veel verschillende paarden. Hier rij ik op mijn lievelingspony pony Pascha. Ik mag er normaal niet op in de les...te groot ervoor denk ik. Heerlijk beest dat lekker loopt als je de knoppen er weer even opzet Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag gerust!! Graag zelfs mits onderbouwd !! Ik mag wat meer rechtop..en me tenen wat naar binnen....maar mensen...ga maar eens op dat zadel zitten Scheve mond Scheve mond

xxx djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:54

Heey Yoni,

Het zijn weer leuke foto's en als ik er eens naar kijk hoe het een tijd terug ging en hoe dat het nu gaat dan zie ik zeker al een groot verschil en ik weet zeker dat je al een aardig eind op de goede weg bent. Je wil alles tenminste niet te overhaast gaan doen wat wel goed is want eerst het een en dan het ander en ik geef je hier helemaal gelijk in.
En jij en Ploom zijn gewoon voor elkaar gemaakt en staan goed bij elkaar.
En dan nog qua zit ik denk nog heel ietsjes meer op je zitbeenknobbels ( ik weet het is moeilijk Haha! ) maar dan zou je helemaal goed zitten maar heb nu ook al niet veel aan te merken op je zit hoor.( ik weet dat je hier ook mee bezig bent) Ik zou zeggen ga zo door met Ploom samen en dan komen jullie nog een heel eind.
Nou tot zaterdag maar weer.
Ps op de laatste foto zie je mij op Rostan als hele kleine waas bij A.

Groetjes Angelique

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 18:24

Verder nog iemand?? Haha!
Of hebben jullie er echt niks op te zeggen Schijnheilig

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:28

Ziet er wel netjes uit

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:14

Heej, goed dat je zo vooruit gaat, dat is toch best lastig als je maar 1 uurtje per week kan rijden. Heb alleen het idee dat ze op de 6e foto nogal hangt, of voel jij dat niet zo?
Ik vind dat ze op de 6e foto inderdaad een beter achterbeen gebruik heeft (voor zover je dat kan zien) alleen vind ik dat ze erg laag en achter de teugel loopt, maar misschien was dit wel juist jouw bedoeling.
Persoonlijk heb ik ook een lange weg gewandeld voordat mijn paard nageeflijk wilde lopen, maar ik merk bij mijn paard dat als ik hem zo laag en achter de teugel laat lopen dat ze als het ware 'de grond induikt' en dat ik dan erg het gevoel heb dat ze steeds harder en dieper wil lopen. Ik vroeg me af of jij dat gevoel niet hebt bij de 6e foto.

Succes verder! OK dan!

* Horses take you for what you are, but they judge you by what you do *

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 21:16

LesleyLady: Allereerst bedank voor je reactie
Mensen vragen na het zien van rijfoto's van mij wel vaker of ze zo hangt, maar ik kan haar eerlijk waar met twee vingers rijden als ze los is zoals bij foto 6 zeker het geval was. Ik denk dat het vooral komt omdat ze zo op haar voorhand loopt.
Verder is dat lage ZEKER de bedoeling. Zo moet ze haar rugspier toch ietsje losser laten.
Dat ze iets diep loopt kan gewoon een momentopname zijn, ze duikt iig niet naar voren want ik drijf haar neus steeds wat naar voren om dat hele diepe te voorkomen. Ze was erg goed aan mijn been door die vele overgangen maar uit zichzelf harder gaat ze niet...ze zal er eens moe van worden Slapen Haha! Haha! Haha! .

xxx djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:09

Volgens mij ben je al een stuk op de goede weg

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:01

Leuke foto's hoor, maar volgens mij ben je nog lang niet tegroot voor Pasha!
Leuke beestjes!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:32

Allebei leuke beestjes! Vind je ook helemaal niet te groot voor Pascha!
Veel succes met Paloma!

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 18:45

*glundert*

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!!! Haha!:D

Xxx Djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:03

Hey Djoon!!

Mijn fotokunst he Haha! (geintje hoor Tong uitsteken )
Ik vind dat je zeker vooruit gaat samen met Paloom!! Echt super!! En tja.. het blijft toch een manegepaard he Tong uitsteken Alleen.. rechtop? Schijnheilig
Ik vind je ook helemaal niet te groot voor Pascha hoor Verward Maar ik had het idee dat hij/zij (*schaam*) wel beter liep als dat op de foto's te zien is. Iig wel knap om hem zo los te krijgen in een kwartier nadat ie driekwartier onderhand achteruit gereden werd Haha!

Kus Marieke

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:07

Geen pianohandjes Haha! je handen mooi rechtop houden hoor Schijnheilig

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:06

Watb ligt dat zadel ver naar voren of ligt dat aan mij? Verder leuke foto's hoor!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:21

Fellor schreef:
Watb ligt dat zadel ver naar voren of ligt dat aan mij? Verder leuke foto's hoor!


Ik vind het precies ook wel wat naar voren liggen,
maar ik denk dat het komt door de zadelvormige shabrak. Schijnheilig

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 19:07

Nou..te ver naar voren ligt het zeker niet...Als ik erop zit ben ik juist altijd bang dat het te ver naar áchter ligt...ik zit zover achterop die rug Scheve mond .
En dat witte is een vaag plastic/kunstof ding dat haar rug zou moeten beschermen tegen zo'n slecht manege zadel. Paloma is een manegepaard namelijk.

En idd Bloos! nu ik er naar kijk pianohandjes ....terwijl ik daar normaal altijd op let want ik vind dat zo slordig staan Verward Verward ....ik zal eens goed op gaan letten komende zaterdag Haha! Haha!

XxX Djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:28

Ziet er goed uit, het blijft natuurlijk altijd moeilijk in dat ene uurtje! Heb zelf ook op de vughtse hoeve gereden en ken Paloma dus, alleen was dat toen ze net de les in kwam dus kan er nu niet veel meer over zeggen....Hoe gaat het trouwens met Paco!!?? En Pasha is inderdaad een hartstikke leuke pony, als je hem kunt rijden tenminste!!

Tralalalalalala...

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 10:07

Heej wat leuk!! Paloma en Paco zijn allebei een stuk braver geworden. Alleen heeft paco zijn rodeobuien gehouden Haha! Haha! , helaas is hij helemaal afgestompt op de hulpen en dat terwijl gezegd wordt dat hij vroeger heel mooi kon lopen. Er zijn nog een paar mensen die dat voor elkaar krijgen maar het is gewoon zielig om te zien wat je ervoor moet doen om dat beest nog vooruit te krijgen. En ze zijn nog maar 7 Scheve mond . Zó zonde...maarja zo gaat dat nu eenmaal op de manege.
Op wie heb jij altijd gereden??

XxX djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:26

Tja zo gaat het vaak ja...Toch wel zonde. Ik ben ongeveer begonnen op mijn achtste of negende op de manege..Heb dus op best veel pony's gereden! Maar mijn favorieten waren: in het begin Tuuli, daarna pammetje ( hem heb ik, met hulp, in mogen rijden. heel leuk!) ook heb ik een tijdje op Rambo gereden en nog wat andere pony's..Toen ben ik bij de ponyclub gaan rijden met een verzorgpony, en daarna weer teruggegaan naar de manege, omdat ik te groot werd. En toen werd het op een gegeven moment Paco!! Ik was helemaal weg van hem...! En dat is nu ongeveer 4 jaar geleden.

Tralalalalalala...

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:13

Hmmz...vier jaar geleden..dan heb ik je net gemist..ik rij nu 3 jaar Scheve mond
Ik weet niet op welke dag je reed maar misschien kennen sjaslique, GeNeRaAlTjE, summerfeel of sweetcindy je wel? Die rijden er veel langer dan mij. Ben trouwens wel benieuwd naar Cheese! 's van onze manege paardjes maar dan veeel jonger. Heb je die misschien?? En zou je evt per mail kunnen sturen? ( djoontjuh@hotmail.com )
Altijd wel grappig om te zien.
Voor foto's van de manegepaardjes kun je altijd nog kijken op de site van sweetcindy: members.lycos.nl/sweetcindy212

XxX djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:54

stoer paard!! en ze loopt mooi hoor *LOL* en voor die pony ben je niet te groot!!!! kan gewoon hoor...!! Lachen

'Moonlight Holly'

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:58

Voor wat jij boven de foto's beschreef vind ik dit er heel goed uitzien.
Knap hoor als je dat met 1 uurtje per week lukt.


bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:52

ik heb vast nog wel wat foto's....Heb alleen geen scanner hier, maar dat kan ik vast wel regelen! Ik zal eens voor je kijken.

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 13:44

Okeej OK dan! !! Alvast bedankt!!!

Ben benieuwd naar de foto's!!!

XxX djoontje

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers