Mijn moeder heeft op Jur gestapt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 17:25

Vandaag kwamen mijn ouders kijken bij de paarden (ze waren nog nooit op mijn nieuwe stal geweest, waar ik inmiddels al een half jaar sta Haha!). Ik was net klaar met Jur rijden toen ze aankwamen. Jur liep trouwens geweldig! Ze was fris, lekker aan het been en de galop ging zoooo fijn! Kwijl
Ze had een goede sprong en ik kon haar helemaal sluiten. Ook veel overgangen gemaakt van middengalop en weer terug, dit ook in de draf.
Maar goed, mijn ouders kwamen en ik vroeg aan mijn moeder of ze op Jur wilde stappen. Mijn moeder heeft vroeger ook gereden en een eigen paard gehad (en een veulen gefokt). Maar durfde niet want het was al zo lang geleden. Ik heb haar toch overgehaald en met veel moeite kwam ze op Jur. Vond ik zo gaaf! Ze had nog nooit op Jur gezeten geloof ik, en ik heb Jur toch al bijna 7 jaar! Lachen

Toen ben ik Razinda gereden want ze hadden haar nog nooit zien lopen onder het zadel, behalve dan op video. Razinda ging op zich ook wel lekker. Maar voor het eerst sinds tijden liep Jur beter (in verhouding dan want Jur is natuurlijk veel verder). Maar Razinda deed het braaf en ze was vooral in de galop heel fijn te rijden. Maar ze is een beetje aan de diaree dus niet helemaal in haar normale doen. Even in de gaten houden maar. Toen hebben we nog gezellig wat gedronken bij de boer en zijn vrouw. Het was een gezellig dagje. Ik ga zo weer terug om te voeren en vanavond laat weer, ben er maar weer druk mee dus! Lachen

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:03

gaaf dat je moeder er op is gestapt maartje.

Heb je er nog foto van gemaakt?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:06

Citaat:
Op 2001-12-02 16:25, schreef Jura:
Mijn moeder heeft vroeger ook gereden en een eigen paard gehad (en een veulen gefokt). Maar durfde niet want het was al zo lang geleden. Ik heb haar toch overgehaald


Dat verhaal zou over mijn moeder kunnen gaan! (behalve dat veulen dan) Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze er op ging? Want ik wil dat ook nog steeds een keer voor elkaaar krijgen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 20:09

Ik heb haar gedwongen! }>
Neehoor, ik heb gewoon gezeurd en gezegd dat ik Jur goed vast zou houden! Lachen

Mijn vader heeft foto's gemaakt maar hij had iets fout gedaan dus waarschijnlijk is het mislukt. Haha!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:14

hey wat gaaf. mijn moeder heeft ook een tijdje gereden, maar op crosby wil ze echt niet.
misschien over 2 jaar op Quinto. wel rijd ze eens op het paard van mijn tante (van 1.72)

wel jammer als de foto's mislukt zijn

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:46

Citaat:
Op 2001-12-02 19:09, schreef Jura:
Ik heb haar gedwongen! }>
Neehoor, ik heb gewoon gezeurd en gezegd dat ik Jur goed vast zou houden! Lachen


Wat gemeen! }>
Zeuren heb ik al geprobeerd, helpt niet, maar ik wil het toch echt een keer zien! (ze is notabene nog M springen geweest ook, dan durf je toch wel te stappen?!)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 12:25

Dat vind ik ook!! Mijn moeder heeft niet echt wedstrijden gereden maar ze heeft lang genoeg gereden om even op Jur te zitten. Ze heeft zelfs nog op mijn eerste pony gereden. Maar ze is nu wat ouder enzo! Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 13:52

Ze gebruikt nu het excuus dat ze er niet op komt.....
Hebben we tegenwoordig een hele handige uitvinden voor: trapje!
Het excuus dat ze geen rijbroek heeft is al van de baan: ze past in die van mij.
En dan is ze ook nog bang dat Gipsy te wild is (lees: te heet en te snel), maar zolang je er niet aan zit is ze hartstikke braaf, ze begint pas te stieren als ze moet werken }> , dus gewoon even stappen kan best, zeker als ik eerst gereden heb. Ik krijg het nog wel een keer voor elkaar!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 14:24

Ja je hebt wel hele sterke argumenten ,daar kan ze eigenlijk niet meer onderuit he! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:39

Margreet: anders ontvoer je haar op haar verjaardag voor een leuke surprise }>
En doe je alsof het echt het grootste kado is wat jij haar kan geven: even stappen
Of je dreigt dat ze anders geen andere kadootjes krijgt Haha!

Wel leuk Jura, dat jouw moeder het wel durfde!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:19

Ze is bijna jarig, 18 december.
Kan haar natuurlijk ook geblinddoekt ontvoeren en er dan een surprise-act van maken }>
Mam, je moet hier even naar boven, ja goed zo, beetje draaien, ja, en dan je voet hier in zetten en gaan staan en dan je been omhoog zwaaien, en opzij en eroverheen en ga nu maar zitten, blinddoek af, verassing! Heeft ze vast niet door..... *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 16:15

Hahaha ja die is goed! *LOL*

Heeft ze vast nooit door! Schijnheilig