Extreem aan het verharen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Extreem aan het verharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 19:31

Mijn shetlander (Willem) is echt ontzettend aan het verharen. Normaal gesproken begint hij pas heel laat en ben ik soms in juni nog de laatste haren van hem aan het plukken.

Onze andere pony's zijn allemaal nog nauwelijks aan het verharen. Willem is een tijdje geleden twee keer gewassen met een middel tegen luis...misschien dat dat de oorzaak kan zijn?

Waarschijnlijk maak ik me wel ongerust om niks...daarom wil ik het even aan jullie voorleggen Knipoog

Dit zijn foto's van vanochtend:
Afbeelding

Een paar minuten later...
Afbeelding

En het resultaat na tien minuten rossen....
Afbeelding

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


wendy20

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:39

mijn paard is ook al behoorlijk aan het verharen. ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. de temperaturen verschillen ook heel erg. de ene dag is een dikke vacht nodig en de andere dag verliezen ze weer haren.

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:42

het is denk ik niets ernstigs, mijn pony is in november geschoren en die verhaart nu ook terwijl die nog hardstikke kaal is, ik denk ook dat het met de temperatuursverschillen te maken heeft.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:47

Ja mijn verzorgpony is ook verschrikkelijk alles zit onder de haren en je blijft aan het poetsen. komt volgens mij inderdaad door die temperatuursverschillen zo schijnt de zon en de dag erna komt het met bakken uit de hemel.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 19:49

Vorig jaar hadden we ook hele verschillende temperaturen, de ene week vroor het en de andere week was het een graad of tien...en toen verhaarde hij rond deze tijd helemaal niet.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:45

die van mij (tinker) verhaart ook behoorlijk maar ik vind dit wel een enorme hoeveelheid haar wat op de grond ligt (gezien het feit dat het eigenlijk maar een klein opdondertje is--> lief bedoeld hoor). Misschien dat dat toch met dat luizenmiddel te maken heeft....je zou het eens kunnen vragen aan je db.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:14

Misschien ook iets minder hard rossen. Ik bedoel: niet al het losse haar wegpoetsen, maar elke keer een gedeelte. Mijn paarden zijn nu ook al aan het verharen.
Ik vind dit ook best een hele berg haar voor zo'n klein beestje. Aan de andere kant: er zit ook een heel pak op!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:11

je kan er een hele deken van maken Haha!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:26

Komische foto's!!
Mijn paard is momenteel ook heel erg in de rui...
Dagen worden langer Haha! (Ookal ligt er dan sneeuw)
Lijkt mij niets ernstigs, zolang hij niet kaal wordt.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:32

Mijn oude ruin is ook zo erg aan het verharen. Ik ros hem niet meer maar pluk hem.
Bijna al het haar laat al los en er zit een mooie zomervacht onder.
Iedere dag een paar minuten plukken en nu is zijn rug, hals en hoofd al bijna klaar Lachen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:14

Kan heel erg per paard verschillen: mijn ene paard is bijna door de verharing heen, terwijl het bij de andere nu pas iets begint.
Als zijn zomervacht eronder zit, zou ik me niet teveel zorgen maken. Staat jouw pony dag en nacht buiten? Dan zou ik niet zo heel fanatiek rossen, om zo te voorkomen dat er snel veel uitgaat.
Toen ik klein was heb ik mijn konijn iets te fanatiek geborsteld...de haren bleven eraf komen, maar hij was toen opeens wel kaal. Bij pony's en paarden loopt het niet zo'n vaart, maar moest er even aan denken toen ik de foto zag.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 08:58

Mijne heeft nog een deken op dus onder die deken is ie al helemaal verhaart. Maar ik kan die deken dus ook niet afdoen omdat ie het dan weer te koud heeft.:s

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:44

Hoi,

Bij onze pony is het net zo!!! Daar komt een halve pony haren af!!!

Wij gebruiken zo'n zweetmes met aan de andere kant kleine tandjes om de losse haren eraf te krijgen. Met een rosborstel blijf je bezig en krijg je nog serieus pijnlijke armen! Gaat echt goed met dat zweetmes!!!

Groetjes

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:47

ik had gisteren hetzelfde effect met de shetlander van mijn dochter hij is nu al bijna helemaal uit zijn haren.hij is wel blij dat ie ze kwijt is het jeukte tog maar .

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:57

Zo'n zweetmes heb ik inderdaad ook....dan krijg je dus dit effect Haha!

Het verharen op zich lijkt me ook niet zo vreemd. Maar ik heb Willem inmiddel al zo'n negen jaar en nog nooit is hij zo vroeg begonnen met verharen. Normaal gesproken pas in april ofzo...vandaar dat ik het zo raar vind.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:49

Heej..Nix aan de hand hoor met het verharen..Mijn shet verliest ook heeeel veel....Ik had deze vakantie haast 3 volle kruiwagetjes...En je ziet al een beetje dr mooie zomervacht

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:38

zo, dat is wel een hele berg!!!
Sting heeft net zo veel haar, maar id weer een halve meter groter, dat word nog wat Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:54

Met deze koude nachten zou ik nog even wat minder gaan rossen hoor. Ze hebben de bescherming nog hard nodig, ook als ze binnen staan.

Je suis Charlie.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:08

Die van ons zijn ook al 4 weken geleden begonnen. Vorige week was het heel erg (voornamelijk op hals en achterbenen) maar deze week weer wat minder. Het komt denk ik om dat het een paar weken geleden wat warmer weer was.


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:36

mijn paard geraakte vorig jaar ook vrij moeilijk uit haar winterhaar en is dit jaar er vrij vroeg bij Verward . Ik heb net hetzelfde effect als ik haar met het 'zweetmes' doe . Zou er mij niet druk over maken hoor, is volgens mij normaal

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:32

Bij ons op stal zijn alle paarden al zo erg aan het verharen!!

De shet van mijn dochtertje die hebben we vorige week ook helemaal kaal geplukt!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:23

Beest van mij is ook gigantisch aan het verharen. Heel vervelend voor haar aangezien het natuurlijk ontzettend gaat jueken met een dek op.

Ook onze tinker doet hard z'n best. Die krijgt als het zo hard vriest ondertussen een extra dekentje op, die is echt al de helft van zijn wintervacht kwijt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:57

Je moet eens proberen om met een grote zaag met grote tanden eraan daarmee over je pony heen te gaan...klinkt heel raar maar het werkt heel erg goed, hiermee haal je superveel haren ermee uit!! Wij deden het ook altijd voordat we ze schoren.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:54

Ik denk dat dat hetzelfde effect heeft als zo'n zweetmes met ribbeltjes Knipoog

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:42

Wow! jee wat een haren.
Dat is echt heel veel.
Die van mij verhaard ook heel erg maar niet zoveel als die van jou hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 15 bezoekers