hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 19:20

dat als je aan het rijden bent en je komt op een kruizing tussen ruiterpad en voetpad.Daar komt er een bekende aan met haar paard dat er van die mensen met hun hondjes lopen en dan dood leuk zeggen bah wat stinken die paarden toch erg! Dat had ik dus vandaag in het bos.Dus ik zei:die hond van jullie die ruikt ook niet naar roosjes als het zweet. Nou ze liepen mopperend weg. Bah wat heb ik een hekel aan sulk soort mensen.


Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:25

JAAAAA super irritant, jee wat kan ik me daaraan ergeren, zulke mensen....
Ik heb ook weleens in egmond iemand achter me aan gehad, vreselijk, die bleef maar achter ons aanfietsen omdat diegene met wie ik reed iets had geroepen, dat weer omdat hij zo'n stomme opmerking maakte, hij heeft wel een kilometer achter ons aan gefietst en schelden!!! echt ziek die man.
Of van die leuke mensen die hun kinderen verstoppertje laten spelen op het ruiterpad, of gewoon over het ruiterpad wandelen. ' god ik schrik me rot, een paard in het bos' JA DUH!!! DIT IS EEN RUITERPAD MUTS!!!
vreselijk.....
Boos!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:34

Toen ik mijn vorige verzorgpony (Cheeta) nog had ging ik ook heel vaak buitenrijden en als er dan een groepje van die kinderen langskwamen en begonnen te zeiken dat m'n pony (of onze pony's) stonk dan ging ik er met een noodvaart achteraan, maar dan kunnen ze ineens hard rennen, haha. *LOL* *LOL* *LOL*
Eerst waren er ook een stel van die stoere jongens die dat zeiden en ik er achteraan op een gegeven moment sprong een van de 2 in een tuin van iemand en begon te janken, ik keihard lachen en toen zei ik 'ik dacht dat jij zo stoer was!!!!' en toen stond hij voor l*l want er was ook nog een vriend van hem bij.
Als je pony/paard dus niet bang is gewoon die mensen onderste boven rennen dan piepen ze wel ff anders. Haha ik spreek uit heeeeeeeeel veel ervaring. M'n vorige pony was net een tank als je wilde liep ze overal over of doorheen. Haha! Haha! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:36

nee nog nooit meegemaakt. Maar ja we staan in Bergen he dan kun je dit verwachten Haha!
Werd wel bijna onderste boven gereden door ruiters van Poelenburgh. Ze moesten zo nodig met koters van 12/13 jaar het strand op Extreme duivel
En van te voren die kinderen bang maken dat de paarden zo druk zijn Frusty Frusty (ik reed er een tijdje achter)
Ga dan helemaal niet het strand op. Hoe krijg je ongelukken. Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:51

Haha daar zat ik ook bij, zat jij op die haflinger?
Ik vond dat heel erg stom dat ze die kinderen bang maakte want teon begonnen ze allemaal te twijfelen. Ja en teon ging het mis op het strand en toen blerde er 2 : IK VIND HET ENG IK WIL NAAR HUIS!!! Daar ging dus mijn strandrit want het ging niet door en toen hadden we jouw volgens mij nog bijna plat gereden!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:25

Ik ben een keer een kudde ruiters van Poelenburgh tegengekomen. Het waren er veel. Het waren er heel veel. Het waren er belachelijk veel. Het waren er veel te veel!

Ik heb ze geteld: het waren er 31...! Frusty En ik maar aan de kant blijven staan. Gelukkig had ik een braaf paard wat stilstaan betreft, maar mijn vriendin had een paard bij zich wat rechtop ging staan. Had niet zoveel geduld...

Beetje asociaal vind ik het om met zo'n grote groep de ruiterpaden over te gaan, de paadjes zijn te smal om te passeren, dus moet je met paard en al het bos in. Bovendien vind ik het ook gevaarlijk zo'n grote groep. Er zal maar wat gebeuren: ben je met 1 begeleider op 30 paarden.... Idioot! Frusty

En joggende vrouwen in fluoriserend roze pakjes op het ruiterpad: is zo lekker zwaar om te joggen.... Gelukkig deed de rem van mijn paard het verdomd goed... Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:32

Ook hier zie ik het weer: mensen kunnen niets meer van elkaar hebben. De een gunt de ander zijn paard niet, de ander gunt de een zijn hond niet. Echt niet normaal meer. Mensen zitten in de auto op elkaar te kiften, en in het bos proberen ze elkaar te ontlopen maar dat lukt niet (want het land is te vol) en daar gaan ze weer vrolijk verder met kiften op elkaar.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:35

Vooral hier in het westen is het echt erg. Ga in het weekend een buitenrit maken en je rijdt in de file. Iedere honderd meter kruis je of een voetpad, of een montainbikepad of een weg. Het is hier zooooo druk.... En dan kun je inderdaad niet veel meer hebben.

Ben er serieus over aan het denken om te verkassen naar een hele andere kant van nederland. Dusse: iemand nog tips voor een goede paardvriendelijke betaalbare regio??? Ik hou me aanbevolen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:41

Pas had ik ook zo'n banketstaaf.
ik reed buiten met het springpaard. Ik rijd net het bos binnen. KOm ik een mens met een paard en een hond tegen, paard schrikt zich helemaal de paasei en draait zich om en begint te rennen en te bokken zodat ik er haas naast lag. Maarja, dat deed dat mens ook niet express en ik had beter moeten opletten. Ik neem me dus voor om uit te kijken bij honden. Kom ik een stukje verder in het bos. Zie ik 2 mannen druk praten met een paar van die stinkmodder Cruella de Vil honden. Ik schreeuw dus al 100 meter van te voren. HONDEN VAST!! wat doen die banketstaaflos? Ze doen nix en als ze vlak bij zijn gaan ze met stokken lopen spelen. gingen we dus weer! En weer rennen en bokken dat ik er weer bijna naastlag.. Stelletje asocialen, ik durf haast te wedden dat ze het nog mooi vonden ook Boos! Boos! Boos!

_________________
quote van iemand die mij gemeet heeft: Je bent een klein, lief jongetje net als ik verwacht had. *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-12-03 12:48 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:53

Ik zou gewoon over die mannen heen rijden met mijn paard. Zij asociaal, ik ook asociaal! Ik betaal terug met gelijke munt. Overigens, Brabant is een echte paardenregio, maar duur, en inmiddels ook overbevolkt geraakt. Niet aan te raden dus om te gaan wonen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:02

waarom moeten mensen hun hond vasthouden omdat je anders je paard niet bij je kan houden? de hele wereld draait niet om paarden en hun berijders hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:16

Dat bedoel ik; ieder zijn meug. Mensen mogen van mij gerust hun honden loslaten maar ze mogen niet toestaan dat hun hond paarden achterna jagen. En anderen moeten ook niet zeiken als je eens lekker aan het paardrijden bent in de bossen. Iedereen zijn liefhebberij, zolang een ander er maar niet mee lastig wordt gevallen. (dat wil dus NIET zeggen dat als je ook maar een loslopende hond ZIET of een paard dat je je dan al lastiggevallen moet voelen he!)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:18

Klopt, mensen hoeven zich niet altijd aan de ruiter aan te passen. Als de hond niet achter je paard aanrent of hem bijt dan mogen die honden gewoon los lopen in het bos. En als je paard bang is voor (rennende) honden dan moet je hem daar thuis al mee confronteren, de ene keer is het een hond die hard langs rent en de volgende keer is het een haas. Moeten de kaboutertjes dan de haas aangelijnd gaan houden omdat je paard er anders van schrikt????

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:58

Niet als ik van te voren zie dat die hodnen spelen. Thuis word ie dagelijk geconfronteerd met honden en geeftie er nix om. IN het bos is verschrikkelijk kijkerig en ik ben altijdw el blij als ik weer terug ben. Dan mogen mensen best een beetje rekening met mij houden door gewoon die honden aangelijnd te houden als ik het vraag.
edit: omgekeerd ben ik ook best fatsoenlijk in het bos door te gaan stappen als er fietsers voetgangers of ander verkeer aan komt. Iedereen moet rekening met elkaar houden dus dan mogen zij dat ook met mij doen!
_________________
quote van iemand die mij gemeet heeft: Je bent een klein, lief jongetje net als ik verwacht had. *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-12-03 13:59 ]</font>


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:59

maar het bos is een van de weinige plekken waar een hond los kan. Ik zou ook mijn honden daar niet voor aanlijnen hoor!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:08

Van mij mag die hond best los. Als zij dat willen ga ik er niet kapot van maar wat is nou voor een moeite om even je hond vast te lijnen als iemand dat vraagt? Of ben ik nou gek?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:13

Citaat:
Op 2001-12-03 12:41, schreef Steef:
. Zie ik 2 mannen druk praten met een paar van die stinkmodder Cruella de Vil honden. Ik schreeuw dus al 100 meter van te voren. HONDEN VAST!! wat doen die banketstaaflos? Ze doen nix en als ze vlak bij zijn gaan ze met stokken lopen spelen. gingen we dus weer! En weer rennen en bokken dat ik er weer bijna naastlag.. Stelletje asocialen, ik durf haast te wedden dat ze het nog mooi vonden ook Boos! Boos! Boos!


_________________
quote van iemand die mij gemeet heeft: Je bent een klein, lief jongetje net als ik verwacht had. *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-12-03 12:48 ]
</font>
als die honden alleen spelen, zou ik woedend zijn als er zo een reactie komt!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-12-03 14:14 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:14

Ik denk ook dat het aan de manier van vragen ligt zoals ik het hierboven lees en de reactie daarop.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:15

Ehm, ik kan de discussie zo niet helemaal volgen. Wat bedoel je nu te zeggen Puck? Ik vind overigens wel Steef een beetje gelijk hebben als hij zegt dat anderen rekening met hem mogen houden, omdat andersom ook verwacht wordt. Honden hoeven van mij nog niet eens aangelijnd worden, maar ze moeten wel onder appèl staan, effe bij je kunnen roepen op het moment dat de ruiter passeert. DAt hoort er allemaal bij, bij het hebben van een hond.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:18

ach dees, als er "honden vast" geroepen wordt en ze doen niks zou ik mij niet geroepen voelen om rekening te houden met zo een ruiter.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:19

Bij ons op de hei heb je 'losloopgebieden', hier mogen honden dus los. Buiten deze gebieden MOETEN ze aan de lijn.

Ik heb ook geen problemen met loslopende honden, maar ze moeten wel onder kontrole staan. Honden die dat niet zijn horen niet los.

En een baas hoort het fatsoen te hebben zijn hond(en) bij zich te roepen en te houden als er een paard aankomt, zeker als hij op een ruiterpad loopt.

Doet een honde-eigenaar dit niet dan loopt hij de kans dat zijn huisdier een stevige schop kan krijgen van een paard wat er niet van gediend is dat honden hem aan de achterbenen 'snuffelen'. Dit kun je het paard niet kwalijk nemen, dat is het risiko van de honde-eigenaar. Het paard verdedigt zich alleen maar.

Ik waarschuw mensen altijd hun hond bij zich te houden, doen ze dit niet ... HUN probleem.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:23

Moet ik anders afstappen en naar die mensen toelopen en ze smeken of ze alsjeblieft hun honden vast willen doen? Als ik roep honden vast dan is dat toch duidelijke taal en dan kan dat toch gewoon even gebeuren?
Ik heb die mensen niet meer gezien nadat we een beetje hard gingen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:39

een beetje fatsoen kan ook geen kwaad.......

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:42

quote steef:
'Ik schreeuw dus al 100 meter van te voren. HONDEN VAST!"

Tja je kan het ook als een vraag stellen zoals bv 'wil je je hond even aanlijnen?'. Dat komt iets anders over. Maarj het blijkt wel dat je alleen jezelf ermee hebt door het op een dwingende manier mede te delen want het gevolg is dat ze niet luisteren.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:42

Mijn Antoonio maakte nooit wat van honden. In de manege waar hij "Gewerkt' heeft (gestaakt heeft bedoel ik Haha! ), liepen de rottweilers en russeltjes af en toe kriskras door de les heen. Maakte hij nooit wat van.

Totdat hij hier in het park een keer is aangevallen door een kruising Ierse Wolfshond/Deense Dog, die met een jezusgang met opengesperde bek op hem af kwam rennen. Toon schrok zich werkelijk kapot en nam een noodsprong. Gelukkig is hij niet gebeten omdat ik de eigenaresse toeschreeuwde die hond terug te roepen (die losliep waar het NIET mocht) en de hond net op tijd besloot om toch maar te luisteren.

Sinds die tijd heeft Toon een kijkje op honden die hij niet kent. Vorig jaar heeft hij twee keer uitgehaald naar honden die achter hem liepen, dit kan ik hem niet kwalijk nemen, hij vertrouwt ze niet meer.

Het probleem is dat hier in de omgeving ontzettend veel hondenbezitters hun honden "trainen" in het park en dan in het gedeelte waar de honden niet los mogen. Hier is dus het ruiterpad. Zie je het voor je: zo'n kattenpultgeval met elastiek, daar een "prooi" aanvast gebonden die weggeschoten wordt richting je paard en die hond er dan als een kanonskogel op af.... Niet fijn hoor! Gelukkig is Toon altijd te hanteren en ik vraag ook altijd even of ze willen wachten tot ik voorbij ben. De meeste mensen zijn daar echt wel toe bereid gelukkig.

Ik ga trouwens niet draven als ik loslopende honden zie. Dat is vragen om problemen. Niet iedere hond staat helaas even goed onder appèl...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers