mooi en fantastisch maar geen galop... HELP ME!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:06

hay hay!!
Ik werd zaterdag (1 dec) opeens gevraagd om bijrijdster van de mooie, zwarte, 7-jarige merrie; Havanna te worden!

daar zei ik geen nee op!!
een mooie k.w.p.n. merrie die loopt als een Andalusiƫr, wat wil je nog meer?!

ik zei gelijk ja maar toen ik zondag (2 dec.) begon met stap en draf, was het eigenlijk wel anders dan ik verwacht had!

Ik stop er zekers niet mee want ik houd van ieder paard! en het is een super merrie!
Alleen een aantal nadeeltjes....
het paard kan niet galoperen (moeilijk tenminste)
en ik was niet gevraagd om het paard dingen te leren maar om het dingen AF te leren, zoals het bokken, koppie in de lucht gooien en het kop schuw afleren enz.

mag ik het toch leren galopperen ook al vrage ze daar niet om?

wat zou ik doen? Verward

xx Linda

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:12

aan die eigenaren vragen natuurlijk! Niet op je eigen houtje van alles gaan doen. Het is je eigen paard niet, dus gewoon vragen!

suc6

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:17

dat dacht ik ook, maar de personen waarvan ze is zijn nogal van die mensen die dan zelf erbij willen helpen, maar ze hebben mij als bijrijdster gevraagd en dat doe ik met plezier maar dan moeten ze mij wel mn gang laten gaan.... That's the problem!! Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:22

dan moet je dat paard met zulke eigenaren misschien beter niet gaan rijden....het is hun paard.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:23

dan nog....het is jou paard niet
je kan er net zomaar iets mee doen....
overleggen!!

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:32

ja nou ja... ik kan het opzich wel goed vinden met die mensen hoor daar ligt het niet aan, maar ik moet het paard dingen AFleren en niet AAN leren, dat is het probleem,

maar ja.... ik zou even met die mensen gaan praten!
ik denk ook wel dat dat het beste is!

thnx voor de adviezen!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:37

dan leer je hem het gebrek AF van niet kunnen galloperen Haha! Haha!

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:44

hey!!! hahahahaha, tja... zo kan ik het ook bekijken!
ik mocht al het slechte AFleren duzzzz!!!!!
dies wel lachuh! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:46

Ja, zo zou je het ook kunnen zien. ik zou toch een beetje proberen te galopperen met dat paard. WAnt alleen door veel te doen leert een paard het, en daar hebben ze toch profijt van? Als jij slechte dingen van een paard kunt afleren, waarom zou je dan geen goede dingen kunnen aanleren?

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:49

tja dat zou ik ook niet weten maar even een andere vraag, is ff tussendoor, heeft nix met mijn bijrijd paard te maken hoor!

maar hebben jullie ook wel eens last van dat je een paard ging verzorgen en dat je OM EN OM moest doen??? "eerst jij een half uurtje en dan ik oke?"
kennen jullie dan? en zo ja.... Hoe hadden jullie dat opgelost?? Clown

blue
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 17:33

ja hoor, maar dat is bij mij geen probleem, je gaat gewoon lekker rijden, en als het niet zo goed gaat, nou ja, dan werk je daar gewoon weer verder aan, anders moet je gewoon afspreken, van ik wil graag die dagen rijden en welke wil jij. Het is voor het paard ook niet echt makkelijk om een half uurtje met de ene ruiter op zijn rug te rijden en dan weer met een ander, omdat je paard dan toch vrij snel weer moet omschaken, en toch vraagt elke ruiter het paard op een beetje een andere manier naar beneden, of ja je geeft gewoon allemaal een beetje andere hulpen, de een is heel erg lief, de ander weer iets strenger. Maar daar moet je als paard wel tegen kunnen, om dat zo snel om te schakelen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 18:53

hey linda Wat gaaf dat je havanna mag verzorgen. Ik mag er binnenkort ook een paar keer oprijden van junior's vader.
Je moet er gewoon even met ze overleggen. Ik neem aan dat ze het echt geen probleem vinden dat je met haar oefent op galoperen. Hoe kan je anders dat bokken in de galop afleren Verward Haha!
Gewoon vragen ze bijten echt niet hoor Haha!

Xjes
Ym

love4ever
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 15:25

ja hoor, mag jij er ook al weer op rijde?!
nou sorry maar ik had al verwacht dat he zo zou gaan, hij is zo trots op havanna en roos liep al weer zo te slijme ik d8.... dit gaat niet goed volgende maand heeft hij een andere bijrijdster....
en ja hoor... precies wat ik dacht!
die vader wilt zelfs ILSE erop late rijde, dan heeft dat paard gelijk een zwakke rug.... SORRY MAAR DAT MOEST ER ECHT FF UIT.......

hihi

maar ja....
wel lief voor dr zijn!
tis echt een schatje

xxx Linda

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 18:59

ik ga der niet verzorgen hoor! Wees maar niet bang, ben veel te blij voor jou Haha! Ik mag er gewoon een paar keer oprijden, omdat , ja waarom eigenlijk Verward Haha!
Ik hoorde van arletta dat zij er ook op mocht, en ik hoorde inderdaad ook van ilse.
Over roos zeg ik niks Lips are sealed Schijnheilig
Gaat lekker zo Lachen
Als je maar onthoud dat hoeveel mensen er ook op rijden, jij haar verzorgster blijft Lovers

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:00

waarom mag ze niet galoperen?

is het soms een draver?

ik zou het toch eerst overleggen, als iemand dat zomaar bij mij doet vind ik dat ook geen succes.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:02

idd overleggen, t is jouw paard niet dus kan je er geen dingen mee gaan doen die jij maar wilt