Kloofjes in je handen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Kloofjes in je handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:08

Elke keer als het vriest is het bij mij weer raak, de kloven springen er meteen in, vooral in mijn duimen. Pijnlijk dus. Ik probeer het veel in te smeren, pak het in met pleisters (doe momenteel magazijnwerk en dat is zeker niet bevordelijk) en gebruik als het echt pijn doet tea-trea olie.
Kan iemand mij vertellen waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe ik er echt vanaf kom?


Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:14

Doordat het koud is trekt je huid strak en wordt hij droog, je huid verliest zijn vocht zalk maar zeggen. Wat er echt aan te doen is...tsja..blijven smeren, ook met gewone handcreme...bij mij is het elk jaar raak bij mijn lippen..
veel suc6 ermee! Lachen

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:20

Ik heb van de dokter lanette creme 200 das met vaseline erin helpt er goed, alleen via de apotheek en de dokter te verkrijgen.
Wordt ook gebruikt bij mensen met eczeem.

mama van 2 prachtige jongens

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:23

Nou ik heb er dus ook ontzettend veel last van en ik kan mijn handen niet invetten want ik moet steeds mensen wassen dus blijft het vet ook niet zitten.
En het lijkt wel dat je als je van die kloven hebt je de hele dag je handen stoot Boos! Huilen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:23

Kou trekt vocht uit je handen. In olieen etc. is dus inderdaad de beste oplossing.

Verder niet vergeten met warme handschoenen naar buiten te gaan Lachen Dat scheelt best. Zeker wanneer je met je handen in de creme in je hanschoenen gaat.

Ik heb heel snel in de winter last van mijn lippen. Ze worden dan helemaal droog, schraal en gaan kapot. Gelukkig hebben we daar Labello voor Haha!
Mijn neus is ook al zo'n drama... dan gaat-ie vervellen.
Insmeren met creme dus elke ochtend en tussendoor als het echt niet meer te doen is op school wil ik er noodgedwongen nog wel eens wat Labello op doen *LOL*

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:29

Idd... blijven smeren en minder je handen wassen.... Door veel (met zeep) te wassen worden je handen ook droger. Na het wassen weer je handen in smeren is ook aan te raden

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:34

Ik heb er ook veel last van. Wat het beste helpt is buiten consequent handschoenen dragen met dit weer en geregeld insmeren/vetten. Ik gebruik meestal gewone uierzalf, dat houdt mijn handen goed vet!

* To Belg, or not to Belg *


Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:38

ben een tijdje naar een demonstratie van verzorgingsproducten geweest, daar raden ze een product met nertsolie ofzoiets?? misschien dat je er toch iets aan hebt

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:47

Ik heb op het moment met dat koude weer wel erg droge handen. Maar heb nog nooit kloofjes gehad. Hoe herken je dat?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:48

Nertsolie? Is dat wat ik denk dat wat het is?
Bedankt voor jullie tips. Ik heb thuis uierzalf staan, en op mijn werk Dove. Smeer meestal (als ik niet teveel aan het kletsen ben en het vergeet) na mijn pauzes. Bovendien loop ik op stal veel met handschoenen aan. Het wordt gewoon tijd voor zomer!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:49

Zal ik jullie eens een helpende tip geven? Mijn moeder had jaaaren last van winterhanden en wintertenen (kloven). De arts gaf haar het advies om met haar blote handen en voeten in de sneeuw te gaan. Dus gewoon op blote voeten, en dan je handen in de sneeuw. En dit een paar minuutjes doen.
En echt waar, het helpt. Mijn moeder is er na 30 jaar vanaf!
Voor jullie geldt het dus alleen voor je handen Haha! Sneeuwpoppen maken dus Haha!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:53

Ik smeer er altijd uiercreme op. Werkt super.

Zaterdag op de keuring vlogen ook in eens de scheuren er in(tot bloedens aan toe!!!!!) en had toen geen uiercreme bij de hand. Maar wel babyolie(voor op Dennis z'n neus voor het extra beetje glimmen). Dat heb ik er maar opgesmeerd om er toch wat vettigs op te hebben en dat hielp ook goed(het was nog wel open, maar deed geen zeer meer).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:59

Miran schreef:
Nertsolie? Is dat wat ik denk dat wat het is?
Bedankt voor jullie tips. Ik heb thuis uierzalf staan, en op mijn werk Dove. Smeer meestal (als ik niet teveel aan het kletsen ben en het vergeet) na mijn pauzes. Bovendien loop ik op stal veel met handschoenen aan. Het wordt gewoon tijd voor zomer!

Nertsolie werkt ook heel goed.
Is wel een stukje duurder...

Wij hebben pure nertsolie staan. Dat werkt echt heel erg goed, heb je niet veel voor nodig en het beschermd ook tegen de kou.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:02

Rinske schreef:
Zal ik jullie eens een helpende tip geven? Mijn moeder had jaaaren last van winterhanden en wintertenen (kloven). De arts gaf haar het advies om met haar blote handen en voeten in de sneeuw te gaan. Dus gewoon op blote voeten, en dan je handen in de sneeuw. En dit een paar minuutjes doen.
En echt waar, het helpt. Mijn moeder is er na 30 jaar vanaf!
Voor jullie geldt het dus alleen voor je handen Haha! Sneeuwpoppen maken dus Haha!


Had dat nou een weekje eerder gezegd....
Nu is de sneeuw weg Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:26

Ik had er gister ook heel veel last van.

Mijn handen 'sprongen' helemaal open. Steeds weer zat er wel ergens bloed.... getverderrie.
En ik was aan het werk, dus had geen creme bij de hand.
Als ik flink smeer valt het gelukkig meestal wel mee.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:32

Uiercreme doet m'n broertje ook altijd! Stinkt een uur in de wind maar helpt super! Ik heb het alleen met mijn lippen, maar altijd Labello bij de hand Haha!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:36

Georgette schreef:
Ik heb op het moment met dat koude weer wel erg droge handen. Maar heb nog nooit kloofjes gehad. Hoe herken je dat?


Nou dat voel je dus vanzelf Stoom uit je oren Huilen AU AU AU AU

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:38

Richtje"]
[quote="Rinske schreef:
Zal ik jullie eens een helpende tip geven? Mijn moeder had jaaaren last van winterhanden en wintertenen (kloven). De arts gaf haar het advies om met haar blote handen en voeten in de sneeuw te gaan. Dus gewoon op blote voeten, en dan je handen in de sneeuw. En dit een paar minuutjes doen.
En echt waar, het helpt. Mijn moeder is er na 30 jaar vanaf!
Voor jullie geldt het dus alleen voor je handen Haha! Sneeuwpoppen maken dus Haha!


Had dat nou een weekje eerder gezegd....
Nu is de sneeuw weg Schijnheilig
[/quote]

Bij ons ligt nog sneeheeuw, nanananana Haha! Haha!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:10

Mijn moeder heeft er ook altijd last van en die zweert sinds kort bij Purol zalf (rond doosje en het ruikt een beetje naar bijenwas)... je kunt het proberen, bij haar werkt het iig!

Der Ellmauer Dancing Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:18

En voldoende drinken, daar wordt je huid elastischer van. Minimaal 2 liter vocht (verantwoord vocht graag Haha! ) op een dag.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:20

Amberto schreef:
Mijn moeder heeft er ook altijd last van en die zweert sinds kort bij Purol zalf (rond doosje en het ruikt een beetje naar bijenwas)... je kunt het proberen, bij haar werkt het iig!


Purol gebruik ik idd wel altijd voor m'n lippen. En het is superspul Heb het eigenlijk nog nooit voor mijn handen uitgeprobeerd....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:16

LuvdaTossa schreef:
Uiercreme doet m'n broertje ook altijd! Stinkt een uur in de wind maar helpt super! Ik heb het alleen met mijn lippen, maar altijd Labello bij de hand Haha!


Dan weet ik niet wat voor Uiercreme jullie hebben. Die van ons(hebben 2 merken staan) ruiken nergens naar.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:41

Ik heb er zelf ook altijd heel erg veel last van, maar ik heb er het perfecte middeltje voor. het heet neutrogena en is te koop bij de DA drogist. Ik heb echt veel geprobeerd maar dit help echt het beste! k heb er nu bijna nooit meer last van!

people like YOU are the reason that people like ME need medication!!

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:47

Ik he t ook altijd, heel irritant. Scheve mond
Ik vet tig keer per dag m'n handen in, met handcreme. En 's avonds met zwitsal voordat ik ga slapen. Haha!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:58

unicura helpt ook goed, zit wel een naar luchtje aan Haha!. Maar als je het gewoon voor het slapen gaan op doed merk je echt het verschil wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Danseresje, Fayyah19, Jacquelinee_, Jaydee_WP, JudithGigi, LiannePuthzy en 171 bezoekers