!!!!!!!!!rengalop!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Celester
Berichten: 3
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Krimpen A/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-01 15:20

hallo allemaal,
Ik zat op een pony en die schoot in rengalop.
Hoe blijf je dan goed zitten in het zadel! please help mij Verdrietig Verdrietig


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 15:27

Rengalop gaat echt ontzettend hard. een pony heeft de oren in de nek en galoppeert met het hoofd naar voren kei- en keihard. Rengalop kan alleen op een lang recht stuk en niet in de bak omdat die te klein is.Ik schrijf dit allemaal omdat het kan lijken dat een pony in rengalop gaat als hij hard gaat maar ik wil dus even zeggen dat rengalop heel heel heel hard gaat. Zo hard dat je niet kan blijven zitten. Je kan dan beter de verlichte zit aannemen omdat rengalop niet uit te zitten is.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:10

Ja, precies wat mellien zegt. Rengalop gaat echt ongelofelijk hard. Je kunt dan niet in het zadel blijven zitten. Als een paard eruit naait, lijkt het gauw of hij in rengalop zit, maar dat kan idd niet in de bak omdat ie daar veel te klein voor is.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:07

dat kan idd niet in een bak . en als je gewoon in het zadel blijft zitten dan vlieg je gegarandeerd achterover door de druk. ik heb wel eens op ponykamp dat ie er tussendoor ging, echt heel erg hard maar of dat nou rengalop was..
dat gaat namelijk echt ontiegelijk hard
gewoon kalm blijven en niet in paniek raken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

*Nikky*

Berichten: 37
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:36

hee sabine!!!!!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:33

Zoals al werd gezegd lijkt me niet echt dat ie in rengalop kan in de bak. Maar als je in de rengalop zit verlichte zit aannemen want als je gaat zitten stuiter je eruit.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:39

Citaat:
Op 2001-11-25 15:20, schreef Celester:
Hoe blijf je dan goed zitten in het zadel! please help mij Verdrietig Verdrietig

<b>In</b> het zadel kun je niet blijven zitten. Je kunt beter de verlichte zit aannemen, dus zoals wanneer je springt. Zorg dan wel dat je je knieën heel erg goed hebt aangedrukt, zodat je er niet ineens naast ligt als je pony opzij springt.. Dan ga jij rechtdoor en je pony opzij *LOL*

Oook meegaan met je handen, zodat je je pony niet hindert. Tenzij je hem wilt inhouden natuurlijk..

Dus, verlichte zit aan nemen en goed meegaan met je handen (als je hem niet wilt inhouden tenminste)

Veel succes de volgende keer

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:51

Je moet zelfs verlichte zit aanneen, knappe kop die er anders op blijft zitten. Echte rengalop gaat inderdaad ontzettend hard, namelijk zo'n 50km/h en dat is HARD, neem dat van mij aan, ik heb me namelijk een keer laten klokken op 40km/h en dat was toen niet haar topsnelheid.
Ter vergelijking, een normale galop gaat rond de 20km/h.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:53

Hahaha ik doe altijd een rengalop in het bos zonder zadel! Nou ik moet eerlijk zeggen dat dat niet zo lekker zit maar het is wel een kick! Maar zonder zadel zit het beter dan met zadel.

_________________
Ze hebben me geleerd dat 1 uur 60 minuten is, 1 minuut 60 seconden is,
maar ze leerden me nooit dat 1 seconde zonder jou eeuwig kan duren....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Imposante op 2001-11-25 19:54 ]</font>

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:10

Imposante, dan heb jij een paard met hele vlakke gangen, of het gaat toch niet zo hard. Ik weet dat het zonder zadel kan, maar dat stelt eisen aan de gangen.
Als jij uit Almere komt en van tempo houdt, mogelijk ken jij dan Vincent, zwarte, bloedsnelle Welsh-Cob. Die woont ook daar in de buurt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:26

Waar staat vincent dan precies. Almere is vrij groot namelijk.

Rengalop is heerlijk. Tranen over mijn slapen van de wind.
Paar jaar geleden zat ik op een e pony, en de eigenares op mijn brommertje die toen bijna 60 ging, en ik reed haar eruit!! Machtig he?

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:30

DAt is rengalop. Kennis van mij heeft een draver, die doet het in draf!! Niet te geloven.
Ik weet niet waar Vincent op dit moment staat. Hij is een paar keer verhuist, voor zover ik weet en sinds Diane een kind heeft zie ik haar niet meer zo vaak.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 08:38

LOL, volgens mij heb jij ervaring met de arabierenmerrie Celester die bij mij op de manege staat. Die schrikt namelijk heel vaak bij de tussendeuren en gaat dan heel hard rennen Verward Heb haar dat heel vaak zien doen. Echt een eigenwijze arabier, maar ook heel lief.

Rengalop is het niet hoor. Het lijkt mij ook niet verstandig om in de beugels te gaan staan. Zitten op je kont en haar proberen op de volte te zetten is de beste remedie. Probeer daarbij niet aan de teugels te blijven trekken want dan pakt ze het bit vast. Korte rukjes aan de teugels en diep zitten helpt je om haar terug in tempo te krijgen.

En eh, daarna niet gaan stappen maar haar lekker actief bezig houden. Aanpakken dus. Als je met een paard of pony die een beetje fris is blijft stappen bouwen ze alleen maar meer energie op en dan is de kans dat ze nog een keer aan de kletter gaan veel groter.

Hopelijk heb je hier iets aan en anders moet je even de intructrice vragen hoe je dit kan oplossen.
Groetjes van de schimmelmerrie montreux ( en haar baasje)
Knipoog


Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:03

Rengalop is echt kicken! Vooral op het strand, teugels los en gaan!
OK, niet helemaal los want er lopen wel eens mensen op het strand! Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:04

Goed in verlichte zit, hakken goed naar beneden, en je benen wat aanknijpen en hollen maar!
Rengalop is echt supergaaf, je voelt het paard echt supersnel bewegen!
Ik moedig hem dan nog s extra aan, gaat ie nog harder! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers