nina weer thuis.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 11:20

gister ochtend is nina dus weer thuisgekomen. schrok wel een beetje want ze kwam dik onder het vuil terug. en ze heeft heel ernstig mok waarvan ik niet kan begrijpen dat dat niemand is opgevallen want ze heeft daardoor 4 dikke benen. en dr hele lijf zit onder de korstjes. waarschijnlijk door te veel nattigheid. ik vond haar ook niet erg dik eerlijk gezegd. ik heb haar samen met mijn nieuwe hulp lekker gepoest en de losse kostjes verwijderd. lekker wat hooi water en veel vers stro. daarna lekker buiten gelopen. ook merilyn nog eve gebeld want die wilde weten hoe het met dr was. om half 1 kwam paulien nog even op visite en die heeft nog wat fotos van nina gemaakt. vandaag toch maar even een veearts bellen die ze helemaal na zal kijken. en paulien komt zo weer om te helpen met wassen tegen de mok (betadineshampoo) en de korstjes over haar hele lijf. nog even een wormenkuur geven want ik heb niet gehoord van ze of ze die al had gehad. ik ben ontzettend blij dat ze weer thuis is en voorlopig word ze ook niet verhuurd. ik heb een meisje van 12 wat me voorlopig helpt en straks ook gaat rijden. balngrijkste is dat ze weer thuis is. jeetje wat heb ik haar gemist. ik moet wel lachen want die stal is ong 1.20 hoog. dus ze komt er helemaal bovenuit met dr hoge lijf.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:31

Fijn voor je dat ze weer thuis is, alleen had ik al wel gehoord dat ze er niet zo heel goed verzorgd uitzag...Klote is dat!

Hopelijk komt het gauw weer goed met Nina want het is echt een fantastisch mooi dier!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:39

Wauw, ben blij dat ze weer thuis is! Ik hoorde het ook al van Fren dat ze er niet zo goed uitzag! Niet echt leuk!! Maar veel plezier met haar, ik ben ook reuze blij dat ze nu weer bij jou is! Party!! Lachen

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 11:43

Lekker joh, dat ze er weer is!
Verwen haar maar goed, en veel plezier met haar. Lovers Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:13

Balen zeg dat ze er zo uitziet Huilen .

Hopelijk knapt ze snel op en kan je iemand zoeken die haar gaat uitbrengen in de sport *LOL*.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:34

fijn dat ze weer veilig bij jou is. sjit man dat ze er zo slecht uitziet...
ik hoop dat ze snel weer opknapt, vooral die mok Boos!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:19

nou, weet zeker dat Nina er met jouw hulp snel weer bovenop komt!

Gelukkgi dat ze weer veilig en wel thuis is!

heel veel plezier meet haar en laat ons snel de foto's zien!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:20

O, wat fijn dat ze bij je terug is Lonneke!

Triest dat dit zo gelopen is, vooral voor Nina zelf.... Dat verhuren zou ik inderdaad voorlopig maar even niet doen, verstandig besluit. Laat het arme dier even bijkomen en herstellen.

Bij Kaminka heeft de psychische dreun nog een maand of vier doorgewerkt, nu kan ik sinds eind van de zomer zeggen dat ze er weer helemaal is.

Ik hoop voor je dat ze snel opknapt!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:20

eindelijk is ze dan weer trug bij jou!
verwen haar maar veel de komende tijd...
jammer dat ze er zo slecht verzorgd uitziet.....
enne idd verstandig besluit om haar maar ff niet te verhuren...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:09

he bah wat erg.. geef dr maar een dikke knuffel!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:51

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:56

gelukkig dat ze weer thuis is!
Jammer dat ze niet goed verzorgd is, maar dat komt vast wel weer goed! Lovers
Vind het wel zielig voor Nina zeg. Scheve mond\

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:08

Citaat:
Op 2001-12-03 16:51, schreef janna:
waarom worden er nu steeds berichten geplaatst over deze pony?? Gisteren stond er toch ook al een bericht, dat ze er zo slecht uitzag? Zeker banketstaaflig, omdat de pony door een andere bokker is verzorgd. di6t soort dingen kun je dan toch beter via pb of via de telefoon, en onderling, uitvechten?
In elk geval; sterkte met opknappen, en dat zal het verder wel goed komen met haar.


Er staat niet bij welke bokker en ze kraakt niemand af ze zegt alleen hoe het met Nina gaat.

Merilyn

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:12

Ben ik het niet helemaal mee eens Janna.
Als de pony niet van een bokker kwam zou het ook wel gemeld zijn. Ik vind dat lonneke zich erg goed inhoudt. En ik weet zeker dat ik het ook zou melden. Of het nou een mede bokker is of niet.

Het is gewoon verschrikkelijk hoe er met Nina omgegaan is. Zo onder de drek en ziektes, dat is gewoon niet normaal.
En ik zie dit bericht niet als een 'ik wil de vorige eigenaar zwart maken bericht'. Ik snap heel goed dat Lonneke supper geschrokken is en baalt..
En geef haar eens ongelijk?!


_________________
<FONT COLOR="deeppink">De echte liefhebber kiest voor de Welsh!<FONT COLOR="deeppink">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pinky_girl op 2001-12-03 18:20 ]</font>

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:16

ik hoop dat dat gezanik over die pony nou voor eens en voor altijd is afgelopen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:23

Waarom harry?
Vind jij het gezanik? Ik vind het heel belangrijk dat een pony niet ziek is en er goed verzorgd uitziet.
Dus dit vind ik zeker geen gezanik!
En de probs tussen Lonneke en vorige eigenaresse staan hier totaal los van.
Wat iedereen met zijn pony doet moet hij zelf weten, maar dit trekt mij erg aan. Vind het simpelweg VERSCHRIKKELIJK.
Jij niet dan??

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:25

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:25

ik vind het verschrikkelijk dat deze pony nu al tijden onderwerp van discussie is. Dat er talloze ruzies over dit beest zijn geweest die zeer publiekelijk worden uitgevochten en dat een volwassen iemand (die ik verder niet ken, geen oordeel daar dus verder over) niet wijzer is dan pony uit te lenen/ter verkopen/verhuren aan meisjes van 12,13,14,15 met al het gezeur van dien.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:28

janna, ik heb foto's van nina gezien. en ze ziet er inderdaad zeer mager uit enz.

enne lonneke zegt in principe alleen dat nina weer bij haar is en dat ze er erg blij mee is dat nina weer terug is.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:35

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:45

Dat topic van gisteren had ik geplaatst en ja ik heb gezien hoe verschrikkelijk ze eruit ziet, maar door die belachelijke reacties hierop terwijl iemand alleen verteld over hoe blij ze is dat haar pony terug is wordt het bericht ten schande gemaakt. Reageer nu gewoon van fijn voor je lonneke dat je pony weer terug is en als je zo nodig de boel af wil kraken doe je dat via PB wie maakt wie nou belachelijk. Zelfs IK heb geen namen genoemd dus ik hou mij nog steeds volstrekt aan de regels (op dit berichtje na) Boos!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:53

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:57

als je alleen maar dat soort reacties verwacht te krijgen waarom plaats je dan een berichtje.
maarja de pony is er de dupe van geworden das t belangrijkste
ik hoop dat ze nu weer gauw opknapt en als je der weer verkoopt (ooit misschien) laat dan alsjeblieft iemand anders beslissen of t wel de juiste mensen zijn want jij hebt er blijkbaar een slechte kijk op (dit is niet negatief bedoeld voor lonneke, maar meer in belang van de pony)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 20:02

ik heb dit topic idd niet geopend om een nieuwe discussie te vormen janna. als je het er niet mee eens ben, reageer dan niet. ik wil alleen vertellen dat ze terug is en hoe het met haar gaat. ik ga hier niemand beschuldigen of veroordelen, dat vind ik ook helemaal niet belangrijk. ze zal vast wel het beste met nina voor hebben gehad. ik vind dat ik dit gewoon kan plaatsen omdat ik niemand veroordeel en ik gewoon mijn verhaal kwijt wil over hoe blij ik ben maar ook hoe geschrokken. ik had gewoon verwacht een bloedmooie nina terug te krijgen. zoals ze ook wegging. meer niet. en als je toch wilt reageren op mijn topic waarom dan niet per pb? je weet wat voor reacties je weer krijgt. ik heb het niet geplaatst om iemand zwart te maken. dat zou ik openlijk nooit doen.dat zit niet in mijn hart.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:21

Er worden toch geen namen genoemd o.i.d.??? Ik snap best dat Lonneke en anderen die de pony gezien hebben geschrokken zijn van de toestand waarin Nina verkeerd en dat ze dat graag ergens kwijt wil. Als mijn pony er zo aan toe zou zijn, zou ik het graag kwijt willen aan andere mensen die ook paardenliefhebbers zijn.

Als Lonneke iemand zwart had willen maken, dan was er waarschijnlijk wel een andere titel boven het bericht gestaan he? Er staat gewoon dat nina weer thuis is.

Bovendien is het onzin om te zeggen dat Lonneke had kunnen weten dat Nina slecht verzorgd zou worden omdat ze door een jonger iemand op afbetaling verkocht is, ten eerste zijn er ook nog ouders bij, waarmee samen een stichting voor paarden opgericht zou worden door de koopster, lijkt mij dat je dan denkt dat je paard wel in goede handen is toch??? En over dat koop op afbetaling, in ene fl 8000,-- (zoiets kostte ze toch??? kan me vergsissen) neertellen is wel wat anders dan de +/- fl 500,-- gulden in de maand die het onderhoud van een pony kost.

Je begrijpt als paardenliefhebber toch wel hoe stinkmodder het voor Lonneke moet zijn om een pony waar je van houdt in zo'n staat te zien, dus wens haar dan sterkte in plaats van te gaan zitten zeuren wie er goed en wie er fout was/is.

Lonneke, sterkte met Nina en ik hoop dat ze er weer bovenop komt!!