Wat is een leuke cross om voor het eerst te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Wat is een leuke cross om voor het eerst te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 08:59

Ik heb vorig seizoen de crosstraining gevolgd bij Rob Jansen, heb de oefencross van Ede gedaan, en nu wil ik dus dit jaar een keertje 'voor het echie' ... Cool
Ik ga proberen eind april/begin mei mijn wp in het springen te halen (eerder helaas geen mogelijkheid hier, maar moet lukken, in Wanroy springt ie steeds foutloos...).
Ik heb alle verplichte onderdelen al (helm, bodyprotector etc.) en ben d'r dus klaar voor!
Maar wat is een goede cross om te beginnen? En dan liefst niet al te belachelijk ver weg (ik woon in een gat ergens tussen Nijmegen en Venlo... Tong uitsteken ).
En het moet niet eerder zijn als half/eind mei dus, want ik moet eerst die wp nog halen! Schijnheilig.
Dus ervaren SGW mensen, roept u maar, wat is leuk, goed, niet te moeilijk etc. om te beginnen.
Mijn paard heeft geen enkele moeite met water, op en afsprongen etc. , kan ook goed 'normaal' springen. Het enige is dat ikzelf het niet zo op slootjes (en dus ook Trakheners enzo...) heb, maar dat zit bij mij dus puur tussen de oren. Sind ik van Rob geleerd heb ( en dat ging niet zonder slag of stoot hoor Haha! ) om er niet 'in' te kijken gaat het al wel een stuk beter...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:04

Ambt Delden is een mooie cross.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:10

Heb ik ook al aan zitten denken, mijn moeder en zus wonen in Delden en hebben ook stallen dus daar zou ik kunnen logeren, maar dat is al in mei, en ik moet natuurlijk eerst mijn wp nog halen en dan ben iknatuurlijk te laat met inschrijven want volgens mij is het daar altijd heel snel vol!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:13

Ambt Delden is zeker een aanrader Er zat wel een slootje in als verplichte doorgang en op de hindernissen met greppels was een alternatief(of was die hindernis in Gorssel Bloos )

Gorssel en Vasse zijn ook erg leuk, maar dan zit je al aan het einde van het seizoen(september en oktober)

Ik ga binnenkort ook weer een poging doen. het begint toch wel te kriebelen dus ik ga voorzichtig eens proberen wat ot ervan maakt Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:17

Ja, Ambt Delden is op 20 en 23 mei.
Ede is ook een mooie cross, maar best moeilijk (vond ik vorig jaar) als je nog niet veel ervaring hebt.
Ik cross zelf al twee jaar en mijn paard springt alles. In Ede vorig jaar stond er in de B een Gaffel (is boom die gesplitst is met twee takken naar de zijkant) die best heel smal is voor een B-cross. Aan weerszijden van de gaffel stonden 2 grote nepschapen, waar een heleboel paarden dus verschrikkelijk op keken met als gevolg veel weigeringen. Ik vond het dus niet echt een eerlijke hindernis voor de B.
Verder heb je nog begin juni Arnemuiden (ga ik zelf voor het eerst heen dit jaar, ken de cross dus niet) en eind juni Hooge Mierde. Dan is de zomerstop en begint het pas weer in augustus met de cross Leidschendam/Voorburg (voorheen Wassenaar).

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:19

Ambt Delden zou ik zeker niet als eerste cross pakken. Het parcours is over het algemeen redelijk zwaar gebouwd en de vorige keer dat wij er waren vond ik de bodem ook heel zwaar op sommige plekken. Gorssel is wel heel fijn als beginnende cross. Het is redelijk licht gebouwd, en er zitten een aantal lange rechte stukken tussen waar je fijn op tempo kunt rijden.
Ysselsteun (die in het najaar) is ook meestal iets lichter gebouwd. Nadeel is wel dat daar wat meer kronkelige wegen tussen zitten waardoor je iets moeilijker op tempo kunt rijden. Bovendien is het bij jou in de buurt. En een evt. tijdsoverschrijding maakt voor het winstpunt niks uit.
Hooge Mierde is al iets zwaarder maar wel een hele mooie cross.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:19

gomir schreef:
Ambt Delden is zeker een aanrader Er zat wel een slootje in als verplichte doorgang en op de hindernissen met greppels was een alternatief(of was die hindernis in Gorssel Bloos )

Gorssel en Vasse zijn ook erg leuk, maar dan zit je al aan het einde van het seizoen(september en oktober)

Ik ga binnenkort ook weer een poging doen. het begint toch wel te kriebelen dus ik ga voorzichtig eens proberen wat ot ervan maakt Knipoog



Leuk Gomir!! Waar kan ik je tegenkomen? Maw welke wedstrijd ga je rijden?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:25

Ik weet het nog niet Simmie

Ik wil bellen naar Roden of ze daar een oefenrubriek hebben en of ik anders B-ponies HC mag starten Knipoog
In ga iig naar indoor-oefencross Lisse eind maart
Ga de regiotrainingen van noord meerijden en misschien nog een paar losse lessen van west.

Verder start ik Wieringerwerf wsl gewoon B(daar loopt hij inmiddels braaf rond *LOL* ), misschien 'wassenaar' oefen/B. Verder ligt Vasse en eventueel Nijeberkoop ook wel in de planning, maar ik heb nog niets opgegeven
Ede en Ambt-Delden vind ik ook supergaaf(wsl Ede wel oefen), maar ik wil eerst eens zien wat Otje doet Haha! Ik zie het nog niet zitten om hem al het B in te gooien, hij doet mij te maf onderweg. Help boom, waaaah tak, jeetje paddestoel....En als je dan aan een springveertje denkt dan heb je ongeveer het goede beeld. Eerst maar wat kilometers maken met dat dier *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:30

He leuk! Mijn wedstrijdplanning is heel druk voor het crossseizoen.
Ik heb inmiddels een nieuw paard (sinds een week op 7). Ws heb je vorig jaar mijn bericht gelezen over mijn toenmalige paard dat ik heb moeten laten inslapen?
Het volbloedje heb ik ook nog dus ik ga ze allebei weer starten.
Ik ga ook naar Roden en Wieringerwerf, dus wellicht kom ik je nog tegen!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:32

Super Sim Party!!
(dat berichtje heb ik inderdaad gelezen...Verdrietig )

Wieringerwerf ben ik zeker, Roden is een beetje afhankelijk van de flexibiliteit van de organisatie Knipoog
Dan zien we elkaar iig in Wieringerwerf Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:34

Simmie schreef:
Ja, Ambt Delden is op 20 en 23 mei.
Ede is ook een mooie cross, maar best moeilijk (vond ik vorig jaar) als je nog niet veel ervaring hebt.
Ik cross zelf al twee jaar en mijn paard springt alles. In Ede vorig jaar stond er in de B een Gaffel (is boom die gesplitst is met twee takken naar de zijkant) die best heel smal is voor een B-cross. Aan weerszijden van de gaffel stonden 2 grote nepschapen, waar een heleboel paarden dus verschrikkelijk op keken met als gevolg veel weigeringen. Ik vond het dus niet echt een eerlijke hindernis voor de B.
Verder heb je nog begin juni Arnemuiden (ga ik zelf voor het eerst heen dit jaar, ken de cross dus niet) en eind juni Hooge Mierde. Dan is de zomerstop en begint het pas weer in augustus met de cross Leidschendam/Voorburg (voorheen Wassenaar).


Tja, die schapen met gaffel kan ik me nog levendig herinneren... Haha! . Mijn Jump springt normaal ook wel alles, maar op schapen heeft hij het niet zo... Daar had ik ook twee weigeringen en ik moest onvrijwillig afstappen omdat mijn beugelriem uit z'n haak schoot... Huilen . De rest van de cross in Ede vond ik wel erg meevallen. Het enige waar ik verder problemen had waren die bijenkorven aan het begin. Maar misschien kwam dat ook omdat ik daar zelf te makkelijk over dacht van te voren en er dus te weinig aan gereden heb.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:35

Ik start in W'werf met mijn nieuwe paard, kun je haar gelijk bewonderen!
Ik rijd dan in de B met haar op de 29e.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:38

En IJsselstein was ik in ieder geval wel van plan te gaan doen. Dat is in ieder geval in de buurt en ik heb al meer gehoord dat het niet zo zwaar gebouwd is. Bovendien kan ik daar eerst nog een keer gaan oefenen...
Dat je daar niet zo veel tempo kan maken vind ik niet zo erg, ik doe de eerste keer toch wel een beetje rustig aan, en ik heb ook geen volbloed... Tong uitsteken . En voor de wp doe ik het ook nog niet. Eerst maar eens zien om zonder kleerscheuren rond te komen, en dan die stijlbeoordeling nog he... Schijnheilig
En verder is misschien Hooge Mierde wel wat? En misschien in het najaar nog iets in Twente (Vasse of zo) want daar kan ik dus overnachten.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:45

Vasse heb ik vorig jaar gereden. Leuke cross met mooie, eerlijke hindernissen. Ga daar dit jaar ook weer heen.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:16

En Maarsbergen begin juni? Is ook een terreinrit bij. Ik vond Ede vorig jaar erg leuk, zou de gaffel zonder problemen gesprongen hebben als die ongelooflijke *piep* muts voor me de hindernis had vrij gemaakt.

Ik zou de oefencross in Ede rijden en dan officieel starten in Hooge Mierde. Ik ga zelf naar Chaam, Etten Leur, Maarsbergen, Ede, Hooge Mierde en dan zie ik nog wel.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:28

Ik ga 27 maart voor het eerst een oefencross rijden!
Ik heb er echt zo ongelovelijk veel zin in! Het maakt me niet uit of het wel of niet gaat maar ik ga het proberen Lachen
En als Lisse op 27 maart lekker gaat ga ik een echte cross proberen in Maarsbergen

Live,LOve,'ndLaugh

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:35

Is maarsbergen nieuw op de kalender Verward
Waar ligt dat precies Verward

Ik heb vanavond gebeld naar Roden en ze overleggen even met de crossbouwer als de beste man terug is van vakantie. Ik word nog gebeld of ik B-ponies HC mag rijden.
Anders stel ik het nog even uit. B is me net even te gek met een onervaren paard, hij moet eerst maar wat kilometers maken en ritme krijgen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:38

Maarsbergen ligt bij Utrecht en dat is 4/5 juni (terreinrit op vrijdag!) en idd nieuw. Gaan we weer meeten gomir Ik kom niet naar Roden, dat is me iets te gek. Wel Ede dus Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:43

Ik ga mijn best doen om te meeten met crossen
Maarsbergen houd ik even in mijn achterhoofd. Ik dacht al dat het wel ongeveer bij Maarsen in de buurt zou liggen Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:44

Daar houd ik je aan. Een mega bokt cross meeting in Ede!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:13

Ik doe mee aan de meeting in Ede!!! haha (B paarden..)

Met mijn nieuwe paard (deze week op proef.. maar de koop lijkt door te gaan!) ga ik Roden als eerste cross starten.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:14

Mooi Chantal! Kunnen we eens echt meeten Haha! ipv langs te vliegen in Bathmen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:18

Lijkt me een goed plan!
Ik zit net even met Maasbergen te kijken, maar mij wordt het denk ik een beetje te veel direkt voor het nieuw paard.
Ik denk dat ik maar Roden-Ambt Delden-Ede aan hou. En daarna natuurlijk het najaar in met als eerste cross Wieringerwerf.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:20

Voorlopig overlappen we dan alleen in Ede, W'werf ben ik denk ik net terug van vakantie.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:23

Simmie schreef:
Vasse heb ik vorig jaar gereden. Leuke cross met mooie, eerlijke hindernissen. Ga daar dit jaar ook weer heen.


Dat is toch die slalom-cross waar de bomen staan i.p.v. liggen? Tong uitsteken

Vanaf de grond zeg ik dat Gorssel mij een prima cross lijkt om als eerste te rijden. Valt ook mooi aan het begin van het naseizoen, zodat je daarna nog genoeg keus hebt uit andere wedstrijden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers